CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Ryggeautomatikk påløpsbrems

Go down 
4 posters
AvInnlegg
livar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
livar


Male
Antall Innlegg : 163
Age : 41
Localisation : Bryne
Registration date : 25.08.2008

Ryggeautomatikk påløpsbrems Empty
PosteTema: Ryggeautomatikk påløpsbrems   Ryggeautomatikk påløpsbrems Icon_minitimeLør 7 Jul 2012 - 16:13

Har ikke dette vært vanlig leeenge? Syns min 88 Kabe Safir er urimelig tung å rygge... 79 Hobby har ikke dette problemet...
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Ryggeautomatikk påløpsbrems Empty
PosteTema: Re: Ryggeautomatikk påløpsbrems   Ryggeautomatikk påløpsbrems Icon_minitimeLør 7 Jul 2012 - 18:20

Sitat :
Slepevognen bremser (går tungt) ved rygging
1. For hardt justerte bremser.
2. Ryggeautomatikken i hjulbremsen er blokkert.

http://www.kabe.se/documents/manuals/Instruction_2004_GLE-no.pdf

Side 15 i manual på link oppgir 2 potensielle årsaker.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Ryggeautomatikk påløpsbrems Empty
PosteTema: Re: Ryggeautomatikk påløpsbrems   Ryggeautomatikk påløpsbrems Icon_minitimeSøn 8 Jul 2012 - 11:19

På en vogn jeg hadde var "grunnoppsettet" på bremsene feil. Forrige eier hadde justert bremsene ved å skru på overføringen fra påløpet og bakover.
Da jeg justerte bremsene på normal måte på ett og ett hjul funket det veldig bra så lenge vogna rullet framover, men jeg fikk meg en skikkelig overraskelse da vogna skulle rygges på plass. Den var ikke til å rikke bakover. Måtte jekke den opp ute i gata og legge unna bremsebåndene for å komme inn på gårdsplassen igjen Embarassed .

Leverte vogna på verksted og de forklarte at overføringen fra påløpet og bakover var feil justert. Da virket ikke ryggeautomatikken som den skulle. Etter verkstedbesøket ble alt bra. Det var absolutt verdt de 5-6 hundrelappene jeg betalte.
Til Toppen Go down
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Magne1


Male
Antall Innlegg : 172
Age : 54
Localisation : Sunndalsøra
Registration date : 27.01.2009

Ryggeautomatikk påløpsbrems Empty
PosteTema: Re: Ryggeautomatikk påløpsbrems   Ryggeautomatikk påløpsbrems Icon_minitimeSøn 8 Jul 2012 - 11:33

Hadde det samme problemet med min Burster da vogna var ny, selv fatters store firhjulstrekker slet med å få rygget vogna. Etter en tur til forhandler med tilhørende bremsejustering var problemet borte.

Mvh Magne1
Til Toppen Go down
livar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
livar


Male
Antall Innlegg : 163
Age : 41
Localisation : Bryne
Registration date : 25.08.2008

Ryggeautomatikk påløpsbrems Empty
PosteTema: Re: Ryggeautomatikk påløpsbrems   Ryggeautomatikk påløpsbrems Icon_minitimeSøn 8 Jul 2012 - 11:45

Får ta meg en dag under på justering. Har justert mye bremser på lifter, men ikke på vogn, men det blir jo samme greia. Aldri opplevd dette problemet da, men pleier jo å justere ting i rett rekkefølge Very Happy
Til Toppen Go down
Sponsored content





Ryggeautomatikk påløpsbrems Empty
PosteTema: Re: Ryggeautomatikk påløpsbrems   Ryggeautomatikk påløpsbrems Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Ryggeautomatikk påløpsbrems
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Påløpsbrems
» Sprengt påløpsbrems-støtdemper?
» BPW Støtdemper i påløpsbrems Hobby vogn

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: KABE-
Gå Til: