| Problemer med citywater på Adria | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
myklebust.oyvind CAMPER
Antall Innlegg : 34 Age : 44 Localisation : Tennfjord Registration date : 01.06.2011
| Tema: Problemer med citywater på Adria Lør 17 Aug 2013 - 21:39 | |
| Jeg har akkurat byttet vogn, det ble en Adria 663 PT 2011 Mod. Når jeg kobler hageslangen på cw. tilkoblingen, fyller den tanken, og tanken går i overløp. Burde det ikke være en tilbakeslagsventil montert på slangen som går til tanken, slik at vannsystemet i vognen blir trykksatt. Og ingenting går til tanken? Eller er jeg langt ut på jordet? Der er ingen flottør i tanken, og vedsiden av cw. tilkobligen er det en bryter som bryter strømmen til pumpen. | |
|
| |
ArneO GENERAL!
Antall Innlegg : 2903 Age : 59 Localisation : Asker Registration date : 16.08.2008
| Tema: Re: Problemer med citywater på Adria Søn 18 Aug 2013 - 10:41 | |
| Vet ikke hvordan det er på Adria, men på vår Kabe er det magnetventil som åpner og stenger for vannet fra city vannet, og tilbakeslagsvetil ved vanntanken.
Det må jo være en slags stengemekanisme for at vannet ikke bare skal stå og renne hele tiden. Kan det være at tilbakeslagsventilen har blitt fjernet for at det skal være lettere å tømme vannsystemet på vinteren? Går vannet inn uten at noen kran er åpen er det nok ikke noen magnetventil som styrer vann inn heller, om den ikke er gåen i åpen posisjon da. Om det ikke har vært tømt skikkelig for vann kan det jo også være at selve city vann systemet har fått en frostskade. | |
|
| |
myklebust.oyvind CAMPER
Antall Innlegg : 34 Age : 44 Localisation : Tennfjord Registration date : 01.06.2011
| Tema: Re: Problemer med citywater på Adria Søn 18 Aug 2013 - 10:45 | |
| Fann ingen magnetventil i går, når jeg holdt på å studere på dette. Får ta en sjekk til når jeg har fått lagt minste jenta. Takk for svar. Men ser ut som vi er enige ang. tilbakeslagsventil som stenger slangen til tanken :-) | |
|
| |
myklebust.oyvind CAMPER
| Tema: Re: Problemer med citywater på Adria Søn 18 Aug 2013 - 12:15 | |
| Snakket med han jeg kjøpte vognen av, han kunne fortelle at vannpumpen var byttet. På den originale vannpumpen var der en tilbakeslagsventil, han skulle demontere den og sende den til meg. Så da er det bare å vente :-) | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Problemer med citywater på Adria Søn 18 Aug 2013 - 16:55 | |
| Adria hopper over magnetventilen og slipper vannet rett på innvendig nett etter reduksjonsventil. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Breda CARAVAN BOSS
Antall Innlegg : 235 Registration date : 18.09.2010
| Tema: Re: Problemer med citywater på Adria Søn 18 Aug 2013 - 19:49 | |
| Jeg har en flottør som stenger tilførselen når det er nok i tanken. | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
Antall Innlegg : 13248 Age : 57 Localisation : Måløy. Registration date : 11.03.2007
| Tema: Re: Problemer med citywater på Adria Søn 18 Aug 2013 - 21:06 | |
| Men du har vel Hobby og ikke Adria? _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
Breda CARAVAN BOSS
Antall Innlegg : 235 Registration date : 18.09.2010
| Tema: Re: Problemer med citywater på Adria Søn 18 Aug 2013 - 21:31 | |
| Ja, det ser du i signaturen min. Jeg så at andre snakket om andre merker, så da skrev jeg bare litt mer info. | |
|
| |
Jan Ole MODERATOR
| Tema: Re: Problemer med citywater på Adria Søn 18 Aug 2013 - 21:56 | |
| Ja, og jeg har Dethleffs, men ikke samme system som Adria bruker, og Kabe som er nevnt bruker samme system som Adria og omvendt, men Kabe har da altså en magnetventil i tillegg som stenger for vannet når kranene inne stenges. Ingen av dem har flottør i vanntanken sånn som Hobby og Dethleffs. _________________ Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08 Vw Crafter MBM -14 Vw E-Golf -16 Vw T3 Syncro MBM -89
| |
|
| |
baufish
Antall Innlegg : 1 Registration date : 18.06.2012
| Tema: Re: Problemer med citywater på Adria Søn 25 Jun 2017 - 17:55 | |
| Har hatt akkurat samme problem selv i min Adria nå. Fylte opp vanntanken via cityvann så det rant over i overløp samt noe utenfor tanken også. Viste seg at noen ikke har montert slangeklemme på slangestussen inn på enveisventilen. Der sprutet det vann. Satte på en slangeklemme og satser på at jeg er i mål. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Problemer med citywater på Adria | |
| |
|
| |
| Problemer med citywater på Adria | |
|