CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Problemer med citywater på Adria

Go down 
5 posters
AvInnlegg
myklebust.oyvind
CAMPER
CAMPER
myklebust.oyvind

Male
Antall Innlegg : 34
Registration date : 01.06.2011

Problemer med citywater på Adria Empty
PosteTema: Problemer med citywater på Adria   Problemer med citywater på Adria Icon_minitimeLør 17 Aug 2013 - 21:39

Jeg har akkurat byttet vogn, det ble en Adria 663 PT 2011 Mod.
Når jeg kobler hageslangen på cw. tilkoblingen, fyller den tanken, og tanken går i overløp.
Burde det ikke være en tilbakeslagsventil montert på slangen som går til tanken, slik at vannsystemet i vognen blir trykksatt. Og ingenting går til tanken?
Eller er jeg langt ut på jordet? Der er ingen flottør i tanken, og vedsiden av cw. tilkobligen er det en bryter som bryter strømmen til pumpen.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male
Antall Innlegg : 2903
Registration date : 16.08.2008

PosteTema: Re: Problemer med citywater på Adria   Problemer med citywater på Adria Icon_minitimeSøn 18 Aug 2013 - 10:41

Vet ikke hvordan det er på Adria, men på vår Kabe er det magnetventil som åpner og stenger for vannet fra city vannet, og tilbakeslagsvetil ved vanntanken.

Det må jo være en slags stengemekanisme for at vannet ikke bare skal stå og renne hele tiden. Kan det være at tilbakeslagsventilen har blitt fjernet for at det skal være lettere å tømme vannsystemet på vinteren? Går vannet inn uten at noen kran er åpen er det nok ikke noen magnetventil som styrer vann inn heller, om den ikke er gåen i åpen posisjon da. Om det ikke har vært tømt skikkelig for vann kan det jo også være at selve city vann systemet har fått en frostskade.
Til Toppen Go down
myklebust.oyvind
CAMPER
CAMPER
myklebust.oyvind

Male

PosteTema: Re: Problemer med citywater på Adria   Problemer med citywater på Adria Icon_minitimeSøn 18 Aug 2013 - 10:45

Fann ingen magnetventil i går, når jeg holdt på å studere på dette. Får ta en sjekk til når jeg har fått lagt minste jenta. Takk for svar. Men ser ut som vi er enige ang. tilbakeslagsventil som stenger slangen til tanken :-)
Til Toppen Go down
myklebust.oyvind
CAMPER
CAMPER
myklebust.oyvind

Male

PosteTema: Re: Problemer med citywater på Adria   Problemer med citywater på Adria Icon_minitimeSøn 18 Aug 2013 - 12:15

Snakket med han jeg kjøpte vognen av, han kunne fortelle at vannpumpen var byttet. På den originale vannpumpen var der en tilbakeslagsventil, han skulle demontere den og sende den til meg. Så da er det bare å vente :-)
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13248
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Problemer med citywater på Adria   Problemer med citywater på Adria Icon_minitimeSøn 18 Aug 2013 - 16:55

Adria hopper over magnetventilen og slipper vannet rett på innvendig nett etter reduksjonsventil.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Breda
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Breda

Antall Innlegg : 235
Registration date : 18.09.2010

PosteTema: Re: Problemer med citywater på Adria   Problemer med citywater på Adria Icon_minitimeSøn 18 Aug 2013 - 19:49

Jeg har en flottør som stenger tilførselen når det er nok i tanken.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Problemer med citywater på Adria   Problemer med citywater på Adria Icon_minitimeSøn 18 Aug 2013 - 21:06

Men du har vel Hobby og ikke Adria?

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Breda
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Breda

Antall Innlegg : 235
Registration date : 18.09.2010

PosteTema: Re: Problemer med citywater på Adria   Problemer med citywater på Adria Icon_minitimeSøn 18 Aug 2013 - 21:31

Ja, det ser du i signaturen min. Jeg så at andre snakket om andre merker, så da skrev jeg bare litt mer info.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Problemer med citywater på Adria   Problemer med citywater på Adria Icon_minitimeSøn 18 Aug 2013 - 21:56

Ja, og jeg har Dethleffs, men ikke samme system som Adria bruker, og Kabe som er nevnt bruker samme system som Adria og omvendt, men Kabe har da altså en magnetventil i tillegg som stenger for vannet når kranene inne stenges. Ingen av dem har flottør i vanntanken sånn som Hobby og Dethleffs.

Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
baufish

Antall Innlegg : 1
Registration date : 18.06.2012

PosteTema: Re: Problemer med citywater på Adria   Problemer med citywater på Adria Icon_minitimeSøn 25 Jun 2017 - 17:55

Har hatt akkurat samme problem selv i min Adria nå. Fylte opp vanntanken via cityvann så det rant over i overløp samt noe utenfor tanken også. Viste seg at noen ikke har montert slangeklemme på slangestussen inn på enveisventilen. Der sprutet det vann. Satte på en slangeklemme og satser på at jeg er i mål.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Problemer med citywater på Adria   Problemer med citywater på Adria Icon_minitime

Til Toppen Go down

Problemer med citywater på Adria
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Problemer med Tv tilkobling Adria Alpina 753 UT
» problemer med med 12v
» Problemer med kjøleskap:(
» Problemer med panel
» Alde - problemer