CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Batteri og lader i Hobby 560KMFE

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Curley




Antall Innlegg : 6
Registration date : 10.07.2013

Batteri og lader i Hobby 560KMFE Empty
PosteTema: Batteri og lader i Hobby 560KMFE   Batteri og lader i Hobby 560KMFE Icon_minitimeOns 10 Jul 2013 - 22:53

Hei. Er ny på dette forumet,men har lest litt her i det siste etter at ny vogn kom på tunet. Har som nevt handlet 2006 mod Hobby 560. Det var ikke batter og lader innstalert i denne. Det var egentlig planen å vente litt med dette,men med ferie og tid til overs har jeg handlet inn 115a batteri og 10a c-tek lader. Ser mange tråder her inne ang dette,men har liksom ikke blitt helt klok på oppkoblingen. Det er omformer framme under dobbelseng. Planen er å sette batteri og lader dit også. Men hvordan ska dette kobles opp? Det er utlagt kabel til en annen boks der det er merket bat- og+. Håper på en fin beskrivelse;) mvh Marius
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Batteri og lader i Hobby 560KMFE Empty
PosteTema: Re: Batteri og lader i Hobby 560KMFE   Batteri og lader i Hobby 560KMFE Icon_minitimeFre 12 Jul 2013 - 10:06

Dette sto i da jeg kjøpte min, så jeg har aldri fulgt ledningene fra batteri...

Men jeg ANTAR at batteri skal kobles inn på boks som er merket med bat + og -. Det er imidlertid ikke sikkert du har verken sikringsskap eller hovedstrømbryter liggende klart, så jeg ville anbefalt at du får en kyndig person til å gå over anlegget ditt for å se hva som trengs.
Til Toppen Go down
Curley




Antall Innlegg : 6
Registration date : 10.07.2013

Batteri og lader i Hobby 560KMFE Empty
PosteTema: Re: Batteri og lader i Hobby 560KMFE   Batteri og lader i Hobby 560KMFE Icon_minitimeFre 12 Jul 2013 - 10:58

Gjorde dette selv,funker som bare det.Wink
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Batteri og lader i Hobby 560KMFE Empty
PosteTema: Re: Batteri og lader i Hobby 560KMFE   Batteri og lader i Hobby 560KMFE Icon_minitimeFre 12 Jul 2013 - 11:42

Det var flott å høre.

Har disse vognene hovedstrømbryter installert når de leveres uten batteri, eller satte du inn en selv?
Også håper jeg at du husket hovedsikring nært batteri, i fall du får en kortslutning mellom batteri og tilknytningspunkt?

Til Toppen Go down
Curley




Antall Innlegg : 6
Registration date : 10.07.2013

Batteri og lader i Hobby 560KMFE Empty
PosteTema: Re: Batteri og lader i Hobby 560KMFE   Batteri og lader i Hobby 560KMFE Icon_minitimeTor 18 Jul 2013 - 23:51

Ja,koblet inn hovedstrømsbryter og sikring ved batteriet. Vært på tur en uke nå og det funker fjell...det ble forresten montert 115a batteri og 10a ctek lader.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Batteri og lader i Hobby 560KMFE Empty
PosteTema: Re: Batteri og lader i Hobby 560KMFE   Batteri og lader i Hobby 560KMFE Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Batteri og lader i Hobby 560KMFE
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Montere Batteri og lader i Hobby 2011
» Montere batteri og lader i er 2002 Hobby 560
» Plassering/kobling av batteri og lader Hobby 650 KFU.
» Hobby Easy 460 2008 - batteri lader ikke
» Montering av batteri og lader på Hobby Permium 495UL 2014

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: