CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Hvor kan man veie vogna

Go down 
+5
chg
bummen74
trivesivogn
Jan
tater ola
9 posters
AvInnlegg
tater ola
CARAVANER
CARAVANER
tater ola

Male
Antall Innlegg : 58
Registration date : 24.07.2011

Hvor kan man veie vogna Empty
PosteTema: Hvor kan man veie vogna   Hvor kan man veie vogna Icon_minitimeLør 26 Mai 2012 - 1:10

Etter vinterens monteringer av batterier og mover etc så kunne det vært veldig greit å få veid vogna for å få bekreftet at vekta er ca det man tror den er før kjøleskapet fylles opp.
Er det noen som kan si meg hvor man kan kjøre og få veid vogna uten å måtte betale en formue?
Fortrinnsvis i østfold eller event sverige(varmland). Idea
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male
Antall Innlegg : 15679
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Hvor kan man veie vogna   Hvor kan man veie vogna Icon_minitimeLør 26 Mai 2012 - 1:38

et godt tips ser et søppelmottak, grustak eller lignende, da de har svært nøyaktige vekter som kalibreres årlig siden de brukes i forbindelse med kjøp og salg
spør du pent er jeg sikker på at du får trille gratis over vekta
Til Toppen Go down
trivesivogn
CARAVANER
CARAVANER
trivesivogn

Male
Antall Innlegg : 148
Registration date : 29.11.2010

PosteTema: Re: Hvor kan man veie vogna   Hvor kan man veie vogna Icon_minitimeLør 26 Mai 2012 - 9:49

Vekta til biltilsynet på Mysen (Ramstad) er bestandig åpen.

Der er det bare å kjøre innom - gratis er det også.
Til Toppen Go down
bummen74
CARAVANER
CARAVANER
bummen74

Male
Antall Innlegg : 109
Registration date : 13.05.2012

PosteTema: Re: Hvor kan man veie vogna   Hvor kan man veie vogna Icon_minitimeSøn 27 Mai 2012 - 14:30

Ja, kan anbefale vegvesenets vekter!
Var innom engang det var vekt-kontroll, og veide skuterhengeren min.
Jeg sa att det var for å sjekke hvor mye den veide på kula, totalvekta var jo aldri ett problem.
Kontrolløren var bare smil å glede Shocked
Det erfarer man ikke som yrkessjåfør da....

Ps, koble av vogna, sett den med nesehjulet så nære midten som mulig, og ha akslingene bak vekt-plata.
Så ser du hvor tung den er på kula.
Arrow Har du boggievogn?
-Justere høyda til å matche kulehøyda dvs høyda når du har vogna på bilen i kjørestilling.
Ellers vil den vise for mye, om du bare skrur til kula går under koblinga Wink

Suspect Ser mange med SUV som har vogna "på bakre aksling". Da sliter man hjul/aksling, og drag.
Samt høyere vekt på kula.

Alle vektstasjoner til vegvesenet er åpne døgnet rundt. Gratis Hvor kan man veie vogna 263537 , og god plass for å snu etc.
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!

Male
Antall Innlegg : 308
Registration date : 25.06.2010

PosteTema: Re: Hvor kan man veie vogna   Hvor kan man veie vogna Icon_minitimeSøn 27 Mai 2012 - 23:12

Finnes 2 vekter i Vestby langs E6, både sør og nordover og SV i Sarpsborg (Borgenhaugen)
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13248
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Hvor kan man veie vogna   Hvor kan man veie vogna Icon_minitimeSøn 27 Mai 2012 - 23:29

Bruker å veie på Otta, men det blir som oftest for mye så jeg er på jakt etter en bedre vekt.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp

Antall Innlegg : 3362
Registration date : 19.01.2012

PosteTema: Re: Hvor kan man veie vogna   Hvor kan man veie vogna Icon_minitimeSøn 27 Mai 2012 - 23:34

Kjør kjappere over, da pleier det å bli på den rette siden av vekta og ferieturen er ikke ødelagt før den har begynt. Finnes en tilsvarende vekt her på motorvei øst. Ubrukelig.

Tror vognvekta er noe høyere enn i fjor. Teltet veier 50 kg det også, og i bilen er det lite plass. Ønsker ikke å ha de der i tilfelle en bråstopp. Da blir det foran i vogna enn så lenge.
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120

Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

PosteTema: Re: Hvor kan man veie vogna   Hvor kan man veie vogna Icon_minitimeMan 28 Mai 2012 - 14:36

janp skrev:
Kjør kjappere over, da pleier det å bli på den rette siden av vekta og ferieturen er ikke ødelagt før den har begynt. Finnes en tilsvarende vekt her på motorvei øst. Ubrukelig.

Tror vognvekta er noe høyere enn i fjor. Teltet veier 50 kg det også, og i bilen er det lite plass. Ønsker ikke å ha de der i tilfelle en bråstopp. Da blir det foran i vogna enn så lenge.

Ja huff Jan Petter må være litt kleint å ikke kunne utnytte total vekta på vogn og bil.Ser ikke helt problemet jeg.Har da nesten 300 kg til gode på lefsa jeg.Å sikkert 20 kg mere etter den grundige vasken i går Laughing
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp

Antall Innlegg : 3362
Registration date : 19.01.2012

PosteTema: Re: Hvor kan man veie vogna   Hvor kan man veie vogna Icon_minitimeMan 28 Mai 2012 - 15:18

Temaet er: hvor kan man veie vogna! Og det er nok ikke hos meg, nei.

Og å dra flere hundre kilo hund inn i bilen bare for å utnytte totalvekta, og i tillegg trøkke inn en liten kattefarm også? Nei, kjør pelsfritt så går det bra, uten noe bekymring om vekt. Tror jeg..

PS: har lett for å se om det finnes en oversikt over vekter, men det lille jeg sjekket ga ikke noen resultater.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny

Antall Innlegg : 8912
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Hvor kan man veie vogna   Hvor kan man veie vogna Icon_minitimeMan 28 Mai 2012 - 15:46

Har egen vekt vi.
Hvor kan man veie vogna 928394
På badet
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120

Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

PosteTema: Re: Hvor kan man veie vogna   Hvor kan man veie vogna Icon_minitimeMan 28 Mai 2012 - 17:58

janp skrev:
Temaet er: hvor kan man veie vogna! Og det er nok ikke hos meg, nei.

Og å dra flere hundre kilo hund inn i bilen bare for å utnytte totalvekta, og i tillegg trøkke inn en liten kattefarm også? Nei, kjør pelsfritt så går det bra, uten noe bekymring om vekt. Tror jeg..

PS: har lett for å se om det finnes en oversikt over vekter, men det lille jeg sjekket ga ikke noen resultater.

Shocked fanken fikk du blank fløte i kaffen i går du.....Arnold er jo ikke så stor da.Katte farm.Ler så tårene renner her no
Å du kjører da ikke helt pelsfritt du heller Laughing Laughing Laughing

Skal være enig med deg at en oversikt over vekter etter veien kunne ha vært greit.(ja for de som trenger det)
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Hvor kan man veie vogna   Hvor kan man veie vogna Icon_minitime

Til Toppen Go down

Hvor kan man veie vogna
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bjølseth 470, 81 modell, hvor lang er denne vogna da ???
» Hvordan veie ei vogn
» hvor går turen i år??
» Hvor skal vi ?
» Hvor stor tv i 650 KFU??