Etter en vinter med ny vogn er tiden moden for å liste opp ting som ikke helt har vært i orden. Jeg har jo nevnt litt tidligere, men det kan være greit å ha en egen tråd...
Vannlekkasje bak dusjkabinettet
En fredag vi kom i vogna ble fruen våt på bena på badet, og det ble en del styr, med tørking og tilhørende banning. Siden vi klarer oss fint uten dusj på vintercampingen koblet jeg bort vannslangene til dusjens blandebatteri. Satte inn skjøtestykker isteden for T-stykkene, og vi kom oss greit gjennom vinteren.
Problemet var at det finnes et rørbend bak dusjen som ikke var montert skikkelig. Det har blitt utbedret og det er målt etter fukt rundt på badet, veggen mellom badet og under senga. Det er ikke funnet fukt noe sted.
Gassbrenneren i Alde
Alden ville ikke kjøre på gass.
Gassbrenneren i Alden ble byttet.
Dimmer til spotter over rundsittergruppen
Dimmeren til LED-spottene funket ikke ordentlig. Ikke noe "klikk" når den ble slått av, og plutselig funket den ikke i hele tatt.
Tok den ut og fikk ny av forhandleren som jeg monterte selv.
Lista med forteltlampe
Den hvite gummien krympet slik at det ble glippe mellom lampen og den hvite gummien.
Ny lengre gummi ble montert.
Skinne i taket og forheng
Det var ikke montert skinne og forheng mellom kjøkken og seng. Vet ikke helt grunnen til det, men tekstilene vi har er satt sammen av en type puter og en type gardiner. Og vi valgte 2011 tekstiler i 2012 modell vogn. I tillegg er det AC i taket.
Skinne for forheng er montert av forhandler.
Høy nettingskuff på kjøkken
Skuffens lås låste dårlig så den gikk opp under kjøring.
Justert av forhandler.
Låsen i lokket til vannpåfylling
En gang i høst var låsen fryst og jeg herpet den sikkert selv i iveren etter å få fylle vann.
Ny låsesylinder er bestilt som passer til nøkkelen.