CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000

Go down 
+7
ulven
HobbyTom
Redneck
maya
DigitalMe
Tommy
sanapo
11 posters
AvInnlegg
sanapo
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
sanapo

Male
Antall Innlegg : 153
Registration date : 01.08.2011

trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000 Empty
PosteTema: trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000   trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000 Icon_minitimeMan 2 Apr 2012 - 22:05

hei

driver å skal oppjustere totalvekta på min solifer fra 1400 kg til 1500 kg brutto , og i den forindelse så skulle jeg hatt meg ett winterhoff stab. "hanske" det har blått håndtak , og den typen jeg trenger heter ws3000 , og jeg trenger ikke noe nytt, brukt er ok , men MÅ være i topp stand.... :-)

er biltilsynet som forlanger en "teknisk forandring " for å få den oppjustert selv om man kunne velge opp tilogmed 1500 kg brutto når den var ny (altså alt var ok for reg, på 1500 kg ved ny reg. ) ..... forstå det den som kan ....blir litt ..HEIA NORGE....... :-(
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy

Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

PosteTema: Re: trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000   trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000 Icon_minitimeTir 3 Apr 2012 - 21:50

Hei!

JEg har oppjustert vekta på mi vogn også. Har nevnte Winterhof kobling...

Har du fått papirene fra fabrikken? Jeg har desverre ingen kobling til overs. Vil bare at du skal være klar over at det ikke er alle biltilsyn som gjør jobben + det er lang ventetid for å få time... .

Så om du har planer - greit å bestille nå. Personlig ville jeg kjøpt ny kobling. Er jo sikkerhetsutstyr..

mvh

Tommy
Til Toppen Go down
DigitalMe
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
DigitalMe

Male
Antall Innlegg : 211
Registration date : 27.02.2012

PosteTema: Re: trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000   trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000 Icon_minitimeTir 3 Apr 2012 - 22:02

Til Toppen Go down
http://campingverden.com/
maya
CARAVANER
CARAVANER

Antall Innlegg : 93
Registration date : 21.02.2012

PosteTema: Re: trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000   trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000 Icon_minitimeFre 6 Apr 2012 - 22:52

Kan tipse om at jeg vet Ålesund Caravan skal bytte ei slik kobling (pga oppgradering av vekt) på ei 09 mod vogn som er fabrikkny. Du kan jo kontakte dem og høre om du får kjøpe den de skal ta av Smile
Til Toppen Go down
sanapo
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
sanapo

Male
Antall Innlegg : 153
Registration date : 01.08.2011

PosteTema: Re: trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000   trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000 Icon_minitimeSøn 8 Apr 2012 - 19:40

takk for tips og hint , vet ike enda hva resultatet blir , men tror det blir nytt drag(hanske) ..... ;-)
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck

Male
Antall Innlegg : 740
Registration date : 09.09.2011

PosteTema: Re: trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000   trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000 Icon_minitimeTir 21 Aug 2012 - 18:20

sanapo skrev:
er biltilsynet som forlanger en "teknisk forandring " for å få den oppjustert selv om man kunne velge opp tilogmed 1500 kg brutto når den var ny (altså alt var ok for reg, på 1500 kg ved ny reg. ) ..... forstå det den som kan ....blir litt ..HEIA NORGE....... :-(

Jeg har samme problemet med Chevyen.
I USA har den tillatt totalvekt på ca 3125 kg...
I Norge 3560 kg... med akkurat de samme fjærene!!!!
Og jeg får den ikke nedregistrert - jeg betaler dobbel bomavgift og har eu kontroll hvert år.
Pytt pytt... dette visste jeg da jeg kjøpte den, og jeg har ikke prøvd å nedregistrere den, bare lest på nettet om andre som prøver. Jeg gidder ikke slåss mot vindmøller... (Vegvesenet)

Har du fått til å oppregistrere vogna di?
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom

Male
Antall Innlegg : 453
Registration date : 13.10.2008

PosteTema: Re: trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000   trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000 Icon_minitimeTir 21 Aug 2012 - 21:47

http://jydekrog.dk/no/product/winterhoff-ws-3000-d-stabilisatorkobling-komplett-2943/

Har kjøpt et par hengerfester her. Ser ut til å kunne levere WS3000 rimelig også.

Løp og kjøp.
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven

Male
Antall Innlegg : 772
Registration date : 19.07.2011

PosteTema: Re: trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000   trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000 Icon_minitimeTir 21 Aug 2012 - 22:59

hmm, hvordan finner jeg ut om jeg kan oppgradere vekta på vogna mi?
Solifer S9 fra 2001, den har 1450kg tot nå, kunne godt hatt 1550 eller 1600 Wink
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom

Male
Antall Innlegg : 453
Registration date : 13.10.2008

PosteTema: Re: trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000   trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000 Icon_minitimeOns 22 Aug 2012 - 7:29

Første bud er at akslingen må være stemplet for høyere tillatt totalbelastning enn nåværende tillatt totalvekt på vogn. Pleier å være poppa fast ei preget aluplate på aksling som viser tillatt totalvekt i tillegg til produsent av aksling, serienummer, modellbenevning osv.

Om det ikke er noen slik plate på aksling, finner du som oftest tilsvarende info et annet sted på vognas chassis, gjerne ved draget.

Les av dette, og spør deretter importør/ produsent om veien videre.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male
Antall Innlegg : 2903
Registration date : 16.08.2008

PosteTema: Re: trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000   trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000 Icon_minitimeOns 22 Aug 2012 - 9:20

Redneck skrev:
sanapo skrev:

Jeg har samme problemet med Chevyen.
I USA har den tillatt totalvekt på ca 3125 kg...
I Norge 3560 kg... med akkurat de samme fjærene!!!!
Og jeg får den ikke nedregistrert - jeg betaler dobbel bomavgift og har eu kontroll hvert år.
Pytt pytt... dette visste jeg da jeg kjøpte den, og jeg har ikke prøvd å nedregistrere den, bare lest på nettet om andre som prøver. Jeg gidder ikke slåss mot vindmøller... (Vegvesenet)

Har du fått til å oppregistrere vogna di?
Å gå fra 3560 og ned under 3500 medfører vel ikke bare en reduksjon av totalvekt, men også en endring av avgiftsklasse. Det kan vel hende at du må betale personbilavgifter for å få den under 3500, og da vil jeg tro at prisen blir ganske høy (uten at jeg har studert alder etc. på bilen din). Innen for en avgiftsklasse har det jo blitt mye enklere å få endret totalvekten enn hva det var før. Tror nok det er viktig å skille på om det bare er vekt som endres eller også andre ting. En campingvogn eller bobil endrer ikke avgiftsklasse ved endring av totalvekt, og derfor var forskriftsendringene sikkert enklere å få igjennom.
Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant

Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

PosteTema: Re: trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000   trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000 Icon_minitimeOns 22 Aug 2012 - 16:11

ulven skrev:
hmm, hvordan finner jeg ut om jeg kan oppgradere vekta på vogna mi?
Solifer S9 fra 2001, den har 1450kg tot nå, kunne godt hatt 1550 eller 1600 Wink

Jeg oppgraderte totalvekta på vogna mi fra 1800 til 2000 kg.
Min forhandler sendte kopi av vognkortet til Polar - Solifer med forspørsel om mulighet, tilbake kom ett papir som fortalt hva jeg måtte gjøre, samt ett nytt skilt til å sett i gasskassa mi, samt en faktura pålydende 2000 kr.

Jeg skulle skifte kulehanske? Min winterhof er godkjent for 3000 kg. så jeg tok en tur til Biltilsynet med vogna som den var og der traff jeg en hyggelig kar som forsto at den var god nok som den var og god kjente vogna for 2000 kg. totalvekt.
Det er kjekke karer i den etaten der trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000 928394
Til Toppen Go down
Beduin
CARAVANER
CARAVANER
Beduin

Male
Antall Innlegg : 77
Registration date : 19.07.2009

PosteTema: Re: trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000   trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000 Icon_minitimeOns 22 Aug 2012 - 16:20

Eg bytta fjærn bak, samt fikk ett godkjenningspapir fra Ford for å ned regge til varebil på min Expedition.
Var bare en tur opp å vise dokumentasjonen og få nytt vognkort/skilt.

Har blitt fortalt at dette var ett smutthull som de skal tette eller har tettet.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male
Antall Innlegg : 2903
Registration date : 16.08.2008

PosteTema: Re: trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000   trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000 Icon_minitimeOns 22 Aug 2012 - 17:05

Beduin skrev:
Eg bytta fjærn bak, samt fikk ett godkjenningspapir fra Ford for å ned regge til varebil på min Expedition.
Var bare en tur opp å vise dokumentasjonen og få nytt vognkort/skilt.

Har blitt fortalt at dette var ett smutthull som de skal tette eller har tettet.
Hadde sikkert ikke vært like enkelt om du skulle ha baksetene, da tror jeg det hadde utløst en del i personbilavgifter.
Til Toppen Go down
Beduin
CARAVANER
CARAVANER
Beduin

Male
Antall Innlegg : 77
Registration date : 19.07.2009

PosteTema: Re: trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000   trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000 Icon_minitimeFre 24 Aug 2012 - 19:50

Dem skal ha 72 tusen nå siden bilen er 8 år,
32 tusen når den e blitt 9 år
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny

Antall Innlegg : 8912
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000   trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000 Icon_minitimeFre 24 Aug 2012 - 20:58

Og etter 10 år så er det nada. Very Happy
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sponsored content

PosteTema: Re: trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000   trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000 Icon_minitime

Til Toppen Go down

trenger "stablisatorkupling/hanske"....WS 3000
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Trenger sårt hjelp
» Trenger sidevindu til Hobby
» Hjelp! Trenger hjulbolter!
» Trenger muligens aksling til Bjølseth
» Hobby 610 1998 Trenger Legetilsyn