CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Pustende gulvmatte fra bilextra?

Go down 
5 posters
AvInnlegg
sture_s
CARAVANER
CARAVANER
sture_s


Male
Antall Innlegg : 62
Localisation : Mo i Rana
Registration date : 13.08.2011

Pustende gulvmatte fra bilextra? Empty
PosteTema: Pustende gulvmatte fra bilextra?   Pustende gulvmatte fra bilextra? Icon_minitimeTir 17 Apr 2012 - 17:56

Noen som har prøvd dette teppe?
Har kjøpt det nå, men når jeg ser på det så var det ikke slik jeg trodde det skulle være.
Det er jo som en antisklimatte. (rutede gumminett).

Sitat bilextra:
Pustende teppe ideelt for campingvognens fortelt, under markiser, i telt, terrasser og vinterhager.
Myk og varm å gå på. Vil ikke råtne. Påbudt med pustende matte på mange campingplasser.

Godt mulig det er bra, men ser for meg at det blir fort ødelagt osv.
Lurer på å bytte det inn før jeg tar det i bruk å heller kjøpe ei vanlig matte.

http://www.bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/caravan-og-tilhengerutstyr/matter/matte-3-0-x-7-0/
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Pustende gulvmatte fra bilextra? Empty
PosteTema: Re: Pustende gulvmatte fra bilextra?   Pustende gulvmatte fra bilextra? Icon_minitimeTir 17 Apr 2012 - 20:02

Kan ikke huske at jeg har vert på en campingplass med påbud om pustende matte, ille nok med bookingsystemene om ikke dette også skal slå om seg..... ler

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Pustende gulvmatte fra bilextra? Empty
PosteTema: Re: Pustende gulvmatte fra bilextra?   Pustende gulvmatte fra bilextra? Icon_minitimeTir 17 Apr 2012 - 20:09

Jeg ville ha levert dette produktet tilbake igjen Og da heller kjøpt vanlig forteltsmatte fra feks biltema. Og har ikke sett noe påbud om slike matter på campinger jeg har vært på.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
sture_s
CARAVANER
CARAVANER
sture_s


Male
Antall Innlegg : 62
Localisation : Mo i Rana
Registration date : 13.08.2011

Pustende gulvmatte fra bilextra? Empty
PosteTema: Re: Pustende gulvmatte fra bilextra?   Pustende gulvmatte fra bilextra? Icon_minitimeTir 17 Apr 2012 - 20:15

Den største på biltema er 3x6m. jeg skal ha 3x7m...
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Pustende gulvmatte fra bilextra? Empty
PosteTema: Re: Pustende gulvmatte fra bilextra?   Pustende gulvmatte fra bilextra? Icon_minitimeTir 17 Apr 2012 - 20:23

De har slike matte i metervare hos cv forhandlere men kanskje til en noe høyere pris.
Kjøpte vår matte som metervare for noen få år siden.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Pustende gulvmatte fra bilextra? Empty
PosteTema: Re: Pustende gulvmatte fra bilextra?   Pustende gulvmatte fra bilextra? Icon_minitimeTir 17 Apr 2012 - 20:39

Jeg skal ha det så tett som mulig. Vil ikke bli bløt på sokkelesten heller. Kan ikke plasseier sørge for at det dreneres så sørger jeg for meg selv. Blir jeg bedt om å fjerne presenningen så pakker vi og prøver neste plass. Og jo mere denne "puster" jo mere fukt i forteltet. Fukten presses opp jo mere marktrykk. Hjlper lite med vannsøyle 2000 mm når man står på tåballene.


Takker nei til dette foreløpig. Og som offpist sier: jeg er stort sett negativ til det meste. Very Happy


Ei slik pustende matte er vel forresten noe som kanskje passer best sør for Alpene. Der er det vel ikke så mye fukt i vegetasjon rundt vogna vil jeg tro.


Dyr og ganske unødvendig effekt.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Pustende gulvmatte fra bilextra? Empty
PosteTema: Re: Pustende gulvmatte fra bilextra?   Pustende gulvmatte fra bilextra? Icon_minitimeTir 17 Apr 2012 - 21:00

Jeg har brukt mye krefter på plen på "parkeringsplassen" der skal det ikke noe presenning eller plastikk nei.

Vi bruker en litt løsvevd Bolon forteltmatte og det fungerer veldig bra for oss. Nå pleier ikke vi å ligge på steder over lengre tid om det er regn heller da. Vi har jo stort sett også brukt markise, og det er greit å ikke fange alt vannet om det kommer en skur også. Om vannet kommer opp gjennom den matta reiser vi et annet sted. Og det er flere steder vi har vært hvor det har vært nevnt i reglementet at det ikke skal brukes plast og presenning i forteltet. Jeg plukker helst en plass med friskt gress og ikke hvor det har ligget en og drept gresset i ukesvis.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Pustende gulvmatte fra bilextra? Empty
PosteTema: Re: Pustende gulvmatte fra bilextra?   Pustende gulvmatte fra bilextra? Icon_minitimeTir 17 Apr 2012 - 21:22

Må nok tilstå at vi har en presenning som av og til blir liggende under forteltsmatta dersom forholdene tilsier det.
Har liksom en vane med å labbe barfot ut og inn av vogna sommerstid.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Pustende gulvmatte fra bilextra? Empty
PosteTema: Re: Pustende gulvmatte fra bilextra?   Pustende gulvmatte fra bilextra? Icon_minitimeTir 17 Apr 2012 - 21:29

Barfot er jeg også, og med en tett matte ville jeg nok vært oftere våt på bena enn det jeg har vært til nå.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Pustende gulvmatte fra bilextra? Empty
PosteTema: Re: Pustende gulvmatte fra bilextra?   Pustende gulvmatte fra bilextra? Icon_minitimeTir 17 Apr 2012 - 21:34

Å bli våt er en ting men den svarte gjørma som har en tendens til å trekke gjennom forteltsmatta
er ikke noe stas. Derfor at vi legger ei lita presenning under.
Bor jo på sørlandet og regner det så er det ikke med måte og da ligner de fleste grøntarealer på gjørmebad.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Pustende gulvmatte fra bilextra? Empty
PosteTema: Re: Pustende gulvmatte fra bilextra?   Pustende gulvmatte fra bilextra? Icon_minitimeTir 17 Apr 2012 - 21:40

Noen ganger må man ta til takke med noe som er brunt og gjørmete, det er da vi ta frem presenningen. Ellers blir det Bolonmatte og et annet teppe oppå for komfort.


Men hadde alle plasseiere vært mere nøye med dette så ville dette med gjørmebad vært et tema heller. Mange av oss er kanskje litt egoistiske, og da blir det vel lett slik.
Til Toppen Go down
sture_s
CARAVANER
CARAVANER
sture_s


Male
Antall Innlegg : 62
Localisation : Mo i Rana
Registration date : 13.08.2011

Pustende gulvmatte fra bilextra? Empty
PosteTema: Re: Pustende gulvmatte fra bilextra?   Pustende gulvmatte fra bilextra? Icon_minitimeTir 17 Apr 2012 - 22:08

Denne matta fra bilextra er sikkert fin på tregulv (feks terassebord).
Til Toppen Go down
Sponsored content





Pustende gulvmatte fra bilextra? Empty
PosteTema: Re: Pustende gulvmatte fra bilextra?   Pustende gulvmatte fra bilextra? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Pustende gulvmatte fra bilextra?
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: