CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Innhold i gassbluss

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Oddgeir
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 47
Localisation : Lakselv
Registration date : 26.09.2013

Innhold i gassbluss Empty
PosteTema: Innhold i gassbluss   Innhold i gassbluss Icon_minitimeOns 2 Okt 2013 - 20:08

I dag skrudde jeg opp et par av de Cramer kokeblussene i min Cabby 61 fra 2003 for å åpne en tett dyse. Jeg tok av dekselet oppå, som er festet med to små Torx-skruer. Så skrudde jeg løs resten av det som sitter oppå den store metallplata (varmefordeler?). Etterpå fant jeg ut at det ikke var nødvendig å ta den løs for å komme til dysa. Det som var igjen var bunnen av blusset, var den delen som sitter under metallplata som alt er festet i, dvs. bunnen av blusset. I bunnen så jeg foruten en tett dyse midt på, også en god del av noe som lignet glassbiter eller keramikkbiter i løs vekt. De var litt ujevne i størrelsen, men så ut til å være i underkant av et par millimeter tykke. Noen som vet hva disse "glassbitene" er?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Innhold i gassbluss Empty
PosteTema: Re: Innhold i gassbluss   Innhold i gassbluss Icon_minitimeOns 2 Okt 2013 - 21:05

tror ikke det skal være der
kan det være ett eller annet av glass eller keramikk som har blitt knust, og ramla ned dit?
men er litt på tynn is jeg her nå, men har aldri hverken sett eller hørt at noe slikt skal være der
Til Toppen Go down
Oddgeir
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 47
Localisation : Lakselv
Registration date : 26.09.2013

Innhold i gassbluss Empty
PosteTema: Re: Innhold i gassbluss   Innhold i gassbluss Icon_minitimeTor 3 Okt 2013 - 12:14

Ja, merkelig var det. Og det var likedan i to av de tre blussene. Jeg måtte åpne et annet, og det så likedan ut der. Det er jo en liten åpning mellom den øverste delen av blusset, som står på tre "bein", og stålplaten det er montert på, så kanskje er det noe som er kommet nedi der fra platen. "Glassbitene" er ikke tykkere enn at det kan være mulig. Gudene vet. Tviler på at det er noe som skal være der, siden blussene virker som de skal.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Innhold i gassbluss Empty
PosteTema: Re: Innhold i gassbluss   Innhold i gassbluss Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Innhold i gassbluss
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Dårlig trykk på gassbluss
» Demontere gassbluss Cramer type 646
» Dårlig effekt på gassbluss komfyrtopp
» Får ikkje fyr på gassvarmer eller gassbluss. Null gnist.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Utstyr-
Gå Til: