janp, Johnny og Jan Ole;
Steike for god info og god idè for fremtidig camping.
Jeg campet mye i mitt "forrige liv" på den svenske østkysten fom Luleå tom Stockholm, og er derfor fremdeles betatt av svensk standard.
Dengang var det med varierende leide vogner, men på slutten en selveid Polar 590, kjøpt brukt, og benyttet til vekselvis vinter-og sommercamping.Kjøpte Polaren med eksisterende (men uvitende om) fuktskader og lekkasje i O-ring på "bubble-glass" på gasstilførselen for deteksjon av gasslekkasjer.(ved lekkasje i O-ring virket altså ikke bobble glasset etter sin hensikt).
Plasserte vogna på sin plass, satte opp fortelt og skuffet GODT OG HELT TETT med snø rundt vogna for å hindre kald trekk.
Campet noen uker med særs dårlig lukt i barnas avdeling i front av vognen inntil en god venn sa at det minnet om lukten fra propan, og det var det det var. Propanfyllt.
Det som var lykken var at jeg allerede på den tiden tok min røyk langt fra familien, og selv ikke i forteltet. Kunne blitt
Sveriges Norges (var i Norge denne gang) raskeste caravan dette....
Familien i "nåværende liv" har nå forsiktig startet planlegging av tur til Croatia neste år, men alt avhenger av en god løsning på en utfordring vi sliter med sånn rent teknisk sett!
Distansen til Croatia herfra er godt overkommelig med god planlegging.
Setter veldig stor pris på Deres engasjement her inne !
Skal fortelle dere en historie senere om den aller første campingturen med en gammel, leid vogn på ca 5 meter (vekt var ikke tema) fra Heimdal, og en 1600 Passat som trekkvogn