CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Ekspansjonstanken flommer over

Go down 
2 posters
AvInnlegg
amatoren
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 54
Registration date : 10.04.2013

Ekspansjonstanken flommer over Empty
PosteTema: Ekspansjonstanken flommer over   Ekspansjonstanken flommer over Icon_minitimeOns 10 Apr 2013 - 10:43

Hei, har ei Solifer S5 2002 modell hvor jeg har et problem med varmesystemet. Merke og type har jeg ikke i hodet, men kan undersøke dersom det er interessant.

Symptomene er som følger: Når jeg starter det opp hører jeg at det tenner og sirkulasjonspumpa setter i gang. Så begynner ekspansjonstanken og fylles opp med frostveske(?) og det begynner å renne over i slangen og ut under vogna.

Kan det være på grunn av at det har kommet luft i systemet? Og eventuelt hvordan får man ut dette?
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Ekspansjonstanken flommer over Empty
PosteTema: Re: Ekspansjonstanken flommer over   Ekspansjonstanken flommer over Icon_minitimeOns 10 Apr 2013 - 14:48

høres ut som luft ja, den har gjort det hos meg å en gang, jeg fylte på igjen og kjørte systemet uten skrukorken på, så da at det steg i beholderen og sank igjen og steg og sank, nå i vinter har det ikke rikket seg, så det var nok luft hos meg i hvertfall.
Til Toppen Go down
amatoren
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 54
Registration date : 10.04.2013

Ekspansjonstanken flommer over Empty
PosteTema: Re: Ekspansjonstanken flommer over   Ekspansjonstanken flommer over Icon_minitimeTor 11 Apr 2013 - 9:21

Takker for svar, så hvis jeg skal lufte det så er det bare å skru av korka og kjøre systemet en stund?
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

Ekspansjonstanken flommer over Empty
PosteTema: Re: Ekspansjonstanken flommer over   Ekspansjonstanken flommer over Icon_minitimeTor 11 Apr 2013 - 21:45

det var slik jeg gjorde det, og satt klar med ny frostveske for å etterfylle etterhvert som det minket i beholderen.
Til Toppen Go down
amatoren
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 54
Registration date : 10.04.2013

Ekspansjonstanken flommer over Empty
PosteTema: Re: Ekspansjonstanken flommer over   Ekspansjonstanken flommer over Icon_minitimeFre 12 Apr 2013 - 8:17

Ok, skal teste det, takk igjen.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Ekspansjonstanken flommer over Empty
PosteTema: Re: Ekspansjonstanken flommer over   Ekspansjonstanken flommer over Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Ekspansjonstanken flommer over
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: