CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Alternativ til Lagunen, Strømstad.

Go down 
5 posters
AvInnlegg
tony_aas

Male
Antall Innlegg : 7
Registration date : 06.02.2013

Alternativ til Lagunen, Strømstad. Empty
PosteTema: Alternativ til Lagunen, Strømstad.   Alternativ til Lagunen, Strømstad. Icon_minitimeMan 8 Apr 2013 - 1:52

Hei.

Er det noen som vet om ett alternativ campingplass på svenskesiden til Lagunen?

Kjøpte meg vogn i sept. 2012 og har i vinter hatt denne i Trysil, og her skal den fortsatt stå på vinteren. Først så kom jeg frem til at den ikke skulle flyttes, men nå vurderer jeg å finne ett sted å ha den på sommeren. Går fint å være i Trysil på sommeren, men lite å finne på og litt sjø og båt frister.

Har vel ikke så mange krav til plassen, men jeg ønsker at det er restaurant og greie toalett/dusj fasiliteter på plassen. Er greit å kunne gå å kjøpe seg noe mat hvis man ikke gidder lage noe selv. Har bare sett på Lagunen på nett, men ser jo veldig fint ut der med selve plassen, sanitet og restaurant/kiosk/butikk.

Men synes kanskje at prisen blir litt i meste laget, de skal jo ha 20000 sek for sommerplassen, 5500 sek for vinteren. Strømmen på 2 sek pr. kw er sikkert helt vanlig der borte. Bakdelen med vinterleia er jo at plassen ikke skal brukes, bare vente på våren. I Trysil er sommerleia på kr 1450,- og da er plassen til og med åpen for bruk.

Noen som har kjennskap til en koselig og fin plass?

Anthony

Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34

Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

PosteTema: Re: Alternativ til Lagunen, Strømstad.   Alternativ til Lagunen, Strømstad. Icon_minitimeMan 8 Apr 2013 - 11:50

Dyrt nok! Hvis du har fastplass kan du bruke den hele året for kr 25500? Men for deg er det ikke aktuelt med vinterbruk?
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp

Antall Innlegg : 3365
Registration date : 19.01.2012

PosteTema: Re: Alternativ til Lagunen, Strømstad.   Alternativ til Lagunen, Strømstad. Icon_minitimeMan 8 Apr 2013 - 17:28

Det er en plass som har en del sesongplasser rett sør for Daftø, mulig 1 km eller så. Husker ikke navnet, men betydelig lavere sesongleie enn Daftø og Lagunen. Men fascilitetene er ikke allverden, du må sjekke ut om det er etsted som du kan tenke deg. Men de har ikkeså mange sesongplasser. I tillegg er det en plass lengre vestover for Daftö, du tar av ned mot Daftö og fortsetter ut over øyene og helt ute ved sjøen. Ca 12-14 km utover. Har ikke navn på den heller.

Tenkte å leie sesongplass på Lagunen eller Daftö og da sjekket vi rundt dette området, men prisen stod ikke i forhold til det vi fikk igjen. Men generellt er det alt for mange nordmenn som ønsker plass på alt for få plasser som er tilgjengelig, så sannsynlighten for at du må betale dyrt er ganske stor.

Det er også en plass rett nord for Strömstad som annonserte sesongplasser på finn.no, om jeg husker rett. Bildene ser ok ut, men plassen var i 2007 delvis befolket av en del fylliker. Verten hadde visst litt omgang med de, men det kan være helt annerledes i dag. Om du kjører fra Strømstad så skal du ikke kjøre E18 mot grensen, men følger gammelveien nordover og forbi der de selger Hal-Al kjøtt og til du kommer til den første rundkjøringen, ikke langt derfra skal du krysse E18 og et par-tre kilometer vestover.

Du finner helt sikkert disse plassene på kart, www.camping.se eller F-Camp. Lykke til!

EDIT: Denne på finn: http://www.finn.no/finn/car/caravan/object?finnkode=40638185
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male
Antall Innlegg : 2903
Registration date : 16.08.2008

PosteTema: Re: Alternativ til Lagunen, Strømstad.   Alternativ til Lagunen, Strømstad. Icon_minitimeMan 8 Apr 2013 - 22:46

Janp E18 går ikke i nærheten av Strømstad så det er i grunn litt unødvendig å nevne... Kjører du nordover fra Strømstad krysser du E18 ved Vinterbro og da er man langt inne i Norge

Wink
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp

PosteTema: Re: Alternativ til Lagunen, Strømstad.   Alternativ til Lagunen, Strømstad. Icon_minitimeMan 8 Apr 2013 - 22:52

Unnskyld, ble en liten skriveleif. E18 går nok ikke den veien nei. Svinger av litt lengre opp den og går en tanke lengre østover.

Men E6 da, den går gjennom Bohuslen! Det gjorde den i fjor ihvertfall..
Til Toppen Go down
tony_aas

Male
Antall Innlegg : 7
Registration date : 06.02.2013

PosteTema: Re: Alternativ til Lagunen, Strømstad.   Alternativ til Lagunen, Strømstad. Icon_minitimeTir 9 Apr 2013 - 0:14

Hei igjen.

Petter: Som jeg skriver i teksten over så skal jeg fortsatt være i Trysil på vinteren, derfor jeg kjøpte vogna.

Janp: Takk for svaret. Har sett på den som er på Finn, og ser ikke ille ut der. Men fylliker har jeg nok av på jobb, så trenger ikke omgås de på fritiden. Smile

Har også sjekket swecamp.se men de har bare L og D i nærheten av Strømstad. Tenkte at 1,5 t fra Oslo til Strømstad er perfekt.

Så at Daftø hadde en sesongplass ledig nå, men den tror jeg lå midt i barneland. Men var kort vei til toalett og butikken.

Får sjekke litt til. Takk for svarene.

Og takk til ArneO som passer på at janp skriver riktig veinavn... Smile Cool

Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs

Male
Antall Innlegg : 114
Registration date : 14.09.2011

PosteTema: Re: Alternativ til Lagunen, Strømstad.   Alternativ til Lagunen, Strømstad. Icon_minitimeTir 9 Apr 2013 - 20:20

Daftø er kjempe fin plass med alle fasiliteter men kryr av unger.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp

PosteTema: Re: Alternativ til Lagunen, Strømstad.   Alternativ til Lagunen, Strømstad. Icon_minitimeTir 9 Apr 2013 - 20:27

Perkrs skrev:
Daftø er kjempe fin plass med alle fasiliteter men kryr av unger.
Ikke helt enig. I den andre delen av anlegget som ligger nedenfor, langs hovedveien, til venstre igjennom bommen og ned mot sjøkanten, er det mye fredeligere. Var slik der ihvertfall, selv om det i et område litt innenfor og opp bakken var mange barnefamilier som sikkert tilhørte et område med døgncamping og ikke sesongplasser. Men det området var også i ferd med å gjøres om. Men generellt var det mange større tomter og fredligere der nede. Var slik..
Til Toppen Go down
Perkrs
CARAVANER
CARAVANER
Perkrs

Male
Antall Innlegg : 114
Registration date : 14.09.2011

PosteTema: Re: Alternativ til Lagunen, Strømstad.   Alternativ til Lagunen, Strømstad. Icon_minitimeTir 9 Apr 2013 - 20:33

Ja da er enig og hvis man har unger er det jo bra med unger rundt seg slik at de har noen å leke med men vi er liksom ferdig med det så foretrekker litt roligere når vi ikke har med barnebarn.
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34

Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

PosteTema: Re: Alternativ til Lagunen, Strømstad.   Alternativ til Lagunen, Strømstad. Icon_minitimeTir 9 Apr 2013 - 21:29

tony_aas skrev:

Hei igjen.

Petter: Som jeg skriver i teksten over så skal jeg fortsatt være i Trysil på vinteren, derfor jeg kjøpte vogna.

Janp: Takk for svaret. Har sett på den som er på Finn, og ser ikke ille ut der. Men fylliker har jeg nok av på jobb, så trenger ikke omgås de på fritiden. Smile

Har også sjekket swecamp.se men de har bare L og D i nærheten av Strømstad. Tenkte at 1,5 t fra Oslo til Strømstad er perfekt.

Så at Daftø hadde en sesongplass ledig nå, men den tror jeg lå midt i barneland. Men var kort vei til toalett og butikken.

Får sjekke litt til. Takk for svarene.

Og takk til ArneO som passer på at janp skriver riktig veinavn... Smile Cool

det mente var om du bare kan leie og betale for fastplass om sommeren. og få igjen samme plassen hvert år.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Alternativ til Lagunen, Strømstad.   Alternativ til Lagunen, Strømstad. Icon_minitime

Til Toppen Go down

Alternativ til Lagunen, Strømstad.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Lagunen camping i Strømstad - kan det anbefales?
» Montebello eller Strømstad i påsken 2022?
» Finnes det et alternativ der ute ?
» Helårstelt noe godt alternativ?
» Alternativ styring/alarm