CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Passat Alltrack

Go down 
3 posters
AvInnlegg
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Passat Alltrack Empty
PosteTema: Passat Alltrack   Passat Alltrack Icon_minitimeTor 21 Nov 2013 - 15:10

Tenkte jeg skulle skrive noen korte setninger etter et par dager med en 2014-mod Passat Alltrack 2,0 TDI 140. Fikk låne den i forbindelse med service på Beetelen.

Mitt førsteinntrykk av denne bilen er at den passer for de som gjerne vil skille seg litt ut fra alle de vanlige Passat firmabilene som ruller på norske veier, men som likevel ikke kan velge den bilen de har mest lyst på pga en eller annen policy eller avtale. Men for alle oss andre som må betale selv, er dette et dårlig kjøp. Bortsett fra hvis du har en usedvanlig kronglete vei til hytta eller vogna er det bortkastede penger å gå opp til en slik bil i forhold til en vanlig Passat. Den koster mye mer, bruker mer drivstoff og går dårligere, og personlig satt jeg mye dårligere i denne enn i en standard Passat.

Den største utfordringen var å finne en sittestilling som var bekvem. Jeg er selvsagt bortskjemt med Sharanen, der det er en overflod av plass, men likevel vil jeg hevde at det er noe fundametalt galt med Passat Alltrack. Når jeg hadde justert setet slik at jeg kunne betjene alt normalt (mao helt ned og et stykke bakover, jeg er 190 og har normalt forhold mellom armer og ben) satt jeg for det første ikke godt fordi setet er for smalt og for kort. Etterhvert oppdaget jeg også at jeg satt altfor høyt, noe som skaper en ganske skremmende dødvinkel i frontrutas høyre side, der et digert, klumpete speil med tilhørende elektronikk for alskens automatiske duppeiditter skjermet  for utsikten på en slik måte at jeg måtte bøye meg ned for å se under det når jeg skulle ut i veikryss eller manøvrere på p-plasser.

Og dermed var egentlig dommen klar: Denne bilen kommer jeg aldri til å kjøpe! Den stod på lista over mulige biler når Sharanen skal byttes om et år eller to, men vips! der var den strøket. Jeg sparer heller 50000 og tar en standard Passat, eller kanskje jeg heller legger til 8.000 kroner og får en Audi A4 Allroad med 10 hk mer! Takk for lånet, endelig tilbake i Beetelen!
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Passat Alltrack Empty
PosteTema: Re: Passat Alltrack   Passat Alltrack Icon_minitimeTor 21 Nov 2013 - 15:17

Hvis du likevel skulle ha lyst på en slik, her er avgjørende tekniske data for caravanistas:

Tilhengervekt alle motorstørrelser: 2000 kg (for øvrig det samme som vanlig Passat med 2,0 140 og 4motion)
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

Passat Alltrack Empty
PosteTema: Re: Passat Alltrack   Passat Alltrack Icon_minitimeTor 21 Nov 2013 - 17:05

Alltrack, er ikke det en vanlig passat som er hevet? Det du skriver om dine erfaringer med alltrack kan da direkte overføres  til passat?
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Passat Alltrack Empty
PosteTema: Re: Passat Alltrack   Passat Alltrack Icon_minitimeTor 21 Nov 2013 - 22:38

Troligvis, men blir litt nysgjerrig og usikker, har kjørt en del vanlig Passat også men kan ikke huske at jeg reagerte så mye på speilet den gangen. Må nesten prøve en dag igjen!
Til Toppen Go down
StianE

StianE


Male
Antall Innlegg : 3
Age : 43
Registration date : 13.04.2014

Passat Alltrack Empty
PosteTema: Re: Passat Alltrack   Passat Alltrack Icon_minitimeSøn 13 Apr 2014 - 19:05

Samme bilene bortsett fra understell og litt plast på skjermer. Kan heller ikke forstå at du mener den bruker mer diesel og går dårligere, det må da være veldig lite forskjell på dette.
Kan nok skjønne at lange og/eller breie folk syns stolene er små men for min del er de bra. Eneste jeg kunne tenkt meg er lengderegulering på sitteputa.
Forøvrig ville jeg valgt 177 hk med DSG. Smile
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Passat Alltrack Empty
PosteTema: Re: Passat Alltrack   Passat Alltrack Icon_minitimeTir 15 Apr 2014 - 14:08

Må nok arrestere deg der Stian! I følge brosjyrene er setet i vanlig Passat lavere, høyde under taket er 1018 mm kontra 981 i en Alltrack. Det er nok forklaringen på at jeg opplevde speilet som veldig forstyrrende. Setene er også utformet på en måte som gjør de for trange for min kropp, dette problemet har jeg heller aldri hatt i en vanlig Passat. Når det gjelder forbruk/aks/toppfart er forskjellen i tallene selvfølgelig ikke stor, men de er uansett i vanlig Passat sin favør. Poenget var at for meg er ikke plast på skjermene og tre cm bakkeklaring nok til å forsvare 50.000 i ekstra kostnad!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Passat Alltrack Empty
PosteTema: Re: Passat Alltrack   Passat Alltrack Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Passat Alltrack
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» hobby 650kfu og Passat Alltrack
» Passat
» Hvilken bil egner seg som trekk bil Mondeo eller Passat?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: