CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Platting/Fortelt

Go down 
5 posters
AvInnlegg
DigitalMe
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
DigitalMe


Male
Antall Innlegg : 211
Age : 46
Localisation : Trøgstad, Østfold
Registration date : 27.02.2012

Platting/Fortelt Empty
PosteTema: Platting/Fortelt   Platting/Fortelt Icon_minitimeOns 2 Mai 2012 - 20:24

Har bare tredd teltet i skinna, aldrig hatt det oppe. Sitter og tegner/beregner plattingen nå. Vogna er 640 utvendig (om jeg ikke husker feil). Men så kom jeg på... Plattingen må jo være noe lengre, for sideveggene på forteltet skal jo skrå ut... Er dette ca 30 cm på hver side?
Til Toppen Go down
http://campingverden.com/
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Platting/Fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting/Fortelt   Platting/Fortelt Icon_minitimeOns 2 Mai 2012 - 20:50

Ca det ja, men dette er veldig avhengig om du har riktig høyde på vogn i forhold ti platting.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
sanapo
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
sanapo


Male
Antall Innlegg : 153
Localisation : sarpsborg
Registration date : 01.08.2011

Platting/Fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting/Fortelt   Platting/Fortelt Icon_minitimeOns 2 Mai 2012 - 20:58

DigitalMe skrev:
Har bare tredd teltet i skinna, aldrig hatt det oppe. Sitter og tegner/beregner plattingen nå. Vogna er 640 utvendig (om jeg ikke husker feil). Men så kom jeg på... Plattingen må jo være noe lengre, for sideveggene på forteltet skal jo skrå ut... Er dette ca 30 cm på hver side?

blir vel litt sånn "kile"formet den plattingen din , sett fra sia ....hehe . tror om du regner deg 0.5 meter på hver side , så er du sikker og er ikke så mye som blir kappet bort ekstra , tenk på alt du sparer i bensin/diesel ,fremover........
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Platting/Fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting/Fortelt   Platting/Fortelt Icon_minitimeOns 2 Mai 2012 - 20:59

Legg på litt, da unngår du sprut fra bakken når det regner, gjelder vel bare ene enden for deg! (så bildene dine). Det blir også en fin plass for blomster krukker og lignende.
Til Toppen Go down
DigitalMe
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
DigitalMe


Male
Antall Innlegg : 211
Age : 46
Localisation : Trøgstad, Østfold
Registration date : 27.02.2012

Platting/Fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting/Fortelt   Platting/Fortelt Icon_minitimeOns 2 Mai 2012 - 21:35

med 30 cm + i hver ende er jeg nesten på lik lengde som vogna med drag, går jeg noe serlig ut over det blir det enda mer å bygge opp, samt at det kan bli for høyt i øvre ende.. Er jo som dere så en viss høydeforskjell alt. grunnen til at jeg tror 30 cm er riktig er at det er beregningsgrunnlaget for A-mål, skinna,ned til bakken 30 cm ut.
Til Toppen Go down
http://campingverden.com/
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Platting/Fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting/Fortelt   Platting/Fortelt Icon_minitimeOns 2 Mai 2012 - 23:57

litt kjapp hjelp for å spare tid og spekulasjoner
sett opp teltet, og stram det opp med plugger og tau slik det skal være
merk av aktuelt område, og ta ned igjen teltet
bygg platting

normal tidsforbruk på dette anslår jeg til 1-1,5 timer, og da har du eksakte mål på hvor platten skal være
Til Toppen Go down
sanapo
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
sanapo


Male
Antall Innlegg : 153
Localisation : sarpsborg
Registration date : 01.08.2011

Platting/Fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting/Fortelt   Platting/Fortelt Icon_minitimeTor 3 Mai 2012 - 5:38

Jan skrev:
litt kjapp hjelp for å spare tid og spekulasjoner
sett opp teltet, og stram det opp med plugger og tau slik det skal være
merk av aktuelt område, og ta ned igjen teltet
bygg platting

normal tidsforbruk på dette anslår jeg til 1-1,5 timer, og da har du eksakte mål på hvor platten skal være

hehehe , har du sett bilder av plasen han`s , må ha rimlig lange stenger,og for ikke snakke om lange plugger.... om det skal funke ..........og enda blir det litt leit å skulle merke opp .... ;-))
Til Toppen Go down
DigitalMe
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
DigitalMe


Male
Antall Innlegg : 211
Age : 46
Localisation : Trøgstad, Østfold
Registration date : 27.02.2012

Platting/Fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting/Fortelt   Platting/Fortelt Icon_minitimeTor 3 Mai 2012 - 6:36

Haha. Ja sanapo har rett. Tror det hadde blitt noe underlig. Tror jeg trenger en pall lecablokker før jeg er på plass med alt Razz Litt må en ofre for å få en så fin plass Wink Får fin fin lagringsplass under vogna da.
Til Toppen Go down
http://campingverden.com/
Sponsored content





Platting/Fortelt Empty
PosteTema: Re: Platting/Fortelt   Platting/Fortelt Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Platting/Fortelt
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Platting til fortelt.
» Platting
» Platting - byggemåte?
» Nok ett spørsmål om platting / fortelt..
» Fortelt til hobby 650 med høy platting...

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: