Har nettopp kjøpt meg en Burstner Ventana 580, med batteripakke og lader. Når jeg er tilkoblet 220V fungerer alt som det skal. Når jeg trekker ut støpselet høres klikking i rele(er), men ingenting av strøm virker. Batteri kaputt? Laderen er en Mascot 10A.
Johnny ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Antall Innlegg : 8912 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
Nja, iflg instruksjonsboka blir 12V strømmen aktivert automatisk når jeg trekker ut støpselet. Jeg finner ikke noe bryter ved batteriet. Finner 2 flatsikringer ved batteriet som begge er intakt. Takk for svar forresten!
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
Ja, har ett multimeter liggende i kjelleren. Uten at jeg er helt sikker på hvordan man bruker det, kan jeg vel konkludere med at batteriet ikke er ødelagt. Verksted neste?
Antall Innlegg : 8912 Age : 68 Localisation : Songdalen/Vest Agder Registration date : 12.03.2007
Kan være et problem med omformer dersom vogna er utstyrt med det. Eller det kan være en liten fillesak å fikse. Kan være tingen å ta kontakt med forhandler å høre der. Garantisak?
rohen
Antall Innlegg : 14 Registration date : 03.08.2013
Tema: Re: 12V anlegg dødt Burstner Ventana Søn 4 Aug 2013 - 16:59
Er jammen ikke sikker på hva jeg har. :/ Skal høre med service-verksted i morgen. Vogna er 2004 modell, så har ikke garanti.
Takk for svarene!
rohen
Jeg fikk inntrykk av at Service-verkstedet her hadde nok kunder. Uansett. Jeg har nå kjøpt nytt batteri, uten at det hjalp. Feilen ligger mellom batteriet og hovedkortet (omformeren??). Kan ikke finne noe sikring der, men mistenker at det er en bryter/relee- sak som automatisk skifter til 12V når jeg kobler fra 230V. Noen som har vært borti noe sånt?
En mulighet er å ta ut omformeren og i stedet bruke en lader til strømforsyning.
rohen
Tema: Re: 12V anlegg dødt Burstner Ventana Man 19 Aug 2013 - 9:41
Ja, har lest flere mener det kan være like greit å ta ut hele omformeren. Jeg har forresten funnet feilen. Var brudd i en sikring som tilsynelatende såg intakt ut. Så Johnny du hadde helt rett: FILLESAK! Takk for tilbakemelding.