Hallo !!
Jeg må først spørre om det er Truma eller alde i vogna di ?? Men går her ut fra at det er truma.
Varmtvann:
1. Sjekk at tømmeventilene på varmtvannsbereden er stengt. (Får håpe de har stått åpne i vinter og at tanken har vert drenert, hvis ikke kan den ha sprukket.)
2. Åpne for varmtvann på alle armaturer du har det på, og kjør slik til du har fått vann ut. Kjør til luften er borte. Samtidig med dette ville jeg overvåket varmtvannsberederen og sett at det ikke lekker vann der, i tilfelle den skulle ha frosset i stykker i vinter. Man vet aldri. Hvis det lekker, må du være kjapp å slå av vannkranene og løfte vannpumpen opp av vannet. Hvis ikke kan hevertvirkningen tømme vanntanken. Har nemlig egen erfaring med dette.
3. Da er det klart for å slå på varmtvannsberederen på panelet. Altså, det må være fylt vann i berederen før du setter på varmen.
Nå vil du forhåpentligvis få varmt vann etter en stund

. Men husk å tøm / drener denne før frosten kommer. Åpne begge dreneringsventiler ved berederen.
Vannmåler:
Jeg har hatt en hobby 2008 modell med samme "problem". Tok det opp med forhandleren og påstod det var feil med måleren

. Jeg fikk da svar tilbake at det ikke var feil. Det var bare at vennet vi hadde i Norge var så rent at den ikke fungerte helt her. Ledningesevnen var for lav.
For å sjekke dette ut skulle jeg ha litt salt i vannet, og etter et par t-skjeer med salt på full tank lyste alle lysene. Kjente ingen smak på vannet for det. Men det var bare et tips for å sjekke om det er likt hos deg. Han sa at hvis jeg reiste nedover europa, ville dette fungere.
Håper dette ga noen svar, og at du får noen fine turer med vogna di. Lykke til.