CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring

Go down 
+12
Campingfruen
lea
OyvindSP
TomA
Fjell_fant
Stian C
petter34
Jan
Lc120
Jan Ole
janp
norestcamp
16 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeOns 29 Aug 2012 - 23:57

Vet ikke om det er samme problem, men jeg forsøkte å bli medlem på et internasjonalt forum for lekebiler (Tiguan) og ble avvist når jeg brukte gmail adresse.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER
norestcamp


Antall Innlegg : 113
Localisation : Norge/Estland
Registration date : 24.06.2012

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeTor 30 Aug 2012 - 0:22

norestcamp skrev:

Jeg blamer ikke "vintervennen" Peer siden han lever av både god og dårlig fisk.

Siterer meg selv nå, og det er forsåvidt ingen god egenskap.

Måtte bare her komme til mitt poeng i saken (tar litt tid)
Siden Peer "vintervennen" lever av også dårlige fisker så hiver han ut de kunder som avslører lukten av råtten fisk, slår fryseren på full effekt, får temperaturen ned til under frysepunktet igjen, og kan tilby luktfri råttenfisk til nye kunder

God natt Smile
Til Toppen Go down
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER
norestcamp


Antall Innlegg : 113
Localisation : Norge/Estland
Registration date : 24.06.2012

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeTor 30 Aug 2012 - 11:27

Campingfruen skrev:
Har lest litt på sidelinjen her.
Vår erfaring med Antons er at du må purre ufattelig mye om de skal svare.
Jeg vil ikke handle med de igjen dersom jeg skal importere ny vogn, har de fått pengene så driter de deg full synes jeg.
Det er kanskje slik at det du og jeg opplever er avvikene, og resten av kundene er fornøyde.
Men, det er allikevel 2 for mye når det ikke blir ryddet opp i. Jeg tror imidlertid vi ser bare toppen av isfjellet.

Den historien lea hadde i et tidligere innlegg under denne tråden var en ny og høyst merkelig sak. Etter skadene på min vogn å bedømme så kunne den vært utsatt for akkurat dette.
Lea`s innlegg har imidlertid unngått kommentarer.
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeTor 30 Aug 2012 - 23:00

Hørt noe mere???????
Til Toppen Go down
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER
norestcamp


Antall Innlegg : 113
Localisation : Norge/Estland
Registration date : 24.06.2012

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeFre 31 Aug 2012 - 10:05

Var innom med vognen igår hos tidligere nevnte lokale produsent for lignende utstyr.
De fikk ikke den totale oversikten på undersiden da de hadde hvite skjorter på, men ut fra det de kunne se fikk jeg følgende uttalelse:

" Dette er skader som oppstår grunnet salt, og det man ser er helt uakseptabelt på nytt utstyr.
Rust på denne type nytt og salgsklart produkt er lavpriset, derfor uønsket, og normalt sett håpløst å få solgt til ny pris.
Det kan være at rammen ikke har tatt langsiktige skader, men samtidig så kan det ha skjedd. Dette vet man ikke før etter en tids bruk. En klar endring i negativ retning kan skje før garantien går ut, men også rett etter at den utgår (2 års garanti)
Vi er bekymret for slipp/flassing av tectylen som ser ut til å blottlegge de områder den skal beskytte mot vanninntrengning, men på et overbygg som dette har vi ikke kunnskap nok til å konkludere"


Imorgen, lørdag er forhåpentligvis det lokale firmaet som reparerer vogner tilgjengelig igjen.
Da får man se om det er mulig å få en vurdering også på selve overbygget.






Til Toppen Go down
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER
norestcamp


Antall Innlegg : 113
Localisation : Norge/Estland
Registration date : 24.06.2012

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeFre 31 Aug 2012 - 21:51

Er her noen som kjenner til hva følgende ID nummer for et kjøretøy heter (ikke VIN!!!), og hva det identifiserer?
Ex*29xx/46*01xx*0x

Det gjelder selvfølgelig den ADRIA vogna igjen, og nummeret er i samme forbindelse som den svindeladvarsel janp og Jan mener jeg burde reagert på-
janp skrev:

Uansett; dette fortjener ingen. Men du har jo sett og burde ha forstått at her var det noe muffens og tatt forholdsregler lenge før du betalte..

Jan skrev:
lukter svindel og kjeltringfærer på lang vei for meg dette her
alle varsellamper hadde gått på når den tilbakemeldinga på det nummeret kom
hiv den ølla og let opp cognac
Saken taes systematisk, og uten hastverk.

Det gleder meg å se at de aktører i forumet som hadde noe mere illevarslende utfordringer enn campingvogner er tilbake. Velkommen ! Smile


Sist endret av norestcamp den Fre 31 Aug 2012 - 22:28, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeFre 31 Aug 2012 - 22:04

for meg så mener jeg fremdeles at vogna er kommet utpå vinteren en gang til forhandler
PÅ SALTA VEIER og deretter IKKE blitt spylt under
tror ikke alle egentlig aller riktig helt klar over hvor grotesk kraftig slik saltlake kan være på alt den kommer i kontakt med, men resultatet ser det ut for at denne stakkkars vogna bærer preg av
Til Toppen Go down
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER
norestcamp


Antall Innlegg : 113
Localisation : Norge/Estland
Registration date : 24.06.2012

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeFre 31 Aug 2012 - 22:17

jan...det er nok tilfelle det du sier om salteksponering. "Damen" har nok blitt voldtatt i tidlig fase...uten tvil Mad . Kjenner du til den codingen nevnt ovenfor? Det kan være...og mye sannsynlig...en spesifikk ADRIA code...
Til Toppen Go down
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER
norestcamp


Antall Innlegg : 113
Localisation : Norge/Estland
Registration date : 24.06.2012

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeFre 31 Aug 2012 - 22:31

Jan Ole skrev:
Vet ikke om det er samme problem, men jeg forsøkte å bli medlem på et internasjonalt forum for lekebiler (Tiguan) og ble avvist når jeg brukte gmail adresse.

Du hadde rett, Jan Ole. Jeg prøvde med en annen epostadresse, og den gikk glatt. Takk for tipset!
Fremdeles mener jeg at caravanmafian er høyst levende.....
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeFre 31 Aug 2012 - 22:39

norestcamp skrev:
jan...det er nok tilfelle det du sier om salteksponering. "Damen" har nok blitt voldtatt i tidlig fase...uten tvil Mad . Kjenner du til den codingen nevnt ovenfor? Det kan være...og mye sannsynlig...en spesifikk ADRIA code...
tror nok at det er en annen Jan som kan svare deg på det da jeg ikke har kunskap om disse kodene
min kunnskap går mer på det handfaste vedrørende selve konstruksjonen på vogna
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeFre 31 Aug 2012 - 22:40

Denne tråden er vel mere uskyldig. Blir nok ikke kastet ut om du påoster noe "seriøst" her:


http://www.campingferie.dk/2004Design/forumThread.asp?postGuid=675431
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeFre 31 Aug 2012 - 22:42

Skal se om jeg finner ut av linken. I arkivet blir det forresten ikke lagret noe på lenge, vet ikke hvorfor. For der en den linken jeg la inn tidligere.


I de kodene er det mye info, bare man har nøkkelen. Og den finnes der ute på www.
Til Toppen Go down
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER
norestcamp


Antall Innlegg : 113
Localisation : Norge/Estland
Registration date : 24.06.2012

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeFre 31 Aug 2012 - 22:52

janp skrev:
Denne tråden er vel mere uskyldig. Blir nok ikke kastet ut om du påoster noe "seriøst" her:


http://www.campingferie.dk/2004Design/forumThread.asp?postGuid=675431
Jeg husker at denne koden var nevnt tidligere her inne på forumet.

Joda,og for for all del: søt føvæl undulaten Smile

Har forsøkt å google koden, men blir ikke helt klok på aktuelle treff...



Sist endret av norestcamp den Lør 1 Sep 2012 - 9:29, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
merceben
CARAVANER
CARAVANER
merceben


Male
Antall Innlegg : 108
Age : 54
Localisation : Tronheim
Registration date : 26.02.2012

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeFre 31 Aug 2012 - 23:22

norestcamp skrev:
Er her noen som kjenner til hva følgende ID nummer for et kjøretøy heter (ikke VIN!!!), og hva det identifiserer?
Ex*29xx/46*01xx*0x

Det gjelder selvfølgelig den ADRIA vogna igjen, og nummeret er i samme forbindelse som den svindeladvarsel janp og Jan mener jeg burde reagert på-
janp skrev:

Uansett; dette fortjener ingen. Men du har jo sett og burde ha forstått at her var det noe muffens og tatt forholdsregler lenge før du betalte..

Jan skrev:
lukter svindel og kjeltringfærer på lang vei for meg dette her
alle varsellamper hadde gått på når den tilbakemeldinga på det nummeret kom
hiv den ølla og let opp cognac
Saken taes systematisk, og uten hastverk.

Det gleder meg å se at de aktører i forumet som hadde noe mere illevarslende utfordringer enn campingvogner er tilbake. Velkommen ! Smile

Koden du viser til er godkjenningsnr for typegodkjenning i forskjellige land.
Den finner du på COCen som du skal ha for å vise til biltilsynet for å få vognen registrert.
på min vogn er den koden e4*2007/46*0106*01 Siste tall i koden viser til totalvekt på vogna. Jeg hadde litt problemer med å få min vogn registrert med totalvekt 2500. Slik som alt tilsier at den skal, fordi tallet er 1 og ikke 2 som er det som er typegodkjenningen her i Norge. Etter litt klaging og innspill så godtok BT mitt synspunkt og godkjennte vogna med 2500kg. Jeg fikk mail fra Adria om vekten, og Fricamp i Danmark som solgte vogna, var veldig behjelpelig med alt av dokumenter jeg trengte.
Hvis du kan skrive alle tallene så kan jeg forsøke å finne ut hva som er rett for vogna di. Dette er tall som står på alle vogner som skal Typegodkjennes. samme tallet står på alle vogner som er lik din.
Her ser du min sak.

https://caravan.norwegianforum.net/t3367-coc-dokument
Til Toppen Go down
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER
norestcamp


Antall Innlegg : 113
Localisation : Norge/Estland
Registration date : 24.06.2012

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeLør 1 Sep 2012 - 0:06

Hei merceben. Takk for din redegjørelse. Har fått kikket litt på din forklaring, og kommer tilbake med hele nummeret og kanskje noen flere spørsmål i denne forbindelse hvis ok for deg..
Tar litt hvile nå Smile
Til Toppen Go down
merceben
CARAVANER
CARAVANER
merceben


Male
Antall Innlegg : 108
Age : 54
Localisation : Tronheim
Registration date : 26.02.2012

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeLør 1 Sep 2012 - 9:07

norestcamp skrev:
Hei merceben. Takk for din redegjørelse. Har fått kikket litt på din forklaring, og kommer tilbake med hele nummeret og kanskje noen flere spørsmål i denne forbindelse hvis ok for deg..
Tar litt hvile nå Smile

Helt iorden.
Typegodkjenningsnumeret i COCen er ikke noe hemmelige greier. Enten så har denne vogntypen vært typegodkjent i Norge før eller så har den ikke. Hvis den ikke har vært det, så settes det inn de tallene som står i COCen i vognkortet. Dvs: vekt, lengde, bredde, hjul/felger, akseltyngde osv. Hvis vogntypen har vært typegodkjent før så følger de det som kommer opp på skjermen sin på BT. Dvs at hvis noen har typegodkjent den første noen sinne her i landet med F.eks 2100kg totalvekt og din COC viser 2500kg. Så følger de det som de får opp. Det var det som skjedde med min.
Adria eller BT har en eller annen gang gjort en feil når de har typegodkjent 743 UK med 2500kg. Den er typegodkjent med to forskjellige siffer på samme akslinger og like vogner. Dette skal ikke gå ann sier BT men sånn er det gjort. De skulle ta tak i det ovenfor Adria i Slovenia sa de.
Nå er Norge ett av få land som skal typegodkjenne alt. Tyskland har bare typegodkjenning på Varebiler. Alt annet blir registrert med det som står i COCen og ikke det som står i ett eventuelt register.
Til Toppen Go down
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER
norestcamp


Antall Innlegg : 113
Localisation : Norge/Estland
Registration date : 24.06.2012

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeLør 1 Sep 2012 - 10:58

merceben skrev:
Helt iorden.
Typegodkjenningsnumeret i COCen er ikke noe hemmelige greier. Enten så har denne vogntypen vært typegodkjent i Norge før eller så har den ikke. Hvis den ikke har vært det, så settes det inn de tallene som står i COCen i vognkortet. Dvs: vekt, lengde, bredde, hjul/felger, akseltyngde osv. Hvis vogntypen har vært typegodkjent før så følger de det som kommer opp på skjermen sin på BT. Dvs at hvis noen har typegodkjent den første noen sinne her i landet med F.eks 2100kg totalvekt og din COC viser 2500kg. Så følger de det som de får opp. Det var det som skjedde med min.
Adria eller BT har en eller annen gang gjort en feil når de har typegodkjent 743 UK med 2500kg. Den er typegodkjent med to forskjellige siffer på samme akslinger og like vogner. Dette skal ikke gå ann sier BT men sånn er det gjort. De skulle ta tak i det ovenfor Adria i Slovenia sa de.
Nå er Norge ett av få land som skal typegodkjenne alt. Tyskland har bare typegodkjenning på Varebiler. Alt annet blir registrert med det som står i COCen og ikke det som står i ett eventuelt register.

Veldige nyttige utredninger, merceben. Takk!!

Da er jeg ganske sikker på at det ved et uhell ble oppgitt feil nummer fra importøren som tidligere omtalt i tråd Del1 og 2 i saken.

Første nummer jeg fikk oppgitt var : E4*2997/46*0106*01
Svar fra godkj.myndighet var: "Dette nummer tilhører en annen modell enn det du oppgir det skal identifisere. Vær obs...Kan være svindel"

Dette ble meddelt den danske forhandler,
og nytt nummer ankom med beklagelse om trykkfeil: e4*2007/46*0106*03
Dette nummeret korresponderte med data hos godkj.myndighet
Til Toppen Go down
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER
norestcamp


Antall Innlegg : 113
Localisation : Norge/Estland
Registration date : 24.06.2012

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeSøn 2 Sep 2012 - 19:45

Da har "vintervennen Peer" uoppfordret tatt meg inn i varmen igjen som kunde av hans gode og mindre gode tilbud på www.campingferie.dk. Generøst gjort. Han har forresten glemt å gi meg skrivetilgang til ethvert forum. Da er jeg forholdsvis ufarlig for hans sponsorer og hans butikk vil jeg tro. En liten digresjon bare.... Smile
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeSøn 2 Sep 2012 - 20:21

Det ordner seg nok. Men er vel ikke klokt å tråkke en eneeier på tærne kanskje.


Jeg vet ikke hva som stod i tråden, men om du har gått over streken så er vel ikke helt bombe om du ble stengt ut.


Om du vil skrive mere om dette på forumet så får du vel anonymisere det litt, og holde forhandler anonym. Men merket vet jeg ikke noe om, det må da vel være mulig å ta opp slikt om et spesifikt merke uten at det går utover retningslinjene for forumet. Har ikke lest de i detaljer, men de er vel ikke noe særlig annerledes der enn andre på fora vil jeg tro.
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeSøn 2 Sep 2012 - 20:32

Ser at jeg også ikke lengre er utestengt,og har adgang til å skrive innpå der....
Til Toppen Go down
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER
norestcamp


Antall Innlegg : 113
Localisation : Norge/Estland
Registration date : 24.06.2012

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeSøn 2 Sep 2012 - 22:35

janp skrev:
Det ordner seg nok. Men er vel ikke klokt å tråkke en eneeier på tærne kanskje.
Jeg vet ikke hva som stod i tråden, men om du har gått over streken så er vel ikke helt bombe om du ble stengt ut.
Jeg brøt "vintevennen Peer`s" regler for forumet, har beklaget dette, og er helt fair i så måte.

janp skrev:
Om du vil skrive mere om dette på forumet så får du vel anonymisere det litt, og holde forhandler anonym. Men merket vet jeg ikke noe om, det må da vel være mulig å ta opp slikt om et spesifikt merke uten at det går utover retningslinjene for forumet. Har ikke lest de i detaljer, men de er vel ikke noe særlig annerledes der enn andre på fora vil jeg tro.
Jeg kan jo ikke skrive mere på dette forumet siden jeg er blokkert fra muligheten.

Imidlertid så gir jeg f... i Peer`s butikk siden den fremstår som pillråtten akkurat i denne sammenheng.
Jeg legger heller ut en søketråd med de ord som trengs for å søke på temaet..... for de som er interessert. Da kan alle som vil være med uten å være styrt av "vintervennen Peer`s" diktatur!
Går det bra med deg og familien, janp?




Sist endret av norestcamp den Søn 2 Sep 2012 - 23:01, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER
norestcamp


Antall Innlegg : 113
Localisation : Norge/Estland
Registration date : 24.06.2012

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeSøn 2 Sep 2012 - 22:35

Lc120 skrev:
Ser at jeg også ikke lengre er utestengt,og har adgang til å skrive innpå der....
Very Happy ...hva gjorde du galt?
Til Toppen Go down
Lc120
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Lc120


Antall Innlegg : 546
Registration date : 07.09.2011

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeMan 3 Sep 2012 - 0:49

norestcamp skrev:
Lc120 skrev:
Ser at jeg også ikke lengre er utestengt,og har adgang til å skrive innpå der....
Very Happy ...hva gjorde du galt?
Ikke vet jeg,muligens en komentar om han dansken.Var vel mere et spørsmål men men sånn er det vel.Ikke lett å skjønne trøndersk ser det ut til. Laughing Laughing Laughing Laughing
Til Toppen Go down
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER
norestcamp


Antall Innlegg : 113
Localisation : Norge/Estland
Registration date : 24.06.2012

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeMan 3 Sep 2012 - 1:07

Trøndersk og helgelandsk er nokså direkte tale...ikke så vanskelig å forstå i første rekke kanskje, men høyst vond å ta innover seg Very Happy Very Happy
Til Toppen Go down
Ludo
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ludo


Male
Antall Innlegg : 154
Localisation : Sandefjord
Registration date : 25.10.2011

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeLør 8 Sep 2012 - 20:49

Noe nytt her?
Til Toppen Go down
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER
norestcamp


Antall Innlegg : 113
Localisation : Norge/Estland
Registration date : 24.06.2012

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeLør 8 Sep 2012 - 21:49

Hei Ludo.

Her er ikke noen endelige konklusjoner i saken så langt.

Jeg har bedt forhandler om å innhente svar fra AL-KO hva salteksponering betyr for kvaliteten (livslengden) på galvaniseringen??, og har fått følgende svar:
-"så lenge her er galvanisering igjen på stålet så er stålet beskyttet"
-"hvis galvaniseringen er borte så vil selvfølgelig stålet ruste"

Ingen politiker engang vil overgå dette svaret !!!

Ellers så har det idag vært en ny inspeksjon av chassis og overbygg fra et lokalt firma.
Jeg var ikke tilstede selv, og disse vil sende meg en skriftlig rapport.

Har også nå fått diskutert saken med personer internt jobbmessig, og dette er personer med spisset kompetanse nettopp på overflatebehandling av stål. Disse tar opp saken i sitt fagmiljø og vil fortelle hva som skjer med vårt chassis når de legger udiskutable og aksepterte naturlover til grunn.

Som jeg har sagt tidligere så har forhandler innrømmet garanti-reparasjon (børsting og påsmøring av xxxmiddel), men mitt krav om en detaljert plan for reparasjon av de forskjellige komponenter avviser forhandler siden de ikke har sett skaden tilstrekkelig til å vite hva de skal reparere ennå.
Men, å konkludere med at skaden kun er kosmetisk, og at dette lett lar seg reparere har de allerede klart kun med bildene til grunn!!



Til Toppen Go down
TomA
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS



Male
Antall Innlegg : 180
Age : 56
Localisation : Oppland
Registration date : 19.11.2010

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeFre 21 Sep 2012 - 22:23

Hei Norestcamp

Hva er status nå?
Til Toppen Go down
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER
norestcamp


Antall Innlegg : 113
Localisation : Norge/Estland
Registration date : 24.06.2012

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeLør 22 Sep 2012 - 0:07

Hei TomA.

Antons camping inviterte til dialog rundt reparasjon av skaden. Dette har Antons hele tiden tilbudt og da med Adria Danmark i ryggen.

Jeg bekreftet ovenfor Antons Campingcenter at jeg var villig til å utrede dette alternativet, men med klare krav og forutsetninger fra min side hvis dette ble en løsning.

På mine spørsmål om hvordan skaden har oppstått har Antons Campingcenter valgt å overse ved å ikke besvare mitt spørsmål rundt dette. Jeg vet altså ikke hva som har forårsaket skaden.
Min teori er at vognen har vært utsatt for salter.
Jeg har spurt direkte om hva salt betyr i negativ retning med degradering av galvaniseringen. Svaret fra Antons Campingcenter og Adria Danmark er preget av ren manipulasjon av sannheten! Det som jeg sier her skal du merke deg!

Antons Camping har bekreftet at de ikke trenger mere dokumentasjon fra meg enn de bilder av skadene som foreligger for å konkludere med omfang av skadene.
Samtidig så sier Antons Campingcenter nå at de IKKE kan lage en detaljert plan for reparasjon før de har sett vognen.

Jeg er ikke fremmed for at min vogn kan være en av de Danske Vogner som har vært plassert i saltvann som bolig for bl.a kitere, og solgt til norske intetanende kunder etterpå (se innlegg tidligere i denne tråden).

For å oppsummere: Dette blir en kamp jeg ikke ønsker dere norske campere skal gå igjennom, og jeg tar kampen for dere...også !!!








Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Sep 2012 - 19:20


Hei
Jeg har bestilt bobil fra Antons,har et godt inntrykk av firmaet,men vi får nå se etter hvert.Har jo representant for Antons i Stavanger da så det går nok greit,mye å spare på den handelen er det også.
Til Toppen Go down
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER
norestcamp


Antall Innlegg : 113
Localisation : Norge/Estland
Registration date : 24.06.2012

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Sep 2012 - 20:11

Hei Dethleffs.

Jeg var også påvirket av besparelse og Antons rennomè.

Den historien jeg har fortalt trenger for all del ikke å være en endelig mal for handel hos Antons.
Jeg har fortalt historien for å advare andre om hva som faktisk KAN skje.

Man vet så inderlig godt at dette også kan skje om man handler "norsk", eller rettere sagt lokalt.
Imidlertid så er da veien noe kortere ved reklamasjon hvis den forhandleren i tillegg er lokalisert i nærmiljøet.

Å kjøpe norsk var for meg ikke tema siden jeg bor i et EU land. Estland, som er mitt hjemsted for tiden er lite, markedene for campingvogner er små, og det gjenspeiler priser på slike varer.

Det som er det essensielle i min sak er at Antons her har misbrukt tillit og solgt et produkt vel vitende om at skadene var så omfattende at reklamasjon kunne påregnes
.
Han har denne gang tatt en dårlig kalkulert risiko med at kunden vil få for store kostnader ved å bringe produktet til torgs for klage.
Det var altså her Antons tok feil denne gang.

Hvem som blir neste offer vet bare Antons så langt!








Sist endret av norestcamp den Fre 28 Sep 2012 - 20:46, endret 3 ganger
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Sep 2012 - 20:18

Det kan bli hvem som helst det, bobilkjøpere så vel som vognkjøpere.....

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeLør 29 Sep 2012 - 10:17

norestcamp skrev:
Hei Dethleffs.

Jeg var også påvirket av besparelse og Antons rennomè.

Den historien jeg har fortalt trenger for all del ikke å være en endelig mal for handel hos Antons.
Jeg har fortalt historien for å advare andre om hva som faktisk KAN skje.

Man vet så inderlig godt at dette også kan skje om man handler "norsk", eller rettere sagt lokalt.
Imidlertid så er da veien noe kortere ved reklamasjon hvis den forhandleren i tillegg er lokalisert i nærmiljøet.

Å kjøpe norsk var for meg ikke tema siden jeg bor i et EU land. Estland, som er mitt hjemsted for tiden er lite, markedene for campingvogner er små, og det gjenspeiler priser på slike varer.

Det som er det essensielle i min sak er at Antons her har misbrukt tillit og solgt et produkt vel vitende om at skadene var så omfattende at reklamasjon kunne påregnes
.
Han har denne gang tatt en dårlig kalkulert risiko med at kunden vil få for store kostnader ved å bringe produktet til torgs for klage.
Det var altså her Antons tok feil denne gang.



Hvem som blir neste offer vet bare Antons så langt!








Sist endret av Dethleffs den Lør 29 Sep 2012 - 13:28, endret 1 gang
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeLør 29 Sep 2012 - 10:29

?????
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeLør 29 Sep 2012 - 11:01

Dethleffs

Hvor rare forhandlerene er her eller der er vel ikke så viktig, det er mye rare kunder også. Det er vel evne og vilje til å rydde opp i problemer som oppstår med det vi har brukt hundretusener på å kjøpe som er viktig?

Jeg har heller ikke hørt om noen med spesielle problemer med Antons, bortsett fra dette vel dokumenterte eksempelet da, det betyr ikke på noen måte at Antons er noe bedre enn andre siden jeg heller ikke har hørt om lignenede fra noen av de rare forhandlerene her på bjerget.

Nå tror jeg ikke at Antons som forhandler alene plutselig har begynt å dyppe vogner og bobiler i saltlake før levering, men når noe sånt har skjedd må nok også Antons ordne opp, de også.

Denne historien forteller sålangt at heller ikke Antons er på listen over forhandlere uten feil og det trenger ingen å forsøke å betvile uten svært gode bevis.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
norestcamp
CARAVANER
CARAVANER
norestcamp


Antall Innlegg : 113
Localisation : Norge/Estland
Registration date : 24.06.2012

DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitimeLør 29 Sep 2012 - 11:03

Dethleffs :

Jeg foreslår at du korrigerer eller sletter ditt siste innlegg i denne tråden.
Du har på eget initiativ tillagt meg uttalelser som jeg ikke står inne for.

Og som en digresjon...hvis du i tillegg googler litt så kan du se at Antons heller ikke tidligere har vært feilfri.
Noe som da heller ikke forventes av noen.


Sist endret av norestcamp den Lør 29 Sep 2012 - 11:50, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Sponsored content





DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Empty
PosteTema: Re: DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring   DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
DEL 2, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring
Til Toppen 
Side 3 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» Importere fra Danmark
» Import fra Danmark, Erfaringsoverføring
» DEL 3, Import fra Danmark, Erfaringsoverføring,
» Import av Hobby!
» Import av campingvogn fra Tyskland. Prøveskilt?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: IMPORT-
Gå Til: