| Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Runerask NEWBIE!

Antall Innlegg : 300 Registration date : 18.07.2008
 | Tema: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Tor 7 Jun 2012 - 21:16 | |
| Har nettopp klart å få ned nytt kart for øst europa på min TomTom, som resulterte i at vest europa ble byttet ut. Det vil si at jeg kan kun ha ett kart på TomTom'en samtidig.
Dette blir litt spennende, hvordan gjør man det i praksis? Kjøre til grensen, legge over nytt kart og kjører videre xD
Noen med erfaring?? | |
|
 | |
petter34 ROYAL CARAVANER

Antall Innlegg : 407 Registration date : 09.06.2010
 | Tema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Tor 7 Jun 2012 - 21:30 | |
| Ja, kartet går litt utenfor grensene, så du kan stoppe et sted noen km før grensen og bytte kart. | |
|
 | |
Runerask NEWBIE!

| Tema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Tor 7 Jun 2012 - 21:32 | |
| - petter34 skrev:
- Ja, kartet går litt utenfor grensene, så du kan stoppe et sted noen km før grensen og bytte kart.
Takker for tilbakemeldingen Jeg får planlegge litt og finne koordinatene i forkant, hvor jeg skal kjøre til for å bytte kart da :-D | |
|
 | |
ulven DIREKTØR!

Antall Innlegg : 772 Age : 48 Localisation : Kristiansand/Vennesla Registration date : 19.07.2011
 | Tema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Tor 7 Jun 2012 - 21:38 | |
| Klarer ikke å få hvert sitt kart på hvert sitt minnebrikke, så er det bare å bytte på grensen, evt kjøpe større minnekort? | |
|
 | |
Runerask NEWBIE!

| Tema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Tor 7 Jun 2012 - 21:44 | |
| - ulven skrev:
- Klarer ikke å få hvert sitt kart på hvert sitt minnebrikke, så er det bare å bytte på grensen, evt kjøpe større minnekort?
Jobber med denne saken, holdt på to kvelder nå xD Har to TomTom'er, TomTom XXL og Go720. TomTom GO 720 har jeg ikke klart å finne brukbart kart til, men har minnebrikke-slot TomTom XXL har jeg nettopp klart å skaffe kart til, men har ikke minne-slot. Jeg skal prøve å laste kartet til XXL over til minnebrikke, og bruke den på Go720, spennende se om det går xD Er ikke helt optiminst, men må testes xD | |
|
 | |
ulven DIREKTØR!

Antall Innlegg : 772 Age : 48 Localisation : Kristiansand/Vennesla Registration date : 19.07.2011
 | Tema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Tor 7 Jun 2012 - 21:48 | |
| lykke til, verdt å testes ut. min far har xxl og han har jeg kjøpt kart til og fikk problem med plass til hele, men kunne da fritt velge å bytte kart senere, og oppdatering 4 ganger i året eller noe sånn  | |
|
 | |
petter34 ROYAL CARAVANER

| Tema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Tor 7 Jun 2012 - 22:29 | |
| Jeg hadde tomtom 720 før, på den var det ikke sømløst europa kart som det er på tomtom 930 som jeg har nå. Det var ikke mulig å få europa sømløst på 720. Men det fungerte helt greit. Du kan legg inn grenseovergangen du skal til og bytte kart i fart (kona gjør det) noen km før grensen og legge inn dit du skal. Ikke no stort problem, men europa sømløst er jo bedre. Det var også grunnen til at jeg byttet til 930. | |
|
 | |
Runerask NEWBIE!

| Tema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Tor 7 Jun 2012 - 22:44 | |
| Jeg sliter litt med å få Go720 til å lese kart dra minnebrikken. Hva er trikset liksom? xD | |
|
 | |
petter34 ROYAL CARAVANER

| Tema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Tor 7 Jun 2012 - 22:58 | |
| - Runerask skrev:
- Jeg sliter litt med å få Go720 til å lese kart dra minnebrikken. Hva er trikset liksom? xD
er ikke sikker, men mener å huske at 720 har 2 gb minne. Du må da ha vest europa på tomtom og østeuropa på minne brikka? Er ingen ekspert, men det er forskjell på minnebrikker hvor hurtig du kan laste inn kartet. | |
|
 | |
Runerask NEWBIE!

| Tema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Tor 7 Jun 2012 - 23:09 | |
| - petter34 skrev:
- Runerask skrev:
- Jeg sliter litt med å få Go720 til å lese kart dra minnebrikken. Hva er trikset liksom? xD
er ikke sikker, men mener å huske at 720 har 2 gb minne. Du må da ha vest europa på tomtom og østeuropa på minne brikka? Er ingen ekspert, men det er forskjell på minnebrikker hvor hurtig du kan laste inn kartet. Ja, har lagt kartene slik du beskriver. Er litt usikker på hastigheten til minnebrikka da. Håper flere kommer med innlegg her, i tilfelle det er noen trix for å få dette til. Ellers må jeg ha en TomTom på hvert sitt kart i sommer xD | |
|
 | |
janp GENERAL!

Antall Innlegg : 3349 Registration date : 19.01.2012
 | Tema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Tor 7 Jun 2012 - 23:15 | |
| Dere trenger da vel ikke å ta med spania, portugal, frankrike, danmark, sverige osv? På min Navigon er jeg fri til å velge ut de landene jeg selv ønsker, og da blir det mindre data i lagring også. | |
|
 | |
petter34 ROYAL CARAVANER

| Tema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Fre 8 Jun 2012 - 7:35 | |
| - Runerask skrev:
- petter34 skrev:
- Runerask skrev:
er ikke sikker, men mener å huske at 720 har 2 gb minne. Du må da ha vest europa på tomtom og østeuropa på minne brikka? Er ingen ekspert, men det er forskjell på minnebrikker hvor hurtig du kan laste inn kartet. Ja, har lagt kartene slik du beskriver. Er litt usikker på hastigheten til minnebrikka da. Håper flere kommer med innlegg her, i tilfelle det er noen trix for å få dette til. Ellers må jeg ha en TomTom på hvert sitt kart i sommer xD . Du kjenner kanskje til dette forumet? Her er det mye hjelp å få. http://tomtom.nystul.no/forum/index.php | |
|
 | |
Runerask NEWBIE!

| Tema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart Fre 8 Jun 2012 - 7:46 | |
| Faktisk så har jeg ikke sett denne siden før, og bare vært innim den engelske utgaven. Takker.
Har en mistanke om at det er SD-kortet mitt som er problemet, det har vært litt truble med tidligere også xD | |
|
 | |
Sponsored content
 | Tema: Re: Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart  | |
| |
|
 | |
| Reise til Kroatsia med TomTom, og ha to forskjellige kart | |
|