CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland

Go down 
+2
subsea79
Harald-
6 posters
AvInnlegg
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland Empty
PosteTema: Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland   Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland Icon_minitimeFre 22 Feb 2013 - 0:40

Tenkte å ta turen til Øland i sommer, og dersom der er gode veier, vill jeg kjøre på nordsiden av Vanern.

Noen som har erfaring med veiene Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland
Til Toppen Go down
subsea79




Antall Innlegg : 16
Registration date : 30.07.2011

Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland Empty
PosteTema: Re: Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland   Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland Icon_minitimeFre 22 Feb 2013 - 8:12

Kongsvinger-karlstad-ørebro har bra veier.
De første milene etter grensen er greie veier med "norsk" standard. Etter første rundkjøring og inn på hovedvei er det plankekjøring.
Til Toppen Go down
subsea79




Antall Innlegg : 16
Registration date : 30.07.2011

Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland Empty
PosteTema: Re: Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland   Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland Icon_minitimeFre 22 Feb 2013 - 8:17

sommer 2011 var veien mellom Hamar-Kongsvinger dårlig. Noen som vet om denne er bedre nå? Var mye veiarbeid der da
Til Toppen Go down
Harald-
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Harald-


Male
Antall Innlegg : 328
Localisation : Måløy
Registration date : 21.07.2010

Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland Empty
PosteTema: Re: Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland   Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland Icon_minitimeFre 22 Feb 2013 - 11:06

Kjørte Arvika-Kongsvinger i 2012, da var det bra dekke, såg ut som ny asvalt Smile
Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland Empty
PosteTema: Re: Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland   Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland Icon_minitimeFre 22 Feb 2013 - 17:22

Kjenner ikke til veien fra Vimmerby til Øland, men mellom Kongsvinger og Vimmerby er det helt greie veier. Noen kjempefine og andre helt vanlige.

Jeg liker ikke så godt de partiene med ett felt og midtdeler, hvor de uten vogn kan kjøre i 100 og vi med i 80 km/t, men svenskene er greie og tar hensyn så det går greit. Smile
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange


Male
Antall Innlegg : 182
Age : 54
Localisation : Moss
Registration date : 21.08.2010

Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland Empty
PosteTema: Re: Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland   Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland Icon_minitimeSøn 24 Feb 2013 - 9:13

Veien videre fra Vimmerby til Øland er bra. Kjørte der for noen år siden. Stort sett svenske landeveier som har bra standard sett med norske øyne. Ikke noe problem Smile
Til Toppen Go down
TomÅ




Male
Antall Innlegg : 3
Registration date : 06.01.2013

Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland Empty
PosteTema: Re: Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland   Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland Icon_minitimeMan 1 Apr 2013 - 1:00

Vi kjørte den ruten for to år siden. Ørebro - Vimmerby er mye småveier. En speile ble blåst inn og knust av møtende trailer. Nye aerodynamiske ble innkjøpt. Utover det er det stort sett veldig bra veier.
Astrid Lindgrens værden var en fin opplevelse i Vimmerby.
Til Toppen Go down
Fjell_fant
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Fjell_fant


Antall Innlegg : 591
Registration date : 18.06.2012

Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland Empty
PosteTema: Re: Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland   Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland Icon_minitimeMan 1 Apr 2013 - 8:44

Små vegene er det vel den som sitter inne i den lille boksen som finner, i hvert fall for meg,

Det er ikke noe problem å finne veger med grei standard ved å studere kartet litt på forhånd.

Jeg hadde en tur nedover som GPS-en fikk lov til å bestemme helt alene, må jo få lov den også, hvor jeg lurte på om jeg måtte snu når jeg nærmet meg vegen mellom Eksjø og Mariannelund.

Ta turen på kartet først og finn de vegene som passere deg best, og husk at GPS-en leder deg ut på veger som ikke alltid egner seg når du er litt større enn gjennomsnittet.

Jeg har alltid med meg kart for områdene jeg ferdes i.
Til Toppen Go down
StianHdj80
CARAVANER
CARAVANER
StianHdj80


Male
Antall Innlegg : 54
Age : 44
Localisation : Hønemyr
Registration date : 01.03.2012

Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland Empty
PosteTema: Re: Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland   Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland Icon_minitimeMan 1 Apr 2013 - 9:40

Bra veger heile vegen der! Astrid Lindgrens verden er kjempegøy for de små. Vi har vært der to år og ska ned igjen. Men der fins småveier ned der øu med tåli bredde(uten midtstripe) Vi pleier å kjøre de , møter nesten aldri biler og jeg liker de små. Men det er jo hver sin smak. Fantastisk mye fine plasser når en kommer skikkelig på bygda!
Virum Elgpark er et tips å besøke ska du te vimmerby. Ligger litt sør(småveier ned dit, ta en dagstur dit uten vogn hvis du ikke vil snirkle deg ned dit med vogn). Kommer helt innpå elgen når dere mater den. De små syns det var dødsgøy! Øland var vi innom såvidt i fjor, dit SKAL vi igjen! Der var det så møe å finne på at vi må dit igjen. Eneste var at det blåste litt men er jo en øy
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland Empty
PosteTema: Re: Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland   Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Kongsvinger-Karlstad-Ørebro-Vimmerby-Øland
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Vimmerby Camping
» noen sesongcampere på Skutberget first camp i karlstad?
» Noen som har erfaringer ifra campinger i Karlstad, Sverige
» tv i Karlstad?
» tv på Bomstadbaden i Karlstad?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Langs Vegen :: Langs Svenske veier-
Gå Til: