CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hva tapper batteriet når hovedbryter er slått av?

Go down 
2 posters
AvInnlegg
smholt
CARAVANER
CARAVANER
smholt


Male
Antall Innlegg : 123
Age : 67
Localisation : Drammen
Registration date : 31.01.2012

Hva tapper batteriet når hovedbryter er slått av? Empty
PosteTema: Hva tapper batteriet når hovedbryter er slått av?   Hva tapper batteriet når hovedbryter er slått av? Icon_minitimeMan 4 Feb 2013 - 20:26

Hva tapper batteriet når hovedbryteren på LED-displayet er slått av på min Hobby Premium 2012?
Regner med at det går en liten styrestrøm uansett, men er det noe annet som bruker nok strøm til at batteriet "blir flatt" i løpet av noen måneder i løpet av vinteren?
Har ikke målt om det er noe strømforbruk i "av"-stilling, burde nok det og dermed kunne svare selv.:-) Dermed kunne jeg vel også kunne regnet ut hvor lang tid det ville ta før batteriet var utladet?

Men, mitt neste spørsmålet blir vel da, om det er vanlig å montere en bryter i serie med plusskabelen innerst ved batteriet, slik at man kan koble det helt ut?

Tror nok det er en løsning, da jeg ikke trenger 12V før vi er på vogna, da "vår" vinterkobling bruker bare 220V og ikke f.eks. 12V og gass, som man vel kan tenke seg å bruke ved fjernkobling. Vår fjernkobling fungerer forsåvidt ved å sende en sms, men det er en sms til plasseier hvor vi ber om at de fysisk setter i 220-volt pluggen i god tid før vi kommer opp.:-)
En må bare ikke glemme å sette vinterkoblingen i vinter-stilling. Sist helg var det -8 inne i vogna når vi kom, selv om strømmen var slått på. :-( Men etter noen timer var det 23 grader inne i vogna. :-)
Til Toppen Go down
http://www.platelayer.com
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hva tapper batteriet når hovedbryter er slått av? Empty
PosteTema: Re: Hva tapper batteriet når hovedbryter er slått av?   Hva tapper batteriet når hovedbryter er slått av? Icon_minitimeMan 4 Feb 2013 - 20:34

Har hovedbryter som kobler batteriet helt vekk når vi ikke bruker vogna.
Bruker en clasdingz til å sette på strøm. Laderen fungere da som omformer og forsyner alden med nødvendig 12V
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
 
Hva tapper batteriet når hovedbryter er slått av?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hovedbryter
» Hovedbryter???
» hovedbryter
» Problemer med navigasjonsanlegg som tapper startbatteri
» Tapper dere ut vannet?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: