CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Vurderer kjøp av Burstner Nexxo

Go down 
3 posters
AvInnlegg
schnellfahrer

Male
Antall Innlegg : 3
Registration date : 15.08.2013

Vurderer kjøp av Burstner Nexxo Empty
PosteTema: Vurderer kjøp av Burstner Nexxo   Vurderer kjøp av Burstner Nexxo Icon_minitimeTor 15 Aug 2013 - 11:26

Førstegangskjøper av bobil. Vurderer sterkt en pent brukt Burstner Nexxo t660 2008 modell.
Dette er en Ford Transit 2,2 l på 131hk.
Er det noen her som kan si noe om denne Forden/motoren, i forhold til Fiat og Renault som jeg ser også er benyttet i andre modeller/årsmodeller av Burstner? Lurer særlig på om det er registerkjede eller registerrem i denne motoren. Er motoren for lat i forhold til tyngden på bilen?

Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP

Male
Antall Innlegg : 640
Registration date : 24.06.2008

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Burstner Nexxo   Vurderer kjøp av Burstner Nexxo Icon_minitimeTor 15 Aug 2013 - 15:15

Siden jeg daglig er innom motortalk.de gjorde jeg et lite søk der, og dette var ikke mye oppløftende:

http://www.motor-talk.de/forum/motorschaden-transit-baujahr-2007-2-2-l-tdci-motor-131-ps-t3675737.html

Ser ut som disse motorene ofte ryker pga. dårlige innsprøtningsdyser. Står at det er en hel side med lignende problemer på et bobil-forum som jeg ikke finner. Sitat: 'Im "Wohnmobilforum" besteht schon eine ganze Seite von so geschädigten FORD-Transitbesitzern.'

Når det gjelder kjede eller rem har visstnok alle dieselmotorer i Transit kjede siden 2000-modellene.
Til Toppen Go down
schnellfahrer

Male

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Burstner Nexxo   Vurderer kjøp av Burstner Nexxo Icon_minitimeTor 15 Aug 2013 - 23:11

Takk for svaret og advarselen! Er vel litt vanskelig å si hvor utbredt dette er, går vel endel av disse i Tyskland. Feil finner en vel på alle merker. Men det ser jo ut som noen har hatt store utgifter. Og noen har jo fått problemer etter ikke mange tusen kilometer. Den jeg har sett på er gått bare 25000. Disse motorene er vel benyttet i flere Forder, Mondeo, etc? Kanskje det dukker opp noen her som har denne motoren og kan kommentere, enten positivt eller negativt.
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP

Male
Antall Innlegg : 640
Registration date : 24.06.2008

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Burstner Nexxo   Vurderer kjøp av Burstner Nexxo Icon_minitimeFre 16 Aug 2013 - 9:07

Helt klart vanskelig å vurdere omfanget, som en skriver der er det jo som regel de om får problemer som klager, og hadde alle som var fornøyd skrevet på forumet ville serveren gått full! Synes bare det var påfallende mange med samme feil.

Min far har hatt bobiler basert på Fiat og Ford, og jeg må jo si at kjørekomforten i Transiten var helt overlegen ift Fiaten. Den var mer som en lastebil, både sittestilling og plassering av pedler er mye bedre i Transit. Tror han hadde 131 HK, den var veldig sprek, holdt fint følge med trafikken i Norge.
Til Toppen Go down
schnellfahrer

Male

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Burstner Nexxo   Vurderer kjøp av Burstner Nexxo Icon_minitimeFre 16 Aug 2013 - 9:22

Ok, takk for innspill. Tror jeg kan tegne Pluss forsikring hos Gjensidige, som også dekker motorhavari.
Jeg får gi et bud på bilen :-)
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male
Antall Innlegg : 15679
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Burstner Nexxo   Vurderer kjøp av Burstner Nexxo Icon_minitimeFre 16 Aug 2013 - 14:51

vil anbefale fiat chassi etter 2007 for da fikk de registerkjede i stedet for reim
lite tull med de motorene, og mye sterkere enn de tekniske dataene skulle tilsi
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Vurderer kjøp av Burstner Nexxo   Vurderer kjøp av Burstner Nexxo Icon_minitime

Til Toppen Go down

Vurderer kjøp av Burstner Nexxo
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Burstner Nexxo t 687
» Vurderer kjøp av Adria.
» Vurderer ny trekkbil.. er dette ett bra kjøp..?
» Kabe diamant gdl KS Vurderer kjøp. Familie på fem.
» Kjøp av Burstner 580 TK Ventana