CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Sommerferie til Moseldalen

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Merete
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Female
Antall Innlegg : 23
Age : 62
Localisation : Oslo
Registration date : 01.10.2007

Sommerferie til Moseldalen Empty
PosteTema: Sommerferie til Moseldalen   Sommerferie til Moseldalen Icon_minitimeMan 4 Jun 2012 - 13:09

Nå trenger jeg litt gode råd Very Happy
Vi skal på vår første Tysklandsferie i sommer, vi er 2 voksne. Har bestemt oss for Moseldalen. Vi skal kjøre ned og ta ferge Rødby -Puttgarden.
Så lurer jeg da på hva dere anbefaler videre derfra. Er det f.eks noen som kan anbefale fine plasser på vei ned til Koblenz hvor vi burde stoppe. Hvilken vei
vil dere anbefale å kjøre?
Er det noe vi bør være obs på?
Hva med isse miljømerkene? må vi ha det? Som dere skjønner er jeg ganske grønn alien No

Så lurer jeg på noe som sikkert står godt forklart andre steder her men....hvordan kan jeg se Tv med norske kanaler. Regner med at jeg må ha en parabol, men hvilken kanalleverandør må jeg ha, Viasat, Canal Digital??? finnes det andre?
Takknemlig for hjelp her Very Happy
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1138
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

Sommerferie til Moseldalen Empty
PosteTema: Re: Sommerferie til Moseldalen   Sommerferie til Moseldalen Icon_minitimeMan 4 Jun 2012 - 22:15

Hvilken vei avhenger av hvor god tid dere beregner på turen. Skal dere rett til Koblenz blir det vel mye A 1, ellers er det endel fine steder langs småveiene når man kommer litt sørover. Miljømerker trenges bare i de større bykjernene, du kan sjekke på nettet på Umweltplakette.de. Hvis du trenger, så finn et TÜV eller Dekra-kontor langs ruten, gjerne på et mindre sted, stopp der og vis vognkortet, og kjøp plaketten. Den koster 5 euro, og varer bilens levetid.

TV i vogna kan jeg ikke hjelpe med, tvene står hjemme i ferien.
Til Toppen Go down
Merete
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Female
Antall Innlegg : 23
Age : 62
Localisation : Oslo
Registration date : 01.10.2007

Sommerferie til Moseldalen Empty
PosteTema: Re: Sommerferie til Moseldalen   Sommerferie til Moseldalen Icon_minitimeTir 5 Jun 2012 - 8:37

Tusen takk for svar. Det er vel sikker nødvendig med et stopp på veien ned til Koblenz, har du noen spesielle plasser å anbefale?

Og ja; TV'n tror jeg faktisk vi også lar bli hjemme Very Happy da blir det skikkelig ferie sunny
Til Toppen Go down
Sponsored content





Sommerferie til Moseldalen Empty
PosteTema: Re: Sommerferie til Moseldalen   Sommerferie til Moseldalen Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Sommerferie til Moseldalen
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Moseldalen

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: REISESKILDRINGER :: REISE I TYSKLAND-
Gå Til: