| Dekk til Hobby Prestige 535 | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
anjatupp
Antall Innlegg : 7 Registration date : 13.05.2012
| Tema: Dekk til Hobby Prestige 535 Søn 13 Mai 2012 - 13:29 | |
| Hei Jeg skal FÅ en campingvogn Hobby Prestige 535 modell.. (noen og 80 sa hun jeg skal få den av) Jeg syns jeg er superheldig Vognen er helt tett og fin. Med fortelt og vintertelt og en del saker følger med. Det eneste var at nye dekk måtte til. Så syl lyse-grønn som jeg er aner jeg ikke hvilke dekk jeg skal lete etter engang. Jeg skal ikke kjøre med den hadde jeg tenkt.. (foreløpig) Men den må kanskje flyttes fra der den står nå. Hvilke dekk og hva bør jeg tenke på er mine spørsmål? Vognen har stått i 7 år ca. tror jeg. grønskolling | |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535 Søn 13 Mai 2012 - 13:33 | |
| det kan en dekkforhandler hjelpe deg med men min, og mange andres anbefaling er å kjøpe C.merkede dekk, altså varebildekk av kjent merke | |
|
| |
anjatupp
| Tema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535 Søn 13 Mai 2012 - 14:44 | |
| Takk for hurtig svar Kan du fortelle meg noe annet lurt å tenke på med tanke på at den har stått så lenge? Eller er 7 år veldig lenge? | |
|
| |
janp GENERAL!
Antall Innlegg : 3370 Registration date : 19.01.2012
| Tema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535 Søn 13 Mai 2012 - 15:17 | |
| En fullstendig gjennomgang av bremser, samt smøring av vogna er noe som må gjøres. Caravanforhandler må vel ta dette siden du er ukjent. | |
|
| |
Johnny ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Antall Innlegg : 8916 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
| Tema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535 Søn 13 Mai 2012 - 15:28 | |
| Skal vogna bare flyttes så ville jeg få noe til å vurdere om dekka er brukbare til det samt om bremser virker såpass at dette er mulig. Du må også få noen til å sjekke opp gassanlegget siden du etter all sansynlighet kommer til å bruke dette. Skal vogna brukes etter veien så må den kontroleres som nevnt tidligere i tråden av folk som har peiling på dette. Ta samtidig en fukttest så er du sikker på at vogna ikke har noen skjulte hemmeligheter i veggene.
| |
|
| |
anjatupp
| Tema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535 Man 14 Mai 2012 - 0:14 | |
| Tusen takk for at dere tar dere tid til å svare meg Når jeg får vogna hjem så skal jeg få tatt en grundig sjekk på den, det er helt sikkert. Jeg har en kompis som er flink på sånt. Jeg hadde lyst å prøve å få tak i brukte felger og ikke altfor dyre dekk. Den skal jo kun fraktes hjem. (ikke lange strekningen, 10 min.) Så sjekkes grundig og vaskes osv. så videre til en annen helårsplass i nærheten. Vi kommer nok bare til å bruke den som ett fristed Hvor kan jeg få tak i felger og dekk rimelig og ev. brukte deler eller deler i det hele tatt om det skulle trenges? (internett) (Porsgrunns område) | |
|
| |
anjatupp
| Tema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535 Ons 16 Mai 2012 - 16:56 | |
| Ingen som vet hvor jeg kan få tak i dekk og felger rimelig? På vognkortet står det 175ARX14 FELG 5JX14 RADIAL. | |
|
| |
ArneO GENERAL!
Antall Innlegg : 2903 Age : 59 Localisation : Asker Registration date : 16.08.2008
| Tema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535 Ons 16 Mai 2012 - 17:07 | |
| Dekkmann Rødmyrlia 9, 3735 Skien 23 69 92 65 er jo ikke så langt unna Er felgene ødelagte så kjenner sikkert disse http://www.autocaravan.no/ til hva du trenger. Om ikke felgene er ødelagte kan du jo ha vogna på bukker og stikke å få nye dekk. Det er vel marginalt hva du kan spare på å lete deg fram til noe "billig". | |
|
| |
maya CARAVANER
Antall Innlegg : 93 Registration date : 21.02.2012
| Tema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535 Tor 17 Mai 2012 - 20:36 | |
| anjatupp Vi skal bytte ut dekkene på vogna vår. De er 185/65 14 dekk. Du kunne fått dem vi tar av, men av det ArneO skriver så bor du i Oslo området eller? Vi bor på nordmøre og frakt er jo ikke akkurat billig. I så fall er det vel ikke dyrere å kjøpe nye. Kan anbefale www.dekkonline.com Der får du dekk til vogna di til 3-400kr pr stk gratis levert på døra. De har avtale med firma i Norge som legger om dekkene for en rimelig penge. Kan anbefale dem!! | |
|
| |
janp GENERAL!
Antall Innlegg : 3370 Registration date : 19.01.2012
| Tema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535 Tor 17 Mai 2012 - 22:03 | |
| - anjatupp skrev:
- Tusen takk for at dere tar dere tid til å svare meg
Når jeg får vogna hjem så skal jeg få tatt en grundig sjekk på den, det er helt sikkert. Jeg har en kompis som er flink på sånt.
Jeg hadde lyst å prøve å få tak i brukte felger og ikke altfor dyre dekk. Den skal jo kun fraktes hjem. (ikke lange strekningen, 10 min.) Så sjekkes grundig og vaskes osv. så videre til en annen helårsplass i nærheten. Vi kommer nok bare til å bruke den som ett fristed
Hvor kan jeg få tak i felger og dekk rimelig og ev. brukte deler eller deler i det hele tatt om det skulle trenges? (internett) (Porsgrunns område)
Om du finner boltsirkel så kan du gjøre som meg: gå på et opphuggeri og kjøp et reservehjul fra en bil. Jeg fant et ubrukt dekk og felg fra en Opel Ascona, 14" tror jeg, 300 kr. komplett. Litt lavere belastningskode enn original, men for et nødtilfelle så duger det for meg. For bare en kort fraktetur så er det ikke å nødvendig å lege i mange kronene. | |
|
| |
anjatupp
| Tema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535 Tor 17 Mai 2012 - 23:25 | |
| Takk for tipset Jeg skal ha den på en ferige og så ti minutter kjøretur hjem. Så det var ingen dum ide | |
|
| |
livar CARAVAN BOSS
Antall Innlegg : 163 Age : 42 Localisation : Bryne Registration date : 25.08.2008
| Tema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535 Fre 18 Mai 2012 - 14:53 | |
| For en ti minutters kjøretur hadde jeg bare fylt i luft i de som står på, så sant det er mulig. Kjør rolig hjem så går nok det godt. Har en tilhenger stående her (ikke min) den har dekk fra 91, men skal få nye nå. | |
|
| |
ole CARAVANER
Antall Innlegg : 119 Age : 56 Localisation : Skien Registration date : 19.07.2008
| Tema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535 Søn 3 Jun 2012 - 10:50 | |
| - anjatupp skrev:
- Takk for tipset Jeg skal ha den på en ferige og så ti minutter kjøretur hjem. Så det var ingen dum ide
Sitat fra innlegg i denne tråden: - Sitat :
- Min Hobby 535 fra 1984 har felger fra BMW E28 som er gamle 5-serie fra tidlig 80-tall. Disse har fem hull og boltsirkel er 5x120.(3-serie har samme boltsirkel som opel, 4x100) ET på disse er 22, noe som også sto stemplet i felgene som allerede sto på vogna. Jeg ønsket reservehjul og fikk tak i en felg for dette på hogger'n.
Hvis du ikke har fått vogna hjem ennå ville jeg nok gjort som "livar" siden du bare har ti minutter hjem (fra Sandøya eller? ). Fyll dem du har med luft og kjør forsiktig | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Dekk til Hobby Prestige 535 | |
| |
|
| |
| Dekk til Hobby Prestige 535 | |
|