CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Vått under alle tepper - 650 Prestige 2001mod.

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Torvinter

Antall Innlegg : 1
Registration date : 29.12.2013

Vått under alle tepper - 650 Prestige 2001mod. Empty
PosteTema: Vått under alle tepper - 650 Prestige 2001mod.   Vått under alle tepper - 650 Prestige 2001mod. Icon_minitimeSøn 29 Des 2013 - 21:19

Hei alle sammen. Har vogna på en helårsplass i Telemark. Når vi ikke er der, så er strømmen slått av. Vi ringer da vogna varm et døgn i forveien.

Det som er problemet noen ganger er at det dannes kondens under alle teppene i vogna. (Vinterstid) Denne ganger var det også mange dråper på innsiden av taklukene. Jeg har tatt ut alle teppene for å tørke de nå. Det jeg lurer på er hvorfor dette skjer. Kan det være for at det ene vinduet stod i "luftestilling/nesten låst" et par mnd. i forveien?

Har bare Truma vifte til oppvarming.

Er det noe ide i å sette opp noen av Biltemas "fuktslukere"?

Tips og forklaringer tas mot med takk.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk

Male
Antall Innlegg : 1432
Registration date : 06.03.2008

PosteTema: Re: Vått under alle tepper - 650 Prestige 2001mod.   Vått under alle tepper - 650 Prestige 2001mod. Icon_minitimeSøn 29 Des 2013 - 22:09

Det får aldri blitt feil å bruke fuktslukere så de er det bare å sette inn, men jeg tviler på at de løser problemet ditt.

I utgangspunktet er det kondens overalt i vogna når du fyrer opp og temperaturen passerer nullpunktet. For å bli kvitt fukten raskest mulig er det viktig å ha god ventilasjon, åpne skapdører, oppslåtte sengeklær osv. Truma-systemet virker positivt i og med at vifta skaper luftsirkulasjon.

Under teppene blir det lite luftsirkulasjon som kan transportere vekk fuktigheten. Gummibaksida på teppene er så tett at fuktigheta blir innestengt. Gulvvarmen vil hjelpe til med opptørkinga. Har selv lagt merke til at det er noen svarte prikker på baksiden av teppene i vogna vår. Det skyldes sikker samme fenomen.

For å unngå det helt kan man kanskje løfte på teppene hver gang man skrur av varmen og reiser hjem, men hvem gidder det……...
Til Toppen Go down
chantigutt

chantigutt

Male
Antall Innlegg : 18
Registration date : 05.01.2014

PosteTema: Re: Vått under alle tepper - 650 Prestige 2001mod.   Vått under alle tepper - 650 Prestige 2001mod. Icon_minitimeSøn 5 Jan 2014 - 23:14

Hei Jeg er ny her på forumet.
Jeg har hatt vogn siden 2001. Vi har står på fast plass. har ikke hat så store fukt problem som du snakker om. Det er viktig at luftingen i tak og gulv er åpen. Da skal vognen stort sett klare å lufte seg. På lmc en var det to hakk i taklukene. Det er og fristene å stenge lufte hullene i gulvene , som og skal slippe ut evt gass.

Hilsen Øyvind  Laughing 
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Vått under alle tepper - 650 Prestige 2001mod.   Vått under alle tepper - 650 Prestige 2001mod. Icon_minitime

Til Toppen Go down

Vått under alle tepper - 650 Prestige 2001mod.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hobby Prestige 85
» Fine private hjemmesider.
» Flotte turer av alle slag
» hobby 610 prestige
» LYSlist....... Prestige 1982 535