| Hvor kan man veie vogna | |
|
+5chg bummen74 trivesivogn Jan tater ola 9 posters |
Av | Innlegg |
---|
tater ola CARAVANER
Antall Innlegg : 58 Localisation : Østfold Registration date : 24.07.2011
| Tema: Hvor kan man veie vogna Lør 26 Mai 2012 - 1:10 | |
| Etter vinterens monteringer av batterier og mover etc så kunne det vært veldig greit å få veid vogna for å få bekreftet at vekta er ca det man tror den er før kjøleskapet fylles opp. Er det noen som kan si meg hvor man kan kjøre og få veid vogna uten å måtte betale en formue? Fortrinnsvis i østfold eller event sverige(varmland). | |
|
| |
Jan MODERATOR
Antall Innlegg : 15679 Age : 51 Localisation : Varierende Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Hvor kan man veie vogna Lør 26 Mai 2012 - 1:38 | |
| et godt tips ser et søppelmottak, grustak eller lignende, da de har svært nøyaktige vekter som kalibreres årlig siden de brukes i forbindelse med kjøp og salg spør du pent er jeg sikker på at du får trille gratis over vekta | |
|
| |
trivesivogn CARAVANER
Antall Innlegg : 148 Localisation : Spydeberg Registration date : 29.11.2010
| Tema: Re: Hvor kan man veie vogna Lør 26 Mai 2012 - 9:49 | |
| Vekta til biltilsynet på Mysen (Ramstad) er bestandig åpen.
Der er det bare å kjøre innom - gratis er det også. | |
|
| |
bummen74 CARAVANER
Antall Innlegg : 109 Age : 50 Localisation : Mestervik Registration date : 13.05.2012
| Tema: Re: Hvor kan man veie vogna Søn 27 Mai 2012 - 14:30 | |
| Ja, kan anbefale vegvesenets vekter! Var innom engang det var vekt-kontroll, og veide skuterhengeren min. Jeg sa att det var for å sjekke hvor mye den veide på kula, totalvekta var jo aldri ett problem. Kontrolløren var bare smil å glede Det erfarer man ikke som yrkessjåfør da.... Ps, koble av vogna, sett den med nesehjulet så nære midten som mulig, og ha akslingene bak vekt-plata. Så ser du hvor tung den er på kula. Har du boggievogn? -Justere høyda til å matche kulehøyda dvs høyda når du har vogna på bilen i kjørestilling. Ellers vil den vise for mye, om du bare skrur til kula går under koblinga Ser mange med SUV som har vogna "på bakre aksling". Da sliter man hjul/aksling, og drag. Samt høyere vekt på kula. Alle vektstasjoner til vegvesenet er åpne døgnet rundt. Gratis , og god plass for å snu etc. | |
|
| |
chg CARAVAN KING!
Antall Innlegg : 308 Localisation : Østfold Registration date : 25.06.2010
| Tema: Re: Hvor kan man veie vogna Søn 27 Mai 2012 - 23:12 | |
| Finnes 2 vekter i Vestby langs E6, både sør og nordover og SV i Sarpsborg (Borgenhaugen) | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Hvor kan man veie vogna Søn 27 Mai 2012 - 23:29 | |
| Bruker å veie på Otta, men det blir som oftest for mye så jeg er på jakt etter en bedre vekt. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
janp GENERAL!
Antall Innlegg : 3362 Registration date : 19.01.2012
| Tema: Re: Hvor kan man veie vogna Søn 27 Mai 2012 - 23:34 | |
| Kjør kjappere over, da pleier det å bli på den rette siden av vekta og ferieturen er ikke ødelagt før den har begynt. Finnes en tilsvarende vekt her på motorvei øst. Ubrukelig.
Tror vognvekta er noe høyere enn i fjor. Teltet veier 50 kg det også, og i bilen er det lite plass. Ønsker ikke å ha de der i tilfelle en bråstopp. Da blir det foran i vogna enn så lenge. | |
|
| |
Lc120 ROYAL CARAVANER
Antall Innlegg : 546 Registration date : 07.09.2011
| Tema: Re: Hvor kan man veie vogna Man 28 Mai 2012 - 14:36 | |
| - janp skrev:
- Kjør kjappere over, da pleier det å bli på den rette siden av vekta og ferieturen er ikke ødelagt før den har begynt. Finnes en tilsvarende vekt her på motorvei øst. Ubrukelig.
Tror vognvekta er noe høyere enn i fjor. Teltet veier 50 kg det også, og i bilen er det lite plass. Ønsker ikke å ha de der i tilfelle en bråstopp. Da blir det foran i vogna enn så lenge. Ja huff Jan Petter må være litt kleint å ikke kunne utnytte total vekta på vogn og bil.Ser ikke helt problemet jeg.Har da nesten 300 kg til gode på lefsa jeg.Å sikkert 20 kg mere etter den grundige vasken i går | |
|
| |
janp GENERAL!
Antall Innlegg : 3362 Registration date : 19.01.2012
| Tema: Re: Hvor kan man veie vogna Man 28 Mai 2012 - 15:18 | |
| Temaet er: hvor kan man veie vogna! Og det er nok ikke hos meg, nei.
Og å dra flere hundre kilo hund inn i bilen bare for å utnytte totalvekta, og i tillegg trøkke inn en liten kattefarm også? Nei, kjør pelsfritt så går det bra, uten noe bekymring om vekt. Tror jeg..
PS: har lett for å se om det finnes en oversikt over vekter, men det lille jeg sjekket ga ikke noen resultater. | |
|
| |
Johnny ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Antall Innlegg : 8912 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
| Tema: Re: Hvor kan man veie vogna Man 28 Mai 2012 - 15:46 | |
| Har egen vekt vi. På badet | |
|
| |
Lc120 ROYAL CARAVANER
Antall Innlegg : 546 Registration date : 07.09.2011
| Tema: Re: Hvor kan man veie vogna Man 28 Mai 2012 - 17:58 | |
| - janp skrev:
- Temaet er: hvor kan man veie vogna! Og det er nok ikke hos meg, nei.
Og å dra flere hundre kilo hund inn i bilen bare for å utnytte totalvekta, og i tillegg trøkke inn en liten kattefarm også? Nei, kjør pelsfritt så går det bra, uten noe bekymring om vekt. Tror jeg..
PS: har lett for å se om det finnes en oversikt over vekter, men det lille jeg sjekket ga ikke noen resultater. fanken fikk du blank fløte i kaffen i går du.....Arnold er jo ikke så stor da.Katte farm.Ler så tårene renner her no Å du kjører da ikke helt pelsfritt du heller Skal være enig med deg at en oversikt over vekter etter veien kunne ha vært greit.(ja for de som trenger det) | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Hvor kan man veie vogna | |
| |
|
| |
| Hvor kan man veie vogna | |
|