CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Opel insignia 4x4

Go down 
3 posters
AvInnlegg
kimster




Antall Innlegg : 4
Registration date : 03.06.2010

Opel insignia 4x4 Empty
PosteTema: Opel insignia 4x4   Opel insignia 4x4 Icon_minitimeFre 11 Jan 2013 - 7:47

Noen som har erfaring med Opel insignia 4x4 160 hk diesel?
Kjører 2010 mod Mondeo 115 hk diesel nå så jeg er spent på om opelen er like god som Mondeo som trekkvogn..
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs


Male
Antall Innlegg : 114
Localisation : Son i Akershus
Registration date : 14.09.2011

Opel insignia 4x4 Empty
PosteTema: Re: Opel insignia 4x4   Opel insignia 4x4 Icon_minitimeFre 11 Jan 2013 - 12:46

Hei. Har ingen erfaring med Opel men er sikkert greit. Det som er avgjørende er dreiemomentet og det er det som først og fremst er avgjørende for trekkevnen.4x4 er jo selvfølgelig en fordel men sjekk momentet.En 2.0 diesel med 160hk bør vel ligge på rundt 330 til 360 i dreiemoment.
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Opel insignia 4x4 Empty
PosteTema: Re: Opel insignia 4x4   Opel insignia 4x4 Icon_minitimeFre 11 Jan 2013 - 13:01

350 Nm i følge Opel.no - vi har 320 Nm i Sharanen, og dette er også en tyngre bil. Merker selvfølgelig forskjell fra vår forrige bil som hadde en sylinder og 80 Nm mer, men det går helt greit. Tror nok du vil oppleve Opelen som finfin å dra med.

Som Perkrs har heller ikke jeg noen erfaring med disse bilene, men ettersom jeg (som mange) er vokst opp i et Opel-baksete er det spennende å få tilbakemeldinger når du har fått testet ut bilen. Det er jo ganske trist å se hvor lite Opel selger, de har blitt ubønnhørlig straffet for tidligere kvalitetsproblemer i Norge. De er ikke på langt nær like langt nede i Tyskland, men også der sliter de. Du er nok en av få som kan rapportere til oss andre!

Når det gjelder 4*4 er jeg ikke i tvil om at det er postivt for en trekkbil. Du kommer nok ikke til å merke det så mye ved vanlig kjøring, men ved navigering på vått gress er det rett og slett fantastisk i forhold til 2-hjulstrekk.

Håper du blir fornøyd med bilen!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Opel insignia 4x4 Empty
PosteTema: Re: Opel insignia 4x4   Opel insignia 4x4 Icon_minitimeFre 11 Jan 2013 - 15:08

Har en kjenning som har en slik men med 190 hk.
Han er godt fornøyd, eneste problemet er at bilen har langt overheng bak og derfor er litt myk. Han snakket tidligere om å gjøre noe med dette, men jeg har ikke hørt noe eller spurt.
Til Toppen Go down
kimster




Antall Innlegg : 4
Registration date : 03.06.2010

Opel insignia 4x4 Empty
PosteTema: Re: Opel insignia 4x4   Opel insignia 4x4 Icon_minitimeFre 11 Jan 2013 - 19:27

Tror nok det er motor stor nok men tenkte kanskje mere på om bilen styrer vogna eller omvendt...hadde en 2001 Passat 130 hk diesel 4motion før mondeoen og der kjentes det ut som det var vogna som var sjef, med mondeoen er det bilen som bestemmer.
Alle biler/merker er vel forskjellige når det kommer til å trekke tung vogn så jeg håper opelen er lik mondeoen...

Den vi har sett på har flexride understell, og når den settes i sport modus blir den veldig stiv/hard på demperne, mye stivere enn mondeoen som igjen er mye stivere enn passaten vi hadde... Håper det hjelper..

Til Toppen Go down
kimster




Antall Innlegg : 4
Registration date : 03.06.2010

Opel insignia 4x4 Empty
PosteTema: Re: Opel insignia 4x4   Opel insignia 4x4 Icon_minitimeFre 11 Jan 2013 - 19:32

Den har faktisk 370 nm ved såkalt overboost... Ekstra kraft i noen sekunder, fint ved forbikjøringer osv.
Men det er en tung bil tror den veier ca 1770
Til Toppen Go down
Sponsored content





Opel insignia 4x4 Empty
PosteTema: Re: Opel insignia 4x4   Opel insignia 4x4 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Opel insignia 4x4
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: