CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Oljeskift

Go down 
+3
Admin
Jan
Ronny
7 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Nov 2007 - 16:46

Vegard skrev:
Harald

det er jo her fabrikkene kutter.... i en del land må jo servicekostnader oppgis for 100.000 km. de bryr seg da katta om motoren ryker..... de koser seg bare de, for det er jo for produsenten ikke ønskelig at bilene lever for lenge.....

Har enda ikke sett eller bakdel ved å skifte olje tidligere enn intervallene..... tror ingen har fått motorhavari av det.....
Neida Vegard,bare skift olje som du føler for du......skulle bare mangle, Synes bare det høres veldig pesete ut å fly til verkstedet annenhver måned for å skifte olje, men seriøst vegard vurder Oljerøntgen,da får du svar på om olja trenger å skiftes pluss en mengde annen info som er interresant....kan anbefales på det varmeste!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Nov 2007 - 16:48

Harald

Er en nøye med olje og kjølevæske på en motor, er du kommet langt..... da er levetiden svært bra uansett hva du utsetter motoren for av belastninger, i varm tilstand....

Kalde motorer derimot, de skal en være forsiktig med.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Nov 2007 - 16:53

Harald skrev:
Vegard skrev:
Harald

det er jo her fabrikkene kutter.... i en del land må jo servicekostnader oppgis for 100.000 km. de bryr seg da katta om motoren ryker..... de koser seg bare de, for det er jo for produsenten ikke ønskelig at bilene lever for lenge.....

Har enda ikke sett eller bakdel ved å skifte olje tidligere enn intervallene..... tror ingen har fått motorhavari av det.....
Neida Vegard,bare skift olje som du føler for du......skulle bare mangle, Synes bare det høres veldig pesete ut å fly til verkstedet annenhver måned for å skifte olje, men seriøst vegard vurder Oljerøntgen,da får du svar på om olja trenger å skiftes pluss en mengde annen info som er interresant....kan anbefales på det varmeste!!

Harald

det er ikke mere pesete enn at jeg ringer forhandleren dagen før, så setter jeg nøkkelen i bilen når jeg går på jobb, i garasjen hjemme..... etter ca en halv time, kommer de å henter bilen i garasjen min, setter inn en av deres biler, og gjør det motsatte når arbeidsdagen er over.... så etter jeg har spist middag, går jeg bare ut i garasjen, henter nøkkel, og regningen som ligger i passasjersetet....

Ser ikke peset i det.... min innsats er en tlf, og to labbeturer ut i garasjen.... som er rett utenfor døra hjemme.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Nov 2007 - 17:00

Vegard skrev:
Harald skrev:
Vegard skrev:
Harald

det er jo her fabrikkene kutter.... i en del land må jo servicekostnader oppgis for 100.000 km. de bryr seg da katta om motoren ryker..... de koser seg bare de, for det er jo for produsenten ikke ønskelig at bilene lever for lenge.....

Har enda ikke sett eller bakdel ved å skifte olje tidligere enn intervallene..... tror ingen har fått motorhavari av det.....
Neida Vegard,bare skift olje som du føler for du......skulle bare mangle, Synes bare det høres veldig pesete ut å fly til verkstedet annenhver måned for å skifte olje, men seriøst vegard vurder Oljerøntgen,da får du svar på om olja trenger å skiftes pluss en mengde annen info som er interresant....kan anbefales på det varmeste!!

Harald

det er ikke mere pesete enn at jeg ringer forhandleren dagen før, så setter jeg nøkkelen i bilen når jeg går på jobb, i garasjen hjemme..... etter ca en halv time, kommer de å henter bilen i garasjen min, setter inn en av deres biler, og gjør det motsatte når arbeidsdagen er over.... så etter jeg har spist middag, går jeg bare ut i garasjen, henter nøkkel, og regningen som ligger i passasjersetet....

Ser ikke peset i det.... min innsats er en tlf, og to labbeturer ut i garasjen.... som er rett utenfor døra hjemme.....
Nei det er ditt valg, men om du tok en røntgen av olja vil du også få svar på om du trenger alle disse skifta av olje og også om det er unormal slitasje på enkelte deler, da får du en vitenskapelig test av akkurat din motor og din bruk......og da kan du avpasse oljeskift etter det, siden du er så nøye på slikt, men hør nå endelig ikke på hva eg kan tilføre deg av kunnskap lol! lol! study study
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Nov 2007 - 17:04

Harald

klart røntgen av olja kan ha noe for seg, men for meg holder det lenge med jevnlige skift...

skal jeg til å levere inn sånt, blir det jo straks noe stress da....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Nov 2007 - 17:07

Vegard skrev:
Harald

klart røntgen av olja kan ha noe for seg, men for meg holder det lenge med jevnlige skift...

skal jeg til å levere inn sånt, blir det jo straks noe stress da....
denne prøven tar de på verstedet samtidig som de bytter olje,bare gi beskjed det,så sender de inn ett glass til Caterpillar Norge, som analyserer for de fleste merker.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Nov 2007 - 17:15

HARALD

sikkert greit....... men det kan hende jeg gjør dette litt før garanti-utløpet..... om jeg har bilen enda da......

Så lenge det er garanti på bilen, der jeg ikke helt poenget i en slik sjekk, da alt uansett dekkes.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Nov 2007 - 17:27

Vegard skrev:
HARALD

sikkert greit....... men det kan hende jeg gjør dette litt før garanti-utløpet..... om jeg har bilen enda da......

Så lenge det er garanti på bilen, der jeg ikke helt poenget i en slik sjekk, da alt uansett dekkes.....
hehe,nei det er jo det eg også mener,så lenge du har garanti begriper eg ikke all denne skiftingen av olja, og ikke får du mer for bilen i innbytte heller, i tilegg er det jo ikke miljøvennlig og når du skifter bil etter tre år hadde det vært mye bedre at du kjøpte noe cognac til meg for besparelsen........adressen oppgis på oppfordring lol! lol! lol! lol! drunken drunken drunken drunken
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Nov 2007 - 17:54

min passat skal ha oljeskift på 15.000 eller 1 gang i året...
vw er kresen på olje pga. av hydrauliske ventilløftere som begynner å "kakle" hvis olja er for dårlig. jeg har brukt vw anbefaling av olje, uten å velge noe bestemt merke. bilen har nå gått 378.000 km.

må også si at bilen ikke har motorvarmer, men jeg er forsiktig med "høyre fjøla" når motoren er kald

bildet er av kamakslingen ved 325.000 km, ser fin ut den Smile
Oljeskift - Page 3 Eksoskammersyl4
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Nov 2007 - 17:58

Harald skrev:
Vegard skrev:
HARALD

sikkert greit....... men det kan hende jeg gjør dette litt før garanti-utløpet..... om jeg har bilen enda da......

Så lenge det er garanti på bilen, der jeg ikke helt poenget i en slik sjekk, da alt uansett dekkes.....
hehe,nei det er jo det eg også mener,så lenge du har garanti begriper eg ikke all denne skiftingen av olja, og ikke får du mer for bilen i innbytte heller, i tilegg er det jo ikke miljøvennlig og når du skifter bil etter tre år hadde det vært mye bedre at du kjøpte noe cognac til meg for besparelsen........adressen oppgis på oppfordring lol! lol! lol! lol! drunken drunken drunken drunken

Harald

velholdte biler får du mere for..... enten du liker det, eller ikke..... da er det ikke bare lakken som må være velholdt.....

Så vet en jo aldri om tre år..... plutselig finner jeg ut jeg skal ha bilen et år eller to ekstra.....

Miljø-argmentet kan du jo bare glemme..... disse få litrene med olje, er ikke årsaken til drivhus-effekten... sa litt om steder en kunne begynne for å endre litt på det, men det passet kansje en trailer-kusk dårlig????

Congac mener jeg er noe skikkelig dritt..... som bør settes med klystèr.....
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Nov 2007 - 18:15

Vegard skrev:
Harald

det er jo her fabrikkene kutter.... i en del land må jo servicekostnader oppgis for 100.000 km. de bryr seg da katta om motoren ryker..... de koser seg bare de, for det er jo for produsenten ikke ønskelig at bilene lever for lenge.....

Har enda ikke sett eller bakdel ved å skifte olje tidligere enn intervallene..... tror ingen har fått motorhavari av det.....


Du refererer stadig til hva produsentene av dine produkter sier i manualer og instruksjonsbøker, men når det gjelder olje vet altså du bedre enn hyundai??

Så du mener at om alle bileierne i verden bruker 20l olje mere pr år har dette ingenting å si? skal miljøet reddes må alle gjøre sitt...

Cognac er forøvrig et av livets goder....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Nov 2007 - 18:24

Ronny skrev:
Vegard skrev:
Harald

det er jo her fabrikkene kutter.... i en del land må jo servicekostnader oppgis for 100.000 km. de bryr seg da katta om motoren ryker..... de koser seg bare de, for det er jo for produsenten ikke ønskelig at bilene lever for lenge.....

Har enda ikke sett eller bakdel ved å skifte olje tidligere enn intervallene..... tror ingen har fått motorhavari av det.....


Du refererer stadig til hva produsentene av dine produkter sier i manualer og instruksjonsbøker, men når det gjelder olje vet altså du bedre enn hyundai??

Så du mener at om alle bileierne i verden bruker 20l olje mere pr år har dette ingenting å si? skal miljøet reddes må alle gjøre sitt...

Cognac er forøvrig et av livets goder....

Hei

for miljøet, la oss ta verdtingene da..... feks trailertrafikken..... få den på bane og båt..... Olja re-sirkuleres og brukes på nytt.....

Og du.... jeg sier på ingen måte jeg vet bedre enn noen produsent.... men jeg har enda ikke hørt noen som skader eller ødelegger noe ved å få forurensningene bort fra motoren FØR det produsenten har satt.... det produsenten beskriver, er jo et minimumskrav..... ikke at en ikke kan skifte før.....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Nov 2007 - 18:25

Vedrørende Cognac i ett tidligere innlegg fremkommer det direkte feilaktige opplysninger. Må få korrigerer og komme med rettelser. Cognac er et rent naturprodukt fremstillet med kjærlig hånd og lange nedarvede produksjonsteknikker og gir en fremragende smaksopplevelse og en totalt avstressende lørdagskveld.
Så på vegne av Cognacens venner må jeg be om at nedsettende uttalelser om denne drikke uteblir. (hikk)

Oljeskift - Page 3 Drinkingbuds
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Nov 2007 - 18:28

Johnny U skrev:
Vedrørende Cognac i ett tidligere innlegg fremkommer det direkte feilaktige opplysninger. Må få korrigerer og komme med rettelser. Cognac er et rent naturprodukt fremstillet med kjærlig hånd og lange nedarvede produksjonsteknikker og gir en fremragende smaksopplevelse og en totalt avstressende lørdagskveld.
Så på vegne av Cognacens venner må jeg be om at nedsettende uttalelser om denne drikke uteblir. (hikk)

Oljeskift - Page 3 Drinkingbuds


I second that!!
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Nov 2007 - 18:33

Jeg oppfatter at bytte tidspunkt er satt med tanke på at fabrikant:

A: ikke ønsker å få garanti spørsmål (ergo bytte olje tidsnok)

B: tjene penger på service (bytte olje ofte)

At du velger å bytte olje ennå oftere er jo din sak, men de eneste som smiler er forhandleren din som tar pengene dine...

At andre forurenser er ikke et argument for å grise selv...
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Nov 2007 - 18:36

Dessuten er jeg redd at det ikke finns noen alternativ til transport på vei,om det fantes tror jeg mange ville velge bedre alternativ...

Heldigvis bruker lastebiler 2-4 liter mindre drivstoff pr mil enn da jeg ratta semi,og oljene brukes også mye lengre enn før..så det har blitt bedre...


Sist endret av den Lør 10 Nov 2007 - 18:46, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Nov 2007 - 18:38

Ett enkelt regnestykke: om vi har 1,2 mill biler i norge og alle skal bruke 20 liter mer enn nødvendig.
Da blir det 24 000 000 liter olje årlig (24 millioner liter) Blir en del fat det gitt..er jo ikke nødvendig å gjørs på heller.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Nov 2007 - 19:36

Ronny

Forhandleren sitter ikke igjen med mye på disse skiftene..... det er avansen på olja.... mener det er snaue 7 liter olje på bilen, og jeg betaler 630 kr, da klarer jeg ikke å kjøpe denne olja billigere selv.... jeg har både grav og løftebukk på jobb, så om det var noe å tjene på å skifte selv, hadde jeg gjort det.....

Harald....

du glemte fredster i regnestykket ditt.... han skifter jo ikke....

og du.... alt resirkuleres, så det er ikke snakk om forurensning.... det gjøres ikke med trailer-eksosen fra trailere som snaut kjører halve.......
Til Toppen Go down
Espen H.
CARAVANER
CARAVANER
Espen H.


Antall Innlegg : 65
Localisation : Stokke, Tønsberg
Registration date : 11.09.2007

Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Nov 2007 - 21:34

Bilen min sier selv i fra når det er tid for service og jeg er dum nok til å stole på den også i denne sammenheng. Skjønner at olje er en vitenskap affraid
Tidliger har jeg bare vært bekymret for nå JEG skal få min "siste olje" cheers
lol! lol! lol! Espen
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Nov 2007 - 21:39

Ja de fleste nyere biler gir vel selv beskjed nå for tiden,og det er plenty for meg, Og den siste olja blir det alltid en råd med før eller senere lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Nov 2007 - 21:48

Den siste olja er oppskrytt........den eksisterer ikke i virkligheten........... Razz Razz Razz så viktig å bytte olje ofte mens en lever.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Nov 2007 - 21:49

Johnny U skrev:
Vedrørende Cognac i ett tidligere innlegg fremkommer det direkte feilaktige opplysninger. Må få korrigerer og komme med rettelser. Cognac er et rent naturprodukt fremstillet med kjærlig hånd og lange nedarvede produksjonsteknikker og gir en fremragende smaksopplevelse og en totalt avstressende lørdagskveld.
Så på vegne av Cognacens venner må jeg be om at nedsettende uttalelser om denne drikke uteblir. (hikk)

Oljeskift - Page 3 Drinkingbuds

Helt på linje med grønnsåpe som regjøringsmiddel innvortes ved qerulantus paranoia-anfall. Cognac til slutt!!! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Nov 2007 - 21:55

Rashid

vet ikke hva som er best jeg..... Congac er jo noe helvxxx's greier, som egentlig ble til under et mislykka forsøk på å lage batterisyre........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeLør 10 Nov 2007 - 22:10

Vegard skrev:
Rashid

vet ikke hva som er best jeg..... Congac er jo noe helvxxx's greier, som egentlig ble til under et mislykka forsøk på å lage batterisyre........

Aldri har et mislykket forsøk til de grader pirret min gane. Men har vi ikke sporet av sporet nå tror du?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeSøn 11 Nov 2007 - 10:13

jo,men det har itj sååå my å si her det sjø rashid
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeFre 23 Nov 2007 - 7:33

For første gang skrives en kommentar på meg sjøl:
Da er olja kommet på begge bilene. Bobilen med 27500 på telleren, og Audi A4`en med 230000. Skal skrive inn hvis noe uforutsett som kan skyldes oljetypen oppstår i ettertid.
Til Toppen Go down
aage




Antall Innlegg : 5
Registration date : 08.12.2007

Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Vedlikehold oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeSøn 9 Des 2007 - 0:11

Han har helt sikkert etterfylt olje på 100000km så noe ny olje må jo bilen ha fått. men med samme filter!!!!!
Helsyntetisk olje består av en rekke på 9 til 12 parafin atomer . Med 2 hydrogenatomer på hver arm ut i fra midtenTtenk dere et fiskebein Grunnen til at lenken er så lang er at den ikke skal brytes når motoren arbeider tungt .På vanlig mineral olje sitter det en del forurensnings atomer på hvert hydrogen atom .Dette gjør at oljeskiftet må skje hyppigere her, en om man kjører på syntetisk olje.Olje og filterskift er det billigste vedlikeholdet du kan ha på en bil,Selv bytter jeg olje og alle filter en gang i året. alien
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeSøn 9 Des 2007 - 21:29

aage.

Ojda !!!!! Den var ikke verst.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeSøn 9 Des 2007 - 21:33

aage skrev:
Han har helt sikkert etterfylt olje på 100000km så noe ny olje må jo bilen ha fått. men med samme filter!!!!!
Helsyntetisk olje består av en rekke på 9 til 12 parafin atomer . Med 2 hydrogenatomer på hver arm ut i fra midtenTtenk dere et fiskebein Grunnen til at lenken er så lang er at den ikke skal brytes når motoren arbeider tungt .På vanlig mineral olje sitter det en del forurensnings atomer på hvert hydrogen atom .Dette gjør at oljeskiftet må skje hyppigere her, en om man kjører på syntetisk olje.Olje og filterskift er det billigste vedlikeholdet du kan ha på en bil,Selv bytter jeg olje og alle filter en gang i året. alien


Dette ble svært teknisk avansert. Istedenfor å skifte olje med masse atomer så kanskje heller kjøpe ny bil??
Oljeskift - Page 3 36874 Oljeskift - Page 3 36874 Oljeskift - Page 3 36874

Ble ikke helt morsom den. Arve gjør jo dette hele tiden. (Når peilepinnen for motorolja blir for kort da bytter' han bil jo.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeSøn 9 Des 2007 - 21:45

Johnny.

Jepp.Men jeg er og alltid nøye på oljeskift.Særlig om 2,2, tonn skal henges bakpå.Liker at bilen er noenlunde nyservet ved ferietider.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeSøn 9 Des 2007 - 22:12

aage skrev:
Han har helt sikkert etterfylt olje på 100000km så noe ny olje må jo bilen ha fått. men med samme filter!!!!!
Helsyntetisk olje består av en rekke på 9 til 12 parafin atomer . Med 2 hydrogenatomer på hver arm ut i fra midtenTtenk dere et fiskebein Grunnen til at lenken er så lang er at den ikke skal brytes når motoren arbeider tungt .På vanlig mineral olje sitter det en del forurensnings atomer på hvert hydrogen atom .Dette gjør at oljeskiftet må skje hyppigere her, en om man kjører på syntetisk olje.Olje og filterskift er det billigste vedlikeholdet du kan ha på en bil,Selv bytter jeg olje og alle filter en gang i året. alien


Hva har du drukket til ribbefettet i dag???
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeSøn 9 Des 2007 - 22:13

Rashid.

Ikke få komplekser nå.Du er jo genial på emnet grønnsåpe !!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeSøn 9 Des 2007 - 22:16

ARVE skrev:
Rashid.

Ikke få komplekser nå.Du er jo genial på emnet grønnsåpe !!!!


Grønnsåpe ja, men parafinatomer?? Vet ikke om jeg er korpulent nok til å forstå hva herren mener jeg.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeSøn 9 Des 2007 - 22:35

Rashid.

Men i løpet av jula ordner nok akkurat det seg serru.Tror jeg har gått opp 2 kg. bare i helga jeg.Hadde pinnekjøtt for 5. gang nå.Blir aldri lei.Får oljet alle leddene virker det som.Oljetråd ikke sant ????
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitimeSøn 9 Des 2007 - 22:36

ARVE skrev:
Rashid.

Men i løpet av jula ordner nok akkurat det seg serru.Tror jeg har gått opp 2 kg. bare i helga jeg.Hadde pinnekjøtt for 5. gang nå.Blir aldri lei.Får oljet alle leddene virker det som.Oljetråd ikke sant ????
enkelte typer smøring er vesentlig bedre for det som trenger å smøres enn andre Very Happy
Til Toppen Go down
Sponsored content





Oljeskift - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Oljeskift   Oljeskift - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Oljeskift
Til Toppen 
Side 3 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: