CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 WEB / Nettverk Tilkobling på tur

Go down 
AvInnlegg
Gjest
Gjest




WEB / Nettverk Tilkobling på tur Empty
PosteTema: WEB / Nettverk Tilkobling på tur   WEB / Nettverk Tilkobling på tur Icon_minitimeOns 14 Nov 2007 - 20:07

Nettverkstilkobling er jo et must idag. Også for meg. Har derfor gått til innkjøp av Telenors "Mobilt Kontor". Very Happy

Pakken består av et PCMCIA kort for pc'n. Søt liten antenne for å montere med borrelås medfølger også.

Kjapt installert med medfølgende CD. Var på nett uten trøbbel av noen art.

Virket i 10 minutter; deretter fikk jeg ikke tilkobling til internett. Evil or Very Mad Slo av PCMCIA kortet et øyeblikk og restartet. Deretter virket det greit.

Kortet skal visstnok velge netteverk etter tilgjengelighet. Er det raske netteverk i nærheten vil det velge dette.

Kostet 999.- i innkjøp pluss en månedsavgift på 500.- / mnd.

Kan synes dyrt nok, men til gjengjeld er det fri bruk. Ingen begrensinger med hensyn på tidspunkt eller datamengder.

Jeg har nå netteverk nesten uansett hvor jeg befinner meg. Er det folk eller fe med GSM dekning vil det mest sansynlig være et nettverk der.
Håper jeg santa

Fungerer tilsynelatende bra.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




WEB / Nettverk Tilkobling på tur Empty
PosteTema: Re: WEB / Nettverk Tilkobling på tur   WEB / Nettverk Tilkobling på tur Icon_minitimeOns 14 Nov 2007 - 20:16

Jeg har denne løsningen.......den koster 168,- pr.mnd og er gratis etter kl.17 og til 07 neste dag.....samt i helger fra fredag kl.17 til mandag kl.07........

http://telenormobil.no/abonnement/mobiltbredband.do?wlnr=012298

og jeg har kveld og helg avtale......som denne

http://telenormobil.no/abonnement/mobilt_bredbaand_kveldoghelg

har ikke tatt det i bruk ennå......skal prøve i helga som kommer .......men tror det blir bra.........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




WEB / Nettverk Tilkobling på tur Empty
PosteTema: Re: WEB / Nettverk Tilkobling på tur   WEB / Nettverk Tilkobling på tur Icon_minitimeOns 14 Nov 2007 - 20:24

Hei

jeg kobler opp fra pc via blue-tooth til tlf, og til mobil, som har sånn fri surf kveld og helg..... en kan da laste så mye en ønsker etter kl 17 og frem til kl 07. det samme i halga, mellom lk 17 fredag, og frem til mandag morgen kl 07.

Prisen er kr 119 pr mnd hos telenormobil

I tillegg har jeg PDA, med datakort, som og kan brukes....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




WEB / Nettverk Tilkobling på tur Empty
PosteTema: Re: WEB / Nettverk Tilkobling på tur   WEB / Nettverk Tilkobling på tur Icon_minitimeOns 14 Nov 2007 - 21:52

May-Britt skrev:
Jeg har denne løsningen.......den koster 168,- pr.mnd og er gratis etter kl.17 og til 07 neste dag.....samt i helger fra fredag kl.17 til mandag kl.07........

http://telenormobil.no/abonnement/mobiltbredband.do?wlnr=012298

og jeg har kveld og helg avtale......som denne

http://telenormobil.no/abonnement/mobilt_bredbaand_kveldoghelg

har ikke tatt det i bruk ennå......skal prøve i helga som kommer .......men tror det blir bra.........


Hei. Denne typen har jeg og. J..lig tregt synes jeg, men det er fordi jeg er vant med 20 Mbit fiberbånd hjemme da.... Men til vognbruk er det helt greit.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




WEB / Nettverk Tilkobling på tur Empty
PosteTema: Re: WEB / Nettverk Tilkobling på tur   WEB / Nettverk Tilkobling på tur Icon_minitimeOns 14 Nov 2007 - 22:24

Noen som har prøvd ICE nettverket ?

www.ice.no

WEB sidene deres kan tolkes dit at de bruker det gamle NMT nettet. ( Andre sier at dette gamle Telenor nettet er fysisk plukket ned )
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

WEB / Nettverk Tilkobling på tur Empty
PosteTema: Re: WEB / Nettverk Tilkobling på tur   WEB / Nettverk Tilkobling på tur Icon_minitimeTor 15 Nov 2007 - 14:59

Rufus skrev:
Noen som har prøvd ICE nettverket ?

www.ice.no

WEB sidene deres kan tolkes dit at de bruker det gamle NMT nettet. ( Andre sier at dette gamle Telenor nettet er fysisk plukket ned )

De har fått konsesjon på å bruke 450 nmt nettet.
Basestasjonene som telenor hadde er stort sett borte og tror ikke de bruker disse gamle basestasjonene. Forstått det slik at de bygger opp egne basestasjoner. kan hende de har kjøpt noen av telenors gamle.
Teknologien som skal til er helt anderledes enn det gamle mobilnettet
Fordelen med 450 nettet er jo rekkevidden og signalenes evne til bedre å følge terrenget.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sponsored content





WEB / Nettverk Tilkobling på tur Empty
PosteTema: Re: WEB / Nettverk Tilkobling på tur   WEB / Nettverk Tilkobling på tur Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
WEB / Nettverk Tilkobling på tur
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» tilkobling av batteri
» Problemer med Tv tilkobling Adria Alpina 753 UT

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: