CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Å leve i en bobil hele året

Go down 
2 posters
AvInnlegg
juiceball




Antall Innlegg : 1
Registration date : 18.04.2013

Å leve i en bobil hele året  Empty
PosteTema: Å leve i en bobil hele året    Å leve i en bobil hele året  Icon_minitimeTor 18 Apr 2013 - 0:44

Ærede campere og karavanerer.

Det har seg slik at jeg av praktiske og eventyrlystne grunner har besluttet å gjøre meg selv mer mobil: Det vi, si kvitte meg med unødvendige eiendeler og forøvrig leve et liv med friheter. Friheter som selvsagt også har sine egne konsekvenser og utfordringer.

Jeg har derfor kommet fram til at jeg vil utforske bobillivet på helårsbasis. Og det ganske snart. Jeg er ute etter svarene og idéene som kan bidra til en løsning. Ikke argumenter for å la vær. Den diskusjonen tar jeg mer enn gjerne i en egen tråd, hvis det ønskes. Jeg forstår til en viss grad skepsisen, men jeg vet at mange også får dette til. Jeg er svært dedikert til dette temaet.

Skriver ofte litt mye. Klar over det. Hvis du ikke orker å lese alt over, les ihvertfall herfra:

I vintermånedene vil jeg sannsynligvis holde meg inne på campingplass med strøm og fasciliteter. I de milde vår, sommer og høstmånedene, klarer jeg meg med å være stasjonert uten strømkontakt. Solcellepanel vurderes til mobil og laptop, dab-radio og led-belysning. Ellers: Gass?

1. Kan man finne plasser i Oslo eller utenfor og trygt stå parkert for overnatting uten å plage andre?

1b. Helst med greie kollektivforbindelser.

2. Oppvarming av vann, kan det løses med gass i form av å koke vann eller å ha en dediktert varmtvannsløsning?

PS: Vurderer integrert bobil, f. eks Adria Twin, Pössl eller i en idéell verden: noe a'la Winnebago Rialta.

PPS: Jeg snakker for ordens skyld om fricamping, men aldri under noen omstendigheter ulovlig villcamping.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Å leve i en bobil hele året  Empty
PosteTema: Re: Å leve i en bobil hele året    Å leve i en bobil hele året  Icon_minitimeTor 18 Apr 2013 - 16:01

2. Dedikert løsning, men det har de fleste, om ikke alle aktuelle, bobiler allerede. Vanlig med Truma boiler eller kanskje Alde.
Finn beste/rimeligeste løsning for gass for det vil du få bruk for, enten vanlig kjøpeflaske eller flaske som kan fylles på LPG stasjon, kan tenke meg at investeringen vil bunne bli tjent inn bra fort.
En type flaske heter Wynen, var i alle fall på markedet for få år siden.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
 
Å leve i en bobil hele året
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Året runt i Stavanger
» Wee gruppen
» 12v pumpe går hele tiden
» Skal man impregnere hele teltet?
» Tenneren til Trumaen går hele tiden...

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: BOBIL :: BOBILPRAT-
Gå Til: