CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bytte trekkbil.

Go down 
+11
Ludo
Arne Henriksen
Lmc
Jan
janp
Johnny
Beduin
Lc120
Jan Ole
StianHdj80
petter34
15 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Bytte trekkbil. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. - Page 2 Icon_minitimeOns 1 Aug 2012 - 8:35

frankh skrev:
Har trekkt vogna med en V70,på den bilen valgte jeg å montere kraftigere fjærer bak,fungerte
fint det

Kjører no med XC70 den har nivomat,tja det er bare hæææærlig det helt til en eller begge demperene må byttes,da fyk noen tusen.
byttet på v50 for noen år siden, selv med delene til bortimot inn pris hos volvo kom de på 10 tusen! Byttet hjul lager foran her en dag. Og de byttet hele kladden, ikke bare lageret som i gamle dager!
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Bytte trekkbil. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. - Page 2 Icon_minitimeOns 1 Aug 2012 - 8:41

Tom skrev:
Har en VW Tiguan med DSG-kasse og 4-motion og ei vogn på 2 tonn og det går som en drøm.
Vær obs på at Skoda har såkalt "bad-road" understell som er stivere og hever bilen med 2-3 cm. Jeg hadde et slik understell på en passat og det fungerte utmerket å trekke med slik at nivåregulering ikke trengtes.
superb har bad road som tilvalg til forhjulstrekk, men ikke til 4x4, men selgeren sa at 4x4 er 2,8cm høyerere, skal sjekke om det betyr at det er standard på 4x4! På forhjuldrift er tillegget 2000kr. Er det 170 hk du har?
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange


Male
Antall Innlegg : 182
Age : 54
Localisation : Moss
Registration date : 21.08.2010

Bytte trekkbil. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. - Page 2 Icon_minitimeOns 1 Aug 2012 - 9:58

petter34 skrev:
Hei, lurer på å bytte inn mondeo 08 mod, vil ha "stor" bil, 4hjuls trekk, automat - dsg, min 2 tonn tilhenger vekt. Har tittet på hyundai, mazda og skoda superd. Den virket fin med 140hk og dsg. Men tror jeg har lest at den har "gammel" teknikk i forhold til passat. Og prisforskjellen er vistnok " bare"20-30000. Men har av en eller annen grunn ikke lyst på passat . Ford er jeg godt fornøyd med, men vil prøve noe annet. Det finnes en del suv, men synes kuga, rav 4 blir for små. Det kommer en ny santa fe snart, men har ikke hel tenning på den type bil. Er ikke opptatt av status merke , vil ha en best mulig ,robust , komforttabel og feilfri og ny bil bil til rundt en halv million. Noen forslag? Kjøpte en ny caravelle i 1993, var mye tull med den og har ikke særlig lyst på vw, men de har mange fine biler.


Kommer bare med et lite innspill til diskusjonen:

Ser at du ønsker deg automat - dsg. Tror ikke du får det på denne bilen, bare manuelt gir Sad Men kan du likevel klare deg med det ville jeg nok prøvd en Subaru Legacy eller Outback av de nyeste modeller. Synes de både er tøffe og så har de jo rykte på seg til å være driftsikre. Det betyr jo noe når man kjøper (ny) bil. Ikke det at de andre bilene her ikke er det, men forskjeller finnes det.

Lykke til med bilkjøp!


Her er linker hos Finn:

Legacy


Outback

Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bytte trekkbil. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. - Page 2 Icon_minitimeOns 1 Aug 2012 - 13:54

petter34 skrev:
Tom skrev:
Har en VW Tiguan med DSG-kasse og 4-motion og ei vogn på 2 tonn og det går som en drøm.
Vær obs på at Skoda har såkalt "bad-road" understell som er stivere og hever bilen med 2-3 cm. Jeg hadde et slik understell på en passat og det fungerte utmerket å trekke med slik at nivåregulering ikke trengtes.
superb har bad road som tilvalg til forhjulstrekk, men ikke til 4x4, men selgeren sa at 4x4 er 2,8cm høyerere, skal sjekke om det betyr at det er standard på 4x4! På forhjuldrift er tillegget 2000kr. Er det 170 hk du har?

Mener det er standard.
Tiguanen er 140hk
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Bytte trekkbil. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. - Page 2 Icon_minitimeOns 1 Aug 2012 - 17:07

Mulig jeg er kravstor, men min Tiguan ble litt for nervøs på svenske motorveier også med to tonn vogn.
Skal flytte litt på tunge ting og skifte dekk, de er fem år til neste år uansett, men Caravellen var roligere det er i alle fall helt sikkert.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Bytte trekkbil. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. - Page 2 Icon_minitimeOns 1 Aug 2012 - 17:54

lange skrev:
petter34 skrev:
Hei, lurer på å bytte inn mondeo 08 mod, vil ha "stor" bil, 4hjuls trekk, automat - dsg, min 2 tonn tilhenger vekt. Har tittet på hyundai, mazda og skoda superd. Den virket fin med 140hk og dsg. Men tror jeg har lest at den har "gammel" teknikk i forhold til passat. Og prisforskjellen er vistnok " bare"20-30000. Men har av en eller annen grunn ikke lyst på passat . Ford er jeg godt fornøyd med, men vil prøve noe annet. Det finnes en del suv, men synes kuga, rav 4 blir for små. Det kommer en ny santa fe snart, men har ikke hel tenning på den type bil. Er ikke opptatt av status merke , vil ha en best mulig ,robust , komforttabel og feilfri og ny bil bil til rundt en halv million. Noen forslag? Kjøpte en ny caravelle i 1993, var mye tull med den og har ikke særlig lyst på vw, men de har mange fine biler.


Kommer bare med et lite innspill til diskusjonen:

Ser at du ønsker deg automat - dsg. Tror ikke du får det på denne bilen, bare manuelt gir Sad Men kan du likevel klare deg med det ville jeg nok prøvd en Subaru Legacy eller Outback av de nyeste modeller. Synes de både er tøffe og så har de jo rykte på seg til å være driftsikre. Det betyr jo noe når man kjøper (ny) bil. Ikke det at de andre bilene her ikke er det, men forskjeller finnes det.

Lykke til med bilkjøp!


Her er linker hos Finn:

Legacy


Outback


Har dratt vogn meg Legacy, 2008 2,0D. 2003 Knaus 580. Savnet ikke automat med den motoren, men stivere fjører.
Trekker nå på en solifer 630 med en forester med tilnermet samme motor. Er stort sett fornøyd, men jeg kjenner når enkelte biler kommer opp bakfra.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Bytte trekkbil. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. - Page 2 Icon_minitimeOns 1 Aug 2012 - 18:29

Jan Ole skrev:
Mulig jeg er kravstor, men min Tiguan ble litt for nervøs på svenske motorveier også med to tonn vogn.
Skal flytte litt på tunge ting og skifte dekk, de er fem år til neste år uansett, men Caravellen var roligere det er i alle fall helt sikkert.

Du er litt for godt vant med caravellen som trekkbil. Men i Tiguanen og tilsvarende biler sitter du mye nærmere kula og kjenner dermed mye tydeligere hvordan vogna oppfører seg.
Føler at innenfor lovlige fartsgrenser så oppfører det seg ok for oss.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange


Male
Antall Innlegg : 182
Age : 54
Localisation : Moss
Registration date : 21.08.2010

Bytte trekkbil. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. - Page 2 Icon_minitimeOns 1 Aug 2012 - 20:59

[/quote]

Har dratt vogn meg Legacy, 2008 2,0D. 2003 Knaus 580. Savnet ikke automat med den motoren, men stivere fjører.
Trekker nå på en solifer 630 med en forester med tilnermet samme motor. Er stort sett fornøyd, men jeg kjenner når enkelte biler kommer opp bakfra.[/quote]

Vet ikke om det har betydning, men det var modellskifte i 2010. Mulig det ikke er så store endringer under skallet, men likevel....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bytte trekkbil. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. - Page 2 Icon_minitimeTor 2 Aug 2012 - 7:49

Jan Ole skrev:
Mulig jeg er kravstor, men min Tiguan ble litt for nervøs på svenske motorveier også med to tonn vogn.
Skal flytte litt på tunge ting og skifte dekk, de er fem år til neste år uansett, men Caravellen var roligere det er i alle fall helt sikkert.

Syntes det fungerte greit på svenske motorveger også, men likte ikke noe særlig når vi fikk sterk vind fra siden
Til Toppen Go down
Arne Henriksen
CARAVANER
CARAVANER
Arne Henriksen


Male
Antall Innlegg : 70
Age : 59
Localisation : Malvik, Sør-Trøndelag
Registration date : 30.08.2008

Bytte trekkbil. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. - Page 2 Icon_minitimeMan 6 Aug 2012 - 0:04

petter34 skrev:
...Spørsmålet til dere er : hva slags bil trekker dere med og har dere auto nivåregulering? Dere med vanlige biler med og uten nivå reg, hvilken erfaring har dere med rumpa når dere trekker vogn?..
Jeg har som du ser i signaturen en gammel E-klasse stv, disse har hele tiden hatt automatisk nivåregulering som standard og det gjør stor forskjell, stiver opp hele ekvipasjen.
Kjenner det veldig godt fordi det tar noen minutter når man henger på vogna og begynner å kjøre før den har justert opp trykket i demperne, og inntil da gynger det vesentlig mer.
Med stabilisatorkobling på vogna er det som å kjøre tog.
Til Toppen Go down
http://www.villmarkstoppen.no
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Bytte trekkbil. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. - Page 2 Icon_minitimeMan 6 Aug 2012 - 20:53

Tittet og titter!! Nå kan det se ut som landingen blir på volvo xc 70. 2013 mod, 4x4, autom, 163hk, 420 mn, drar 2,1 tonn, egenvekt 18-1900kg.
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

Bytte trekkbil. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. - Page 2 Icon_minitimeMan 6 Aug 2012 - 20:57

petter34 skrev:
Tittet og titter!! Nå kan det se ut som landingen blir på volvo xc 70. 2013 mod, 4x4, autom, 163hk, 420 mn, drar 2,1 tonn, egenvekt 18-1900kg.

Meget grei bil dette da....:-))))
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Bytte trekkbil. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. - Page 2 Icon_minitimeTir 7 Aug 2012 - 10:19

Noen argumenter for å velge MIN bil:

Lett å komme inn i , ikke høy som en SUV, men stor dør i passe høyde
Vanvittig stor bagasjeplass
Meget lettkjørt
Fås med 4 hjulsdrift eller DSG
Gode seter med mange justeringsmuligheter
Trekker inntil 2400 kg (2200 med 2wd)
5 års garanti (INGEN FEIL HITTIL!)
Veldig bra service hos Møller Asker & Bærum (Ja, det stemmer! Vet de har vært vanskelige før, men tro meg, det er en ny verden! Nesten bare kvnnelige medarbeidere der, og en kvinnelig sjef, En glede å handle!)

Noen små ulemper:
Ingen status...
Fås ikke med 4wd og DSG samtidig
Nabolaget regner med at du kjører siden du har plass til alle sammen

Og bilen? Se signatur... og omtale her: https://caravan.norwegianforum.net/t2896-vw-sharan-20-tdi
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Bytte trekkbil. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. - Page 2 Icon_minitimeOns 8 Aug 2012 - 19:50

Er i nærkamp med volvo!, hvor mye avslag er det mulig å få til i %/ kr på en bil til 700000 uten inn bytte? Noen erfaringer? Er det vanlig å være fornøyd med vinterhjul? Er ikke aktuelt med finans hos selger. De har muligens en provisjon fra finans selskapet, så kontant oppgjør er kanskje ikke det beste lenger?
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Bytte trekkbil. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. - Page 2 Icon_minitimeOns 8 Aug 2012 - 20:02

Petter34:Vent et par år så er prisen langt under 500000, da har du fått 200-250' rabatt på en nesten ny bil. Eller kjøp en 2 år gammel Landrover. De faller også utrolig fort i pris...
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Bytte trekkbil. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. - Page 2 Icon_minitimeOns 8 Aug 2012 - 20:53

2 %

når dere er enige om pris, dra så fram et kredittkort (f.eks visa) for å betale med..
du må på forhånd ordne det slik at du har kredittgrense for det beløpet.

visa skal vel ha rundt 2% av de pengene.. selger taper da (på en vare til 700.000) 14.000
disse 14.000 er noe du kan forhandle om for istedet betale kontant.





Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Bytte trekkbil. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. - Page 2 Icon_minitimeOns 8 Aug 2012 - 21:30

Kan vel ikke være en bilforretning som godtar bruk av Visa på så store beløp? 2% rett utav vinduet til Visa må vitne om elendige forretningsdrift. Men mulig at det godtaes.


Det trikset med 2% er også kanskje utgått på dato, har ikke hørt om en eneste handel som har gitt 2% fordi kunden blafrer og "truer" med Visakortet. Men jeg har nå ikke vært med på så mange handler, så ha meg litt unnskyldt!
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Bytte trekkbil. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. - Page 2 Icon_minitimeOns 8 Aug 2012 - 21:44

det er mange år siden jeg også hørte om det "trikset"

er nok vanskelig i praksis..
bare det å få en kredittkortgrense på f.eks 700.000 er vel ikke noe man får sånn uten videre ?

men kan jo være morsomt å spørre selger om han tar kredittkort..



Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Bytte trekkbil. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. - Page 2 Icon_minitimeOns 15 Aug 2012 - 21:59

Da har "ørnen" landet. Volvo xc 70. 2,4 liter, 163 hk, 420nm, automat, awd.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Bytte trekkbil. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. - Page 2 Icon_minitimeOns 15 Aug 2012 - 22:12

grattis
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange


Male
Antall Innlegg : 182
Age : 54
Localisation : Moss
Registration date : 21.08.2010

Bytte trekkbil. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. - Page 2 Icon_minitimeOns 15 Aug 2012 - 23:16

petter34 skrev:
Da har "ørnen" landet. Volvo xc 70. 2,4 liter, 163 hk, 420nm, automat, awd.


Høres ut som en veldig grei løsning og sikkert en drøm å kjøre både med og uten vogn Smile
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

Bytte trekkbil. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. - Page 2 Icon_minitimeOns 15 Aug 2012 - 23:20

Gratulerer med ny bil....:-)))))
Til Toppen Go down
Sponsored content





Bytte trekkbil. - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Bytte trekkbil.   Bytte trekkbil. - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Bytte trekkbil.
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Trekkbil
» Tiguan Som trekkbil.
» hvilken trekkbil?
» Focus som trekkbil?
» Trekkbil - Nye Tiguan?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: