CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk

Go down 
+10
Sten Rune
Redneck
HobbyTom
Jan
Ykarlsen
janp
Jan Ole
chg
Johnny
j_wold
14 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
j_wold
CARAVANER
CARAVANER
j_wold


Antall Innlegg : 52
Registration date : 10.03.2013

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeSøn 10 Mar 2013 - 21:18

Først litt om meg selv. Det er jo høflig å hilse pent Smile
Førtis, ivrig forumist (straks 8000 poster på Landroverforum) og Landrover kjører/mekker. Vaktmester av legning og yrke.

I fjor kjøpte jeg en Hobby Prestige 560 på rot, selvfølgelig usett og på 3min. Jeg kalles mr.finn og må jo opprettholde et visst rykte Razz . Sjæmping var greit, men vi fant oss ikke til rette på plassen. Så nå har jeg kjøpt en større greie... En Dethleffs 700mk 2001 mod.

Denne tråden vil handle om mine erfaringer, skuffelser, gleder, utfordringer, og ikke minst små prosjekter Cool . Lettere rastløs av slaraffenliv, men godt komfortabel i grilldress må en jo ha noe å finne på i ferien.

Vogna http://www.finn.no/finn/car/caravan/object?finnkode=40030568
Første prosjekt blir å hente greia... Siden den er schvææær så regner jeg det for prosjekt i seg selv. Very Happy
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeSøn 10 Mar 2013 - 21:51

Velkommen inn blant oss andre slaver av fritidsutøvelser. Etter denne innledingen som du nå trekker opp til så begynner jeg å ane en artig fortsettelse på denne og andre tråder.
Litt fornyelse er alltid velkommen.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeTir 12 Mar 2013 - 21:10

Gratulerer med ny fin vogn !
Til Toppen Go down
j_wold
CARAVANER
CARAVANER
j_wold


Antall Innlegg : 52
Registration date : 10.03.2013

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeTor 14 Mar 2013 - 19:05

"Skilt er kommet til Mysen trafikkstasjon" stod det i en sms fra satans uvesen. Det betyr henting til helga Very Happy

Noen kjøretips ? vogntog på 13,5m lengde 2,5m bredde og 4,2 tonn er jo ikke noe å spøke med Wink
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeTor 14 Mar 2013 - 19:12

Ikke over 80? Rolling Eyes
Neida, begynn forsiktig, du er nesten like stor som en trailer, og følg trafikken fremfor å skille deg ut.
Var det brukbare tips? Hot

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeTor 14 Mar 2013 - 19:18

j_wold skrev:
"Skilt er kommet til Mysen trafikkstasjon" stod det i en sms fra satans uvesen. Det betyr henting til helga Very Happy

Noen kjøretips ? vogntog på 13,5m lengde 2,5m bredde og 4,2 tonn er jo ikke noe å spøke med Wink



Langs veien vil jeg anbefale. Very Happy Og midt i veibanen, og godt ut mot siden i rundkjøringer.
Og vær fokusert på kjøringen.


Jeg kjøpte meg et ryggekamera, eller det var med et skrekkelig et med 7" skjerm, som ble byttet i et Waeco med 5". Uvurderlig i mange situasjoner, også underveis. Men spesiellt iforbindelse med rygging. Kjøpte et med kabel, med finner du noe som er trådløst der antennekabel kan forlnges slik at antenne kommer helt foran i vogna kan det være at et trådløst gir bra resultat. Men med ei antenne i bakenden vil det sannsynligvis bli trøbbel i tårnet..


Lykke til, Wold!
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeTor 14 Mar 2013 - 19:27

Jeg får noen innfall noen ganger, når det kommer smygende vogntog som vil forbi på venstre side og det er vel trangt for en langdryg og seig forbikjøring: gasser på og kvitter meg med dem. Shocked
Ikke det lureste alltid, men det smaker godt av og til.
Men jeg har en bil som fort veier 2500 kg + til ferien,og da er den stødig foran ei vogn på 2000 kg.
Til Toppen Go down
j_wold
CARAVANER
CARAVANER
j_wold


Antall Innlegg : 52
Registration date : 10.03.2013

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeTor 14 Mar 2013 - 22:26

Kjerra mi har nettovekt på 1980 kg. Med normal mengde fuel, kjerring, unger, pikkpakk og sjåfør som veier 75kg (iflølge vognkortet Rolling Eyes ) er det vel 2,4-2,5 tonn på meg og.
Jeg drar fint vanlig henger med 2 tonn uten å merke det annet enn på drivstoffmåleren.. Men jeg har aldri dratt noe så langt og bredt før... Skal bli morro Smile
Til Toppen Go down
Ykarlsen
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 75
Localisation : Nordens Paris, Norway
Registration date : 15.02.2012

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeTor 14 Mar 2013 - 22:53

Hyggelig å se deg her og hr Wold Smile
Er bare å ta det rolig til du blir trygg med Kjøretøykombinasjonen.
Lr er fine trekkdyr da egenvekta er høy.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeTor 14 Mar 2013 - 23:04

det er faktisk ikke så vanvittig som det kan se ut som fra siden
men skikkelige ekstraspeil som stikker nok langt ut er litt viktig
greit at vogna er 250, men er jo ikke akkurat en polo du skal trekke med, så summa sumarium vil du ikke oppleve at vogna stikker så vanvittig mye ut på hver side
nok til at man må være våken og følge med, men ikke nok til at det skal skremme vannet av noen
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeFre 15 Mar 2013 - 11:00

Det kommer nok en dag da sjåførvekta blir indeksregulert også...

75kg henger nok igjen fra da vi var en nasjon av underkuede pygmesmåbrukere, som Bør Børson sa.
Til Toppen Go down
j_wold
CARAVANER
CARAVANER
j_wold


Antall Innlegg : 52
Registration date : 10.03.2013

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeFre 15 Mar 2013 - 14:35

Etter å ha hvert på trafikkstasjonen for å omregistrere, og i banken for å betale omregistreringsavgift med stempel, og på trafikkstasjonen igjen for å omregistrere.. Så kan jeg ikke helt se for meg at de er såpass moderne at førervekta blir indeksregulert i dette årtusenet Laughing

Så inntil videre så har jeg fem dokumenter på at jeg veier 75 kg pirat
Neste blir henting...
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeFre 15 Mar 2013 - 20:53

2,5 td, eller større motor i RR'en din?
Til Toppen Go down
j_wold
CARAVANER
CARAVANER
j_wold


Antall Innlegg : 52
Registration date : 10.03.2013

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeFre 15 Mar 2013 - 22:48

2,5 td i 97 modellen i signaturen ja. Og så har jeg en RR med 3,5 V8, og en RR med 3,9 V8, og en jeep med 4,0 R6, og en 1958 mod kort Landrover serie II som også kan trekke 3,5 T lovlig affraid
Vennligst ikke snakk om årsavgifter i min kones nærvær, det blir litt uggen stemning av det...

Tenk deg å trekke 3,5 tonn med denne ! aldri livet !!

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Tn_image_35
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeFre 15 Mar 2013 - 23:34

Var vel omtrent en sånn som ble brukt som servicebil på lokalt bussverksted her for noen år siden, virket fint, lenge, men ble aldri den samme etter at de hentet hjem en buss med motorstopp over et mindre fjell med 8-9% stigning.... Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
j_wold
CARAVANER
CARAVANER
j_wold


Antall Innlegg : 52
Registration date : 10.03.2013

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeLør 16 Mar 2013 - 6:51

Med rykende ferskt skilt er lysta på å hente påtrengende...

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Image_36

Eller kanskje ikke akkurat i dag Crying or Very sad
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeLør 16 Mar 2013 - 7:20

Sikkert ikke dumt å vente litt ser det ut for..

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
j_wold
CARAVANER
CARAVANER
j_wold


Antall Innlegg : 52
Registration date : 10.03.2013

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeLør 16 Mar 2013 - 17:07

Lysta var større enn vettet gitt Embarassed
Og det gikk veldig fint, jeg hadde innbilt meg at det skulle være så schvæært å dra på. Men det var ikke noe problem Cool .
Jeg merka godt at det var mer motstand enn bare vekt, men det var telehiv og møkkaveier som begrenset meg mer enn bilen.

Vel hjemme Smile
Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Image_37

Neste ? Alarm/ringhyttavarm dingz eller led lys ?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeLør 16 Mar 2013 - 19:27

Skal du ha fastplass og bruke den om vinteren?
I såfall er clasdings veldig kjekt å ha. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeLør 16 Mar 2013 - 20:16

wold, var jo det jeg sa, bilen er så stor, at foskjellen mellom bil og vogn er ikke så ille som mange frykter
Til Toppen Go down
j_wold
CARAVANER
CARAVANER
j_wold


Antall Innlegg : 52
Registration date : 10.03.2013

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeLør 16 Mar 2013 - 22:02

Jan Ole skrev:
Skal du ha fastplass og bruke den om vinteren?
I såfall er clasdings veldig kjekt å ha. Rolling Eyes

Nix. Bare sommercamping Smile Jeg har en Sikom GSM Alarm controller II med gass, brann, temp og innbrudd sensorer og fjernstyring av tre kurser liggende. Så den skal i vogna, egentlig bare for morro skyld tongue
Så har jeg kjøpt en 22" led tv som skal monteres. Og så driver jeg og blir enig med meg selv om hva slags belysning jeg vil ha. Foreløpig heller det mot fleksible led striper som disktret stemningslys. Noen som har gjort det ?

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Image_38
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeLør 16 Mar 2013 - 22:31

Er de diskret nok da? Jeg vil ikke ha dette som et hovedlys, de som er i vogna i dag trekker mye strøm, og varmt blir det. Men de lyser meget avdempet, og slik vil jeg også ha det med ev LED-striper.
Og brannfarlig koblinger er det på de eksisterende også, noe jeg selv har erfart og som ble gjort om med bruk av sukkerbiter.


Er de dimbare forresten, de du linket til?




PS: jeg har også en Sikom, A-Comfort, med en del tilbehør som IR, ekstern rele osv. Ble brukt i vogna når vi hadde spikertelt. Alarmen med IR'er brukes i tillegg til Securitas hjemme nå, men på ferier er den med i vogna, og da gjør jeg om til 12V mating. Og i Sverige har jeg svensk mobilabonnement som den ringer opp ved ev. alarm.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeLør 16 Mar 2013 - 22:43

Jeg har led strip, greit det, men mine har ikke dimmer.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
j_wold
CARAVANER
CARAVANER
j_wold


Antall Innlegg : 52
Registration date : 10.03.2013

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeLør 16 Mar 2013 - 23:25

Diskret nok ? Tja.
Man må feste de slik at en ser lyset, men ikke lyskilden. Ellers blir det bare harry.
Du får de i forskjellig antall led pr meter, og led dimmes helt uten å endre lysfarge undreveis.

Jeg bestillte akrobat en 5meters lengde for å se (45kr fra den elektroniske bukta).
Alle lyskilder skal erstattes med led hos meg, ikke fordi jeg er så gjerrig med strømmen. Men fordi jeg har et anstrengt forhold til brann.

Eksisterende lysbrytere blir nok byttet ut med noe sånt som dette : http://www.ebay.co.uk/itm/140899891898?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2648

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Image_39
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeLør 16 Mar 2013 - 23:47


_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
j_wold
CARAVANER
CARAVANER
j_wold


Antall Innlegg : 52
Registration date : 10.03.2013

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeSøn 17 Mar 2013 - 10:22

Ingen erfaring med den nei. Om den er postlagt fra Kina-mainland eller Kina-Hong kong blir vel same same...
Den ser elegant ut og dekker over hullet etter bryteren, det holder for meg.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeSøn 17 Mar 2013 - 12:05

Ebay.uk og Ali-express er vel ganske forskjellige leverandører eller handelspartnere, men ok, samma det. Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
j_wold
CARAVANER
CARAVANER
j_wold


Antall Innlegg : 52
Registration date : 10.03.2013

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeSøn 17 Mar 2013 - 14:32

Eeeh. Nei. Både Ebay og Ali-express/Alibaba er handelsportaler akkurat som Finn.no, bortsett fra at selger betaler for annonsen på en annen måte (de tar prosenter av salget, ikke fastpris for annonsen).
Hvor selgerne kommer fra er helt fritt. Både jeg og mr. Sjing Sjang kan selge fritt på begge steder.

Fordelen med Ebay fremfor andre handelsportaler er at jeg som kjøper er trippelsikret... Finner selger på noe tull så blir han først rævkjørt av Ebay, hjelper ikke det så kommer Paypal og gjør det hardere og vondere, hjelper ikke det så kommer Visa og gjør det med staur. Det er altså klin umulig å bli svindlet Cool .

I tillegg koster dingzen 145 kr på Ali-xpress og 110 kr på Ebay etter dagens kurs Smile
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeSøn 17 Mar 2013 - 15:01

AliExpress har også sanksjoner mot selgerne, om det blir krøll.


Jeg kjøpte en MPPT-regulator, men registrerte meg ikke som kunde/bruker. Bare kjøpte. Dingsen dukket ikke opp, og jeg hadde ikke tatt vare på det jeg skulle ved kjøpet og da satt jeg igjen med lite info om hvem selger var. Etter feien kontaktet jeg DNB og tak det mot Mastercard, og jeg sa at jeg hadde forsøkt å kontakte AliExpress uten å komme noe videre. Jeg hadde stort sett bare belastningen på kortet å hjelpe DNB med, men det gikk litt tid så kom pengene på konto.
Hva Aliexpress gjør mot sine selgere vet jeg ikke, men de tolerer neppe mye tull der heller vil jeg tro.


Og ti lslutt: jeg lærte et eller annet i forbindelse med kjøp på nettet. Very Happy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeSøn 17 Mar 2013 - 15:29

Såja, vil bare si at det blir rimelig dødt om ikke man "småprater" litt på forumet, hvor du handler fra velger helt og holdent selv.
Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
j_wold
CARAVANER
CARAVANER
j_wold


Antall Innlegg : 52
Registration date : 10.03.2013

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeSøn 17 Mar 2013 - 20:13

hmm. det finnes ikke nok smileys til å unngå misforståelser på forum. men vi går da videre :-)
Til Toppen Go down
j_wold
CARAVANER
CARAVANER
j_wold


Antall Innlegg : 52
Registration date : 10.03.2013

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeSøn 17 Mar 2013 - 20:19

siden jeg først ligger her med telefonen og surfer mens jeg egentlig legger unger, så vil jeg benytte anledningen til å frislippe smallchat i tråden "min". noen liker ikke det, men for min del kan vi godt snakke om hvor lange fyrstikker bør være sånn innimellom.
Forresten...jeg har kikket litt på Cobb griller, noen som har synspunkter for eller mot ?
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeSøn 17 Mar 2013 - 23:22

Kjøpte meg et par av de dimmerne som du linket til, Jan-E! Takk for tips!


Billigere å kjøpe fra England, da frakt kommer utenom og således slipper jeg moms da summen på 2 dimmere uten frakt kom en del under 200 kr.
Fra Aliexpress er frakt inkludert, og da blir det en del dyrere da det blir moms på hele kjøpet. Og kjøpte 5meter LED stripe også, får se hvilken farge det egentlig er..
Til Toppen Go down
j_wold
CARAVANER
CARAVANER
j_wold


Antall Innlegg : 52
Registration date : 10.03.2013

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeTor 28 Mar 2013 - 17:45

Mens jeg venter på dingzer fra Mr xiao2huan, best-buy2012, ebee4u og nano.s666 og hva de nå heter så må en jo ha noe å finne på Cool .

Jeg har alltid hatt en facinasjon for Adirondack. En hvilestol som med sin enkle form kan lages av hvemsomhels med tommeltotter, sag og hammer. Men som samtidig er flott.

Utstyrt med båndsag, overfres, høvel, pussemaskiner og driller... og en sløydsal helt for meg selv var det bare en ting å gjøre.
Jobbe !
Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Tn_DSC_0679

Først en hel masse måling, skissing og prøving.
Så litt skjæring
Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Tn_DSC_0677_1

Så litt høvling
Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Tn_DSC_0690_1

Så litt pussing
Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Tn_DSC_0699

Litt fresing
Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Tn_DSC_0683_1

Ganske mye fresing faktisk
Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Tn_DSC_0696

Enda mer skjæring
Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Tn_DSC_0703

Fryktelig mye biter etterhvert egentlig..
Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Tn_DSC_0685_1

Prøvemontering før beising
Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Tn_DSC_0705

Fothvilere prøvemontert
Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Tn_DSC_0707

En stol prøvemontert
Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Tn_DSC_0702_1

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Tn_DSC_0700

Så var det bare å plukke det fra hverandre og begynne den kjedelige jobben.. Beise Wink Lys grå beis.
Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Tn_DSC_0694_1

Skal bli digg på sjæmpingen Cool
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitimeTor 28 Mar 2013 - 18:06

steike tøffe de der, godt jobba
men dette har vel ikke noe i denne tråde å gjøre
"vold gjør ting han IKKE kan" hehe for dette ser det jo ut som om du kan
men pent ble det
Til Toppen Go down
Sponsored content





Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Empty
PosteTema: Re: Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk   Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Wold gjør ting han ikke kan... Dethleffs 700mk
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» [u]Dethleffs 700MK 2001?[/u]
» Enkle ting som er kjekt å ha
» Gjør det selv
» Dethleffs TK 745
» Dethleffs 570 DB

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: DETHLEFFS-
Gå Til: