CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Montere batteri (og lader) i Knaus Royale 580 2004 mod.?

Go down 
+5
Harald-
Johnny
janp
Jan Ole
mindviruz
9 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
mindviruz
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 74
Registration date : 11.04.2013

Montere batteri (og lader) i Knaus Royale 580 2004 mod.? Empty
PosteTema: Montere batteri (og lader) i Knaus Royale 580 2004 mod.?   Montere batteri (og lader) i Knaus Royale 580 2004 mod.? Icon_minitimeSøn 2 Jun 2013 - 8:07

Hei.

Jeg har kjøpt meg en Knaus Azur Royale 580uk 2004 mod. Denne vognen er det ikke montert batteri i.

Jeg er en erfaren elektriker, men det fantes ikke noe bra koblingsskjema i bruksanvisningen til vognen, og dette har sikkert mange gjort før meg, så da er det likegodt å spørre?

I denne vognen er det en omformer under dobbeltsengen, en løs kabel i høyskapet med en 20A sikring på og en batterivelger under sitegruppen (0, I, II, I+II).

1. Denne batterivelgeren. Hva er meningen med den? Hvordan fungerer den? Man har vel ikke behov for å kunne velge mellom to batterier i vognen? Hvor går disse kablene til? Det er 3 eller 4 kabler koblet til den (selvfølgelig ikke merket).

2. Kabelen i høyskapet? Hva er den til? Hvor går den til? (selvfølgelig heller ikke merket).

3. Batteriet, hvor bør det stå? Bør det ha noen lufting for knallgass?

4. Omformeren i vognen. Skal batteriet kobles inn på her?

5. Lader. Må man ha en egen lader til battteriet, eller kan omformeren lade batteriet? Hvilken lader bør man velge, hvor stor bør den være?

6. Sist, men ikke minst. Hvilket batteri kan være greit å velge? Jeg tenkte at biltemas SMF-batteri kan være greie?

Takker for all hjelp Smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole