CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Mobil ac i vogna

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Campern
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Campern


Male
Antall Innlegg : 590
Age : 52
Localisation : Hjemme, men aller helst i vogna
Registration date : 26.11.2007

Mobil ac i vogna Empty
PosteTema: Mobil ac i vogna   Mobil ac i vogna Icon_minitimeSøn 24 Jun 2012 - 22:19

Noen som har prøvd en slik i vogna?
Hva tror dere, vet ikke helt hvor jeg kan få ut eksosslangen?

http://wilfa.no/katalog/upload/bruksanvisninger/WAC-9000,WAC-12000_Airconditioner.pdf

Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mobil ac i vogna Empty
PosteTema: Re: Mobil ac i vogna   Mobil ac i vogna Icon_minitimeSøn 24 Jun 2012 - 22:23

Jeg har prøvd, nå står den her hjemme på soverommet, har vert i bruk i kveld.
Den er stor og tung og spiser plass, den bråker og den ventilerer fryktelig mye siden den henter all lufta som den blåser ut gjennom slangen inne. Derfor blir det desto mer som må kjøles. Men det er en lettvindt og billig løsning.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Campern
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Campern


Male
Antall Innlegg : 590
Age : 52
Localisation : Hjemme, men aller helst i vogna
Registration date : 26.11.2007

Mobil ac i vogna Empty
PosteTema: Re: Mobil ac i vogna   Mobil ac i vogna Icon_minitimeSøn 24 Jun 2012 - 22:27

Problemet mitt er at totalvekta på vogna er nådd og vel så det, så er ikke rom for mere utstyr på den desverre.... Er jo tung denne og, men kan fraktes i bilen.
Hvordan løste du det med slangen?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mobil ac i vogna Empty
PosteTema: Re: Mobil ac i vogna   Mobil ac i vogna Icon_minitimeSøn 24 Jun 2012 - 22:29

Satte den i ene benken i frokostgruppa, tok vekk putene der og la slangen, den har to litt flate sider, ut gjennom vinduet og klemte vinduet ned til.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Campern
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Campern


Male
Antall Innlegg : 590
Age : 52
Localisation : Hjemme, men aller helst i vogna
Registration date : 26.11.2007

Mobil ac i vogna Empty
PosteTema: Re: Mobil ac i vogna   Mobil ac i vogna Icon_minitimeSøn 24 Jun 2012 - 22:36

Ok. Det ble kjøligere i vogna, eller ble det bare bråk?
Skal nedover til varmen i sommer så hadde sikkert vært greit med ac Very Happy
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Mobil ac i vogna Empty
PosteTema: Re: Mobil ac i vogna   Mobil ac i vogna Icon_minitimeSøn 24 Jun 2012 - 22:47

Så no lignende i bruk i croatia for et par år siden, de hadde satt en rist i vognsiden ,gikk døgnet rundt , så ikke folk der, luktet som en gammel rå norsk potetkjeller av utblåsingen! Men det er nok ikke normalen, så en her og , utluften blir utrolig varm?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mobil ac i vogna Empty
PosteTema: Re: Mobil ac i vogna   Mobil ac i vogna Icon_minitimeSøn 24 Jun 2012 - 22:55

Det blir kjøligere i vogna, jeg opplevde at det ble kaldt på midten og varmere i endene av vogna, blir jo bare ettpunktutblås, men det hjelper.
Om jeg skulle brukt en sånn mer hadde jeg forsøkt å få laget en kassett som jeg satte i vindusprekken, så ville jeg forsøkt å få slange på inn luften til uniten, den som blir varm og sendes ut igjen. Da ville effekten bli noe bedre siden den hentet luft ute og jeg ville kunne stenge vinduet på en tilfredsstillende måte.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mobil ac i vogna Empty
PosteTema: Re: Mobil ac i vogna   Mobil ac i vogna Icon_minitimeMan 25 Jun 2012 - 21:44

Jeg kjøpte en når vi var nedover forrige år, og året før der.. Må ha det, bare må ha det!! Har nå gjort litt i vogna slik at den kan brukes uten å ta hele gulvet.. Siden vi enda ikke har brukt sitteplassen innvendig når vi er der nede så fjerner vi ene sitteputa og setter ac'n oppå der. Borret hull i benken og trer avløpsslangen ned der. Videre ned gjennom lokket til ferskvannstanken og ned i avløpet som er i den. Dermed fungerer det som avløp for ac'n og propp i tanken samtidig. Har tatt ei finérplate og tilpasset slik at den akkurat dekker vinduet og saget hull hvor varmlufta kan blåse ut. Har testet i dag. Fyrte opp alden i går så det var 36 gr i vogna da jeg kom hjem fra jobb idag, satte ac'n på 18 gr og kjørte i gang.. Fungerte som bare det Smile Ferskvannet holdt seg i tanken, kondensvannet fra ac'n rant fint ut og varmluften blåste avgårde!
Til Toppen Go down
Campern
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Campern


Male
Antall Innlegg : 590
Age : 52
Localisation : Hjemme, men aller helst i vogna
Registration date : 26.11.2007

Mobil ac i vogna Empty
PosteTema: Re: Mobil ac i vogna   Mobil ac i vogna Icon_minitimeMan 25 Jun 2012 - 22:37

Thomas skrev:
Jeg kjøpte en når vi var nedover forrige år, og året før der.. Må ha det, bare må ha det!! Har nå gjort litt i vogna slik at den kan brukes uten å ta hele gulvet.. Siden vi enda ikke har brukt sitteplassen innvendig når vi er der nede så fjerner vi ene sitteputa og setter ac'n oppå der. Borret hull i benken og trer avløpsslangen ned der. Videre ned gjennom lokket til ferskvannstanken og ned i avløpet som er i den. Dermed fungerer det som avløp for ac'n og propp i tanken samtidig. Har tatt ei finérplate og tilpasset slik at den akkurat dekker vinduet og saget hull hvor varmlufta kan blåse ut. Har testet i dag. Fyrte opp alden i går så det var 36 gr i vogna da jeg kom hjem fra jobb idag, satte ac'n på 18 gr og kjørte i gang.. Fungerte som bare det Smile Ferskvannet holdt seg i tanken, kondensvannet fra ac'n rant fint ut og varmluften blåste avgårde!

Hva slags type aircondition er du har da?
Skal ned til Italia om et par uker, noen sier ac er et must og noen sier det ikke er nødvendig.Men smaken er vel som baken Smile
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mobil ac i vogna Empty
PosteTema: Re: Mobil ac i vogna   Mobil ac i vogna Icon_minitimeMan 25 Jun 2012 - 23:04

Campern skrev:
Thomas skrev:
Jeg kjøpte en når vi var nedover forrige år, og året før der.. Må ha det, bare må ha det!! Har nå gjort litt i vogna slik at den kan brukes uten å ta hele gulvet.. Siden vi enda ikke har brukt sitteplassen innvendig når vi er der nede så fjerner vi ene sitteputa og setter ac'n oppå der. Borret hull i benken og trer avløpsslangen ned der. Videre ned gjennom lokket til ferskvannstanken og ned i avløpet som er i den. Dermed fungerer det som avløp for ac'n og propp i tanken samtidig. Har tatt ei finérplate og tilpasset slik at den akkurat dekker vinduet og saget hull hvor varmlufta kan blåse ut. Har testet i dag. Fyrte opp alden i går så det var 36 gr i vogna da jeg kom hjem fra jobb idag, satte ac'n på 18 gr og kjørte i gang.. Fungerte som bare det Smile Ferskvannet holdt seg i tanken, kondensvannet fra ac'n rant fint ut og varmluften blåste avgårde!

Hva slags type aircondition er du har da?
Skal ned til Italia om et par uker, noen sier ac er et must og noen sier det ikke er nødvendig.Men smaken er vel som baken Smile

Must og must.. Je mener det er temmelig nære et must Smile Første året vi dro nedover hadde vi ikke. Det gikk jo bra det og.. Men du verden så behagelig det har vært de andre årene med ac Smile Eneste som er noe dritt er denne avløpsslangen som hos meg måtte ligge over gulvet og inn på badet, helt til i år!! Smile Min heter "Kennex". Noe jeg kjøpte der nede i fjor, sikkert produsert på lisens for et eller annet mindre kjent bakgårdsmerke.. Fikk den billig da det hadde vært utstillingsmodell. Betalte like under 200 euro.. Men den funker fett, har til og med klart å gjøre så vi begynte å fryse om natta (i Italia) så den fungerer bra nok Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Mobil ac i vogna Empty
PosteTema: Re: Mobil ac i vogna   Mobil ac i vogna Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Mobil ac i vogna
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Eura Mobil
» lys bak på vogna
» caravalier
» TV i vogna
» lys ((på vogna i fortelt))

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: