CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv

Go down 
+5
hwestlie
quattro1
Jan Ole
janp
lange
9 posters
AvInnlegg
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange

Male
Antall Innlegg : 182
Registration date : 21.08.2010

Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv Empty
PosteTema: Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv   Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv Icon_minitimeOns 6 Mar 2013 - 20:40

Noen som har kjøpt hjulpakker med dekk og felg til cv fra http://www.trailerhjul.dk/ ? Virker som om denne forhandleren er stasjonert i Tyskland. Har sendt mail, men ikke fått svar. Noen som har tips om gode tilbud på dekk og felg til en Knaus 550 FSK (185r14c 8pr)?
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp

Antall Innlegg : 3362
Registration date : 19.01.2012

PosteTema: Re: Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv   Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv Icon_minitimeOns 6 Mar 2013 - 20:50

Har ikke noe om de, men fy søren for ei rotete side. Klikk på "dæk" så ser du hva jeg mener! Grøss og gru!
Og de prisene som stod på førstesida var ikke akkurat noe å juble over. Kjøper av en lokal når det blir nye dekk til våren.
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange

Male

PosteTema: Re: Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv   Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv Icon_minitimeOns 6 Mar 2013 - 21:41

Enig i at det er veldig rotete side, og det gir ikke noe godt inntrykk eller motivasjon for handel. Er ute etter dekkpakke slik at jeg kan bruke stålfelgene som reservehjul. FAnt en prisgunstig dekkpakke hos en lokal cv-forhandler i Vejle for et par år siden, men dekkene mine var ikke modne for utskifting da. Nå har de ikke dette tilbudet lenger.

Kanskje noen andre her som har gjort det samme som jeg tenker?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13248
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv   Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv Icon_minitimeOns 6 Mar 2013 - 22:00

Bare dekk fra Dekkonline er veldig greit, men da må du finne felger et annet sted.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1138
Registration date : 08.12.2011

PosteTema: Re: Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv   Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv Icon_minitimeOns 6 Mar 2013 - 22:29

Dekkonline har gode priser på dekk, men skal du ha pakker med felg hadde jeg sjekket både Dekk1 og andre. Skulle jeg skifte både felg og dekk ville jeg også vurdert å gå over på 15-tom og lavere profil, f. eks. 205/70-15 eller 205/65-15. Men uansett holdt meg til 8-lags dekk av kjent merke, ikke noe Kina-saker eller eksploderende Maxmiler.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13248

PosteTema: Re: Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv   Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv Icon_minitimeOns 6 Mar 2013 - 22:33

Ikke kjøp Matador.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange

Male

PosteTema: Re: Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv   Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv Icon_minitimeOns 6 Mar 2013 - 22:48

Jan Ole skrev:
Ikke kjøp Matador.

Har hørt historier om det merket, men takk for advarsel!
Til Toppen Go down
hwestlie

hwestlie

Antall Innlegg : 16
Registration date : 10.08.2012

PosteTema: Re: Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv   Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv Icon_minitimeMan 11 Mar 2013 - 12:31

Hei! Kjøpte dekk på felg fra http://www.nordendekk.no/. Nokia vinterdekk med pigg. Funket helt OK. Måtte gå opp en tomme på felgen men justerte med dekkstørrelsen slik at hjulet hadde tilsvarende størrelse som sommerdekkene.
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom

Male
Antall Innlegg : 453
Registration date : 13.10.2008

PosteTema: Re: Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv   Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv Icon_minitimeOns 13 Mar 2013 - 13:55

Kjøpte dekk på felg hos Tevo Dekk. Tok med vogna og prøvde felg på før det ble lagt på dekk. Litt skjønn på innpress.
Til Toppen Go down
Grom
CARAVANER
CARAVANER
Grom

Male
Antall Innlegg : 70
Registration date : 15.08.2012

PosteTema: Re: Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv   Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv Icon_minitimeTor 14 Mar 2013 - 8:03

Pass på at du får felger som er forsterket hvis du trenger det. Mener at stadard alu felger bare er beregnet for ca 500 kg. Nordisk Dekk import har egene forstekede alufelger for henger. Jeg måtte ha disse på Solifer'n.
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom

Male
Antall Innlegg : 453
Registration date : 13.10.2008

PosteTema: Re: Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv   Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv Icon_minitimeTor 14 Mar 2013 - 8:13

Godkjente felger skal ha merking med sertififisert max vekt, mener jeg å huske. Det har hvertfall mine.
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange

Male

PosteTema: Re: Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv   Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv Icon_minitimeTor 18 Apr 2013 - 16:50

Da har jeg fått bestilt 2 stk dekk og felger til vogna. Var ikke så lett å finne felger som passet og har rota litt rundt.

Fant til slutt felger på byttdekk.com, og sammen med dekkene, Sava Trenta, koster hele herligheten ferdig montert og tilsendt kr. 3456,-. Synes ikke det er en ublu pris Smile

Har heldigvis ikke hatt stabilitetsproblemer med vogna tidligere, selv med 185R14 dekk, men regner ikke med at det blir mindre stabilt der bak nå da jeg har gått opp til 195/70R15. Dekkene er selvfølgelig 8-lags og med loadindex på 104.

Så da har jeg 2 dekk på stålfelg igjen, og i hvertfall en av de skal få være med på tur til Kroatia som siste hjul på vogna i sommer Smile
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange

Male

PosteTema: Re: Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv   Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv Icon_minitimeSøn 5 Mai 2013 - 19:47

Legger ut bilde av nye dekk med alufelg.

Synes i grunnen det var verdt ca 3500,- å få 2 nye dekk med felg ferdig avbalansert. Som bonus har jeg nå reservehjul også!

Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv Tn_DSC_0061_2

Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv Tn_DSC_0060_1

Eneste jeg stiller meg undrende til er at det ikke fulgte med nye bolter. Tror nok de skulle vært litt lengre, men også med mindre bolthode (17mm i steden for 19mm) slik at det blir lettere å komme til for å stramme boltene. Får ta og ringe til byttdekk.com på mandag.

Pleier det ikke å følge med bolter og navringer?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male
Antall Innlegg : 15679

PosteTema: Re: Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv   Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv Icon_minitimeSøn 5 Mai 2013 - 19:50

min erfaring på bil er at senterring og bolter følger med i de tilfeller det trengs, noe det gjør i de fleste tilfeller
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp

PosteTema: Re: Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv   Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv Icon_minitimeSøn 5 Mai 2013 - 20:05

Når du handler fra ei slik sjappe så sender de ikke med slikt, naturligvis vil jeg nesten si. Dette koster penger og de selger alt så billig som mulig. Dette er nok noe du må huske å bestille, og det er svært viktig at boltene er lange nok og at de passer felgene.

17 mm er vel ikke vanlig, det er vel 19 og 21 mm.
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange

Male

PosteTema: Re: Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv   Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv Icon_minitimeSøn 5 Mai 2013 - 21:32

Mener jeg så det et sted at de sendte med, men finner ikke det nå.

Ellers så oppfatter jeg denne "sjappe" grei å forholde meg til. Ba om å få så nye dekk som mulig av hensyn til Tempo 100. Dekkene som ble levert meg hjemme, er produsert i januar 2013. Synes egentlig at det er greit å spare noen kroner i blant Smile

Boltene som må brukes må 5 mm lengre enn de originale og enten være 17 mm hode eller 19 mm med lengre hode for å få strammet den skikkelig.

Vil vel også tro at boltene må ha riktig koning for å passe.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp

PosteTema: Re: Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv   Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv Icon_minitimeSøn 5 Mai 2013 - 21:45

Viktig å bruke riktig lengde og koning. Ellers går det galt.
Men bolter kan du jo kjøpe lokalt da, dekk/felgforhandlere har (eller bør ha) dette på lager.
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange

Male

PosteTema: Re: Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv   Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv Icon_minitimeTir 7 Mai 2013 - 22:47

Da fikk jeg bolter levert på døra av DHL. Tok en tlf til kundeservice og de sendte bolter kostnadsfritt (selvfølgelig). De sa at de pleide å sende bolter/muttere med nå man bestilte 4 hjulsett. Stiller spørsmålstegn ved det, man trenger vel riktige bolter entane man kjøper 2 eller 4 felger......

Men de sendte bolter som var slik jeg mente de måtte være for å passe. Nå er de montert og vogna er klar for å rulle mange mil i sommer Wink
Til Toppen Go down
livar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
livar

Male
Antall Innlegg : 163
Registration date : 25.08.2008

PosteTema: Re: Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv   Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv Icon_minitimeLør 15 Jun 2013 - 8:00

Har lært at bolten skal nå minst like langt i godset som diameteren på den, dvs en 14mm bolt må nå minst 14mm inn. Dette er lett å måle om du setter i en bolt når du har hjulet løst og måler på baksiden. I tillegg er det jo meget viktig at den har rett kon, det er som regel ulikt på stål og alufelg. Fort gjort å deformere konen på alufelg med feil bolter, da boltene er hardere enn felgen...
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv   Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv Icon_minitime

Til Toppen Go down

Trailerhjul.dk - campingvognhjul.com osv
Til Toppen 
Side 1 av 1