CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 montere flattv i burstner

Go down 
+2
Markus Vesala
tomle
6 posters
AvInnlegg
tomle




Male
Antall Innlegg : 18
Localisation : rogaland
Registration date : 05.03.2012

montere flattv i burstner Empty
PosteTema: montere flattv i burstner   montere flattv i burstner Icon_minitimeMan 5 Mar 2012 - 22:50

heisan caravanfolk Very Happy
var på europris her om dagen å kjøpte meg en 22" denver flattv med innebygd dvd på tilbud.
Tenkte å montere den inn i campingvogna, en burstner ventana 720tk.
noen gode tips til hvor og hvordan denne skal monteres?
ser egentlig for meg å montere med veggfeste i øverste hylle rett innanfor døra, men jeg må vel bore hull i veggen da?er også sånn blå polstring/dekor på denne.noen tips til feste jeg bør bruke? ser for meg et feste der du kan vri tven rundt og ut mot midten slik at en kanskje
kunne ligget i sengene eller sitte i midtsitteren å se tv. fins det noen slike fester?

håper på mangen tips og erfaringer.


mvh tommy
Til Toppen Go down
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala


Male
Antall Innlegg : 288
Age : 61
Localisation : Hamar
Registration date : 14.03.2007

montere flattv i burstner Empty
PosteTema: Re: montere flattv i burstner   montere flattv i burstner Icon_minitimeTir 6 Mar 2012 - 4:11

Annen tråd... Link HER:O)

og...

http://husvagnsforum.com/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=49&id=157039&Itemid=700103

Litt info ovenfor i linkene.... cyclops


Velkommen til forumet med et innlegg tomle. Very Happy
Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

montere flattv i burstner Empty
PosteTema: Re: montere flattv i burstner   montere flattv i burstner Icon_minitimeSøn 11 Mar 2012 - 18:08

Skal du ha tv`n på et feste med arm så anbefaler jeg denne

montere flattv i burstner Thumbnail.axd?src=%2fupload%2fBildbank%2fFlatscreenstativ%2fVaggstativ%2fsms_flatscreen_wl3d_FS041013_pb2

Festet er er laget av utrolig god kvalitet, men det er ikke det billigste på markedet akkurat.
Passer veldig fint til en 22" og man kan stramme leddene slik at tv`n ikke vingler rundt når du kjører.

Finnes også i en større versjon om du skal inn med 40-46".
Mange ler sikker, men nå med LED teknologien så veier en 40" bare 10+ kg og trekker kanskje 60+ W.
Så om du får plass, why not.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

montere flattv i burstner Empty
PosteTema: Re: montere flattv i burstner   montere flattv i burstner Icon_minitimeSøn 11 Mar 2012 - 18:14

Det festet der krever nok meget solid forankring i en tykk vegg, ellers vil nok tv'n fort bikke nedover. Om det er mulig så ville jeg ihvertfall ha brukt ei kraftig plate i f.eks kryssfiner e.l. på baksiden, eller latt være å bruke dette festet. Armen er så lang at belastningen må bli meget stor på det øvre festet/veggen selv med en nyere LED tv på 22".
Men kjekt for den som trenger lang arm da.
Til Toppen Go down
tomle




Male
Antall Innlegg : 18
Localisation : rogaland
Registration date : 05.03.2012

montere flattv i burstner Empty
PosteTema: Re: montere flattv i burstner   montere flattv i burstner Icon_minitimeMan 12 Mar 2012 - 23:17

hei igjen Very Happy

takker for tips og råd.
Og takk for velkomsten markus Very Happy utrolig mye intresant på dette forumet.

festet som du offpist linker til såg egentlig ut til å være midt i blinken,men siden vi ikke har tenkt å bruke særlig med penger på dette og jeg heller ikke har så lyst til å bore i veggen så trur jeg vi prøver hvordan det er å ha tv løst. bare har den i senga evt innrullet i en dyne under kjøring.tar ikke mangen sekundene å sette den på hylla å plugge i kontaktene når vi kommer frem.


men så skulle jeg helst tatt inn noen kanaler på denne tvn. har parabol med canal digital hjemme og ser for meg det samme i vogna.etter å ha lest andre tråder om dette temaet så ser jeg for meg to alternativ: 1 en liten parabol i koffert med div fester. 2 en slik en globe sat, eller hva den nå kalles. den må vel monteres på en stang/mast? har ikke no såndt i vogna mi,og den koster vel 3 ganger så mye som den lille i koffert.
Så det jeg lurer på er om denne i koffert er brukanes? eller er det andre rimelige alternativ?

mvh tommy
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

montere flattv i burstner Empty
PosteTema: Re: montere flattv i burstner   montere flattv i burstner Icon_minitimeMan 12 Mar 2012 - 23:31

Bruker en slik parabol i koffert. Funker helt ok i Skandinavia. Rask å sette opp og stille inn når man får litt trening. Et vanlig kompass er kjekt å ha for grovinnstilling samt for å sjekke frisikten.
Litt kjedelig dersom man oppdager etter å ha parkert vogna at mitt i siktlinja til satellitten står det en fjellknause eller noen forbaska høye trær.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

montere flattv i burstner Empty
PosteTema: Re: montere flattv i burstner   montere flattv i burstner Icon_minitimeOns 14 Mar 2012 - 9:30

Hvis man flytter seg ofte så ville jeg gått for Globesat, enkelt og greit.
Monteringen er veldig enkel, og noe man kan gjøre selv om man er litt hendig..
Prisen er som du nevner noe høyere, så det blir en vurdering du må gjøre.

I samme slengen så vil jeg anbefale en app til telefonen som heter dishpointer.
Veldig hendig for å peke ut ca retningen til satelitten og for å se om det er dekning akkurat der du har parkert.
Til Toppen Go down
maya
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 93
Registration date : 21.02.2012

montere flattv i burstner Empty
PosteTema: Re: montere flattv i burstner   montere flattv i burstner Icon_minitimeOns 14 Mar 2012 - 10:37

Takk, offpist, for info ang appen dishpointer Smile, men hvilken bruker du?
Får opp 3 stk om jeg søker i iTunes og veldig ulik pris på de.
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

montere flattv i burstner Empty
PosteTema: Re: montere flattv i burstner   montere flattv i burstner Icon_minitimeOns 14 Mar 2012 - 22:37

Hei Maya.
Nå bruker jeg Android telefon, men den finnes på Itunes også.
Se om du finner denne:
http://itunes.apple.com/us/app/dishpointer-augmented-reality/id323135933?mt=8

Selv bruker jeg en parabolantenne som heter maximum flat-2.. Helt flat og kun 5 cm tykk og dermed litt penere enn Globesat sin i mine øyne. Må litt tilpassing til for å montere den på en globesat mast, men ingen stor sak.
Til Toppen Go down
maya
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 93
Registration date : 21.02.2012

montere flattv i burstner Empty
PosteTema: Re: montere flattv i burstner   montere flattv i burstner Icon_minitimeOns 14 Mar 2012 - 23:16

Hei hei Smile

Bruker iPhone, men har av en eller annen grunn lagt meg til en uvane med å laste ned via itunes og så laste over på mobilen. Bare tull, vet det Smile

Da fikk jeg svar på hvilken app du bruker, så takk Smile

Skal huske tipset om antennen Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





montere flattv i burstner Empty
PosteTema: Re: montere flattv i burstner   montere flattv i burstner Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
montere flattv i burstner
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Montere batteri og lader i burstner ventana 480
» Montere batteri i Burstner Belcanto 680TK Nordic
» Burstner 580 TK
» Burstner Nexxo t 687
» Bürstner Ventana 690 TK-N

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Utstyr-
Gå Til: