CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Tapping av VVB Primus 8000

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Grom
CARAVANER
CARAVANER
Grom


Male
Antall Innlegg : 70
Localisation : Fjellstrand
Registration date : 15.08.2012

Tapping av VVB Primus 8000 Empty
PosteTema: Tapping av VVB Primus 8000   Tapping av VVB Primus 8000 Icon_minitimeSøn 24 Mar 2013 - 17:48

I dag hentet jeg vogna fra vinterlager.
Blid og fornøyd koblet jeg til strømmen og satte på varmen.

Jeg løftet sofaen for å sjekke at kranene til gulv-varmen stod på og da fikkjeg se at Isoporen rundt varmvannstanken var sprukket..... Shocked Og der dryppet det nå vann også.. Fa..... også Evil or Very Mad !

I høst tappet jeg ned tanken på samme måte som forrige høst...
Åpnet tappekranen og blåste i kranen.... Kjørte pumpen og alt virket tomt.

Ser ikke ut som det fungerete. Nå må ny tank skaffes fort som f... da vi har bestilt plass på Geilo i påsken.
Godt jeg hentet vognen imens vannet fortsatt var en stor isbit Very Happy

Er det noen flere som har slitt med å tappe tanken? Primus VVb 8000 tank.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Tapping av VVB Primus 8000 Empty
PosteTema: Re: Tapping av VVB Primus 8000   Tapping av VVB Primus 8000 Icon_minitimeSøn 24 Mar 2013 - 18:34

Tja, kjedelig det det der. Tror du skal være veldig heldig om noen kan hjelpe deg her nne.


Sats på ei lokal caravansjappe som ev klarer å bestille og få det tilsendt med express. Men jeg tror nok at grossistene har tatt påskeferie, så sjansen for at dette skal ordne seg er vel heller minimale. Men men..
Til Toppen Go down
Grom
CARAVANER
CARAVANER
Grom


Male
Antall Innlegg : 70
Localisation : Fjellstrand
Registration date : 15.08.2012

Tapping av VVB Primus 8000 Empty
PosteTema: Re: Tapping av VVB Primus 8000   Tapping av VVB Primus 8000 Icon_minitimeSøn 24 Mar 2013 - 21:35

Tank håper jeg på å fanget i Oslo området. De pleier å ha det på lager på Hjulet caravan. Ellers er ikke veien lang til Mysen, Sarpsborg eller Oslo. Men jeg skal være noe mere grundig til høsten når jeg tapper ned...må man ta ut tanken for å få tømt den?
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Tapping av VVB Primus 8000 Empty
PosteTema: Re: Tapping av VVB Primus 8000   Tapping av VVB Primus 8000 Icon_minitimeSøn 24 Mar 2013 - 21:43

Kjenner ikke denne så jeg kan ikke hjelpe deg. Sorry!


Og om det er denne plastdunken så må det være skikkelig avanse, 1100 SKR for en dunk.


http://www.campnet.se/upload/produkter/fullpost/CGPS-715671.jpg
Til Toppen Go down
Grom
CARAVANER
CARAVANER
Grom


Male
Antall Innlegg : 70
Localisation : Fjellstrand
Registration date : 15.08.2012

Tapping av VVB Primus 8000 Empty
PosteTema: Re: Tapping av VVB Primus 8000   Tapping av VVB Primus 8000 Icon_minitimeSøn 24 Mar 2013 - 22:01

Det er den dunken ja. Tror du jeg klarer å smelte om noen spylerveske kanner?
Til Toppen Go down
Eikertn

Eikertn


Antall Innlegg : 1
Age : 57
Localisation : Sandnessjøen
Registration date : 01.05.2013

Tapping av VVB Primus 8000 Empty
PosteTema: Re: Tapping av VVB Primus 8000   Tapping av VVB Primus 8000 Icon_minitimeOns 1 Mai 2013 - 8:53

Fikk samme overaskelsen da jeg henta vogna fra vinter lagring, tanken hadde fryst i stykker (trodde tanken var tom i høst etter å tappet ned i henhold til instruks).
Fikk tak i en ny fra Fritidssentet Mosjøen og nå er alt på G i gjenn Very Happy

Skal gå over dreneringa av tanken da det bare smårenner når denne åpnes.
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Tapping av VVB Primus 8000 Empty
PosteTema: Re: Tapping av VVB Primus 8000   Tapping av VVB Primus 8000 Icon_minitimeOns 1 Mai 2013 - 10:50

Min erfaring ved tapping er at jeg må åpne dreneringen, deretter kjøre pumpa ved å åpne på begge kranene til tanken er helt tom, deretter skru av pumpa med bryteren på panelet, da først fortsetter det å piple ut alt vannet.. og det har fungert for oss i fjor og i år Smile

hvis jeg kun åpner kranene renner vannet faktisk ikke ut, kan være en vannlås et sted muligens..
Til Toppen Go down
Sponsored content





Tapping av VVB Primus 8000 Empty
PosteTema: Re: Tapping av VVB Primus 8000   Tapping av VVB Primus 8000 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Tapping av VVB Primus 8000
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Primus
» primus 2480 fra H.....
» Primus 2490
» Elpatron Primus
» Primus 2490

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: