CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Jekke opp vogna.

Go down 
+6
janp
ProsjektX
HobbyTom
Johnny
Redneck
Veggis
10 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeOns 8 Jan 2014 - 20:40

Vogna står parkert på tunet her hjemme. Til min overraskelse oppdaget jeg plutselig en dag at dekket på ene siden så litt slapt ut, og da jeg så nærmere på det, var det støttelabbene som holdt vogna oppe på den siden ( Shocked ).
Nå vil jeg ha hjulet av for å få det sjekket, evt reparert, og fylt. Dette har jeg aldri gjort før. Instruksjonsboka til Hobby er festlig lesning (sikkert maskinelt oversatt fra tysk), men jeg tror jeg har oversikt over hva jeg må passe på. Ber for sikkerhets skyld om innspill dersom det er noe jeg har glemt.

- håndbrems på
- kiler på hver side av dekket på motsatt side (det som er intakt)
- jekk plasseres på rammevange nær aksling

Er det noe som bør tilføyes/forandres så langt?

Tenkte å sette noen lecablokker som midlertidig støtte under vogna mens hjulet er borte, hvordan bør disse plasseres?

Helt sikkert ikke rakettforskning dette, men jeg er ingen utpreget praktiker, og liker å være noenlunde sikker på at jeg ikke gjør noen formastelse når jeg setter i gang Wink
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeOns 8 Jan 2014 - 20:47

Dersom du har en ekstra bil, med håndbrekk og hengerkule tilgjengelig, koble på, og la den stå tilkoblet mens du kjører og lapper med den andre bilen. Stå på helt flat mark.
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeOns 8 Jan 2014 - 21:14

Ja, det er jo en mulighet. Men det krever litt logistikk da vi er avhengig av begge bilene i det daglige. Det enklest hvis vogna kan stå midlertidig støttet opp uten å være påkoblet bil men reparasjonen pågår.

Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeOns 8 Jan 2014 - 21:45

Går helt ok å la vogna stå slik som du har tenkt så lenge den står noenlunde plant.
(La labbene på begge sider ha bakkekontakt hele tiden) Og lurt å plasserre noe stødig under rammevangen mens du ordner dekket. En jekk er lite å stole på.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeOns 8 Jan 2014 - 23:10

Jeg gjorde det nettopp, og byttet dekk mellom de to vognene jeg eier - den beste vogna hadde nye dekk av det kjente merket Sonar, og den vogna jeg skal selge hadde Michelin-dekk. Nå er det omvendt.

Jeg bare jekket opp ene siden på begge vognene samtidig, med hver sin garasjejekk. Tok av begge hjulene og byttet rundt på hjulene.

Da jeg hadde av bremsetrommelen på ene siden måtte jeg slippe av brekket og... Gikk godt, enda jeg ikke gad å koble til noen biler på draget...
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeLør 11 Jan 2014 - 9:50

Labbene er for støtte, ikke for løft.
Jeg vil fraråde å ha labbene nede ved hjulløft. Om noe går galt oppnår man ikke annet enn å ødelegge labbene i tillegg til det som gikk galt.
Til Toppen Go down
ProsjektX
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 48
Registration date : 06.12.2012

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeLør 11 Jan 2014 - 23:03

HobbyTom skrev:
Labbene er for støtte, ikke for løft.
Jeg vil fraråde å ha labbene nede ved hjulløft. Om noe går galt oppnår man ikke annet enn å ødelegge labbene i tillegg til det som gikk galt.
...eller få labbene opp igjennom gulvet...!
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeSøn 12 Jan 2014 - 22:38

Da er det gjort, og det gikk tålig bra, men kan ikke si jeg følte meg helt trygg. Erfaring:
- Vognen må stå plant, som Johnny sier
- Man må følge godt med, ellers kan det bli veldig press på labbene (men er det trygt å la de stå oppe? Blir det ikke en veldig ustabil affære da?
- Jeg brukte garasjejekk, som jeg har lite erfaring med fra før. Selv om jeg var forsiktig når jekken skulle ned igjen, synes jeg det gikk i raskeste laget. Kanskje saksejekk hadde vært bedre?

Vognen har i alle fall atter to luftfylte hjul, og er like hel Smile

Det var for øvrig ventilen som var ødelagt. Godt det ikke skjedde på ferie. Vi har ikke reservehjul til vogna, og skumflasken som jeg hadde i verktøyskrinet var tom for gass, viste det seg, da konebilens ene fremhjul punkterte her i høst. Vi nok vurdere sterk å anskaffe et reservehjul til kommende sesong.
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeMan 13 Jan 2014 - 13:50

Fasit:
Plant underlag, jekk og fire stoppeklosser.
Kloss foran og bak hjulet som ikke skal løftes.
Kloss på begge sider av nesehjul som er snudd på tvers.
Da kan ikke vogna flytte seg, rett og slett.
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeMan 13 Jan 2014 - 14:30

cheers 
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeMan 13 Jan 2014 - 18:42

HobbyTom skrev:
Fasit:
Plant underlag, jekk og fire stoppeklosser.
Kloss foran og bak hjulet som ikke skal løftes.
Kloss på begge sider av nesehjul som er snudd på tvers.
Da kan ikke vogna flytte seg, rett og slett.
Nope, er sterkt uenig med deg i at dette er fasit. Av den enkle grunn at når du jekker opp vogna på den ene siden så heller det en god del over på motsatt side når du skal ta av hjulet/hjulene. Og derfor er min fasit:

-Kjør vogna opp på f.eks 2" X 6" på motsatt side, og eventuellt 2 stk. i høyden, slik at vogna heller mot den siden du jekker opp. Resultatet blir da at vogna kommer i tilnærmet vater når du har jekket den opp, og er mest utsett for f.eks å skli fra deg. som kan skje om den heller fra deg. I oppjekkingsfasen er det ikke så kritisk, men når vogna står oppjekket og uten hjul så er definitivt best at vogna er nogenunde i vater.

Og dette er ikke noe opplegg til langvarig diskusjon, enhver får bruke de vettet og fornuften man fikk utlevert for noen år siden, sammen med ev. erfaringer som er opparbeidet gjennom noen år.
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeOns 15 Jan 2014 - 12:29

janp skrev:
Nope, er sterkt uenig med deg i at dette er fasit. Av den enkle grunn at når du jekker opp vogna på den ene siden så heller det en god del over på motsatt side når du skal ta av hjulet/hjulene.

Om du jekker så mye at loddlinja flyttes på utsiden av anleggsflate, sånn at vogna kommer i ukontrollert forflytning, da har du jekka unødvendig høyt.

Også har du en veeeldig stor jekk.

 Smile 
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeOns 15 Jan 2014 - 21:04

HobbyTom skrev:


Om du jekker så mye at loddlinja flyttes på utsiden av anleggsflate, sånn at vogna kommer i ukontrollert forflytning, da har du jekka unødvendig høyt.

Også har du en veeeldig stor jekk.

 Smile 

Sukk! Ja tenk, så komplisert går det an å tenke. Men du glemmer månens tiltrekningskraft, og jordas gravitasjon. Har du ikke tabell for det så er du ille ute. Risikoen for ei totalhavarert vogn vil, bokstavelig talt (eller billedlig) være overhengende. Jekke opp vogna. 388844 

Det sikreste er å overlate dette til de som har gjort det i noen år, trodde det var enkelt dette. Men nå ser jeg at campingliv, og ikke minst de uforutsette ting som dukker opp, lett kan ta uante veier og mørke skyer kan dukke opp og ødelegge hele turen. Suspect 

Tror jeg selger vogna jeg, jeg er nok litt for enkel til å drive med en så komplisert fritidsaktivitet. Kanskje speidern er litt i seneste laget. Noe mindre risikofyllt finnes nok...
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeOns 15 Jan 2014 - 21:22

På med brekket, garasjejekk under akslingen på aktuell side, ta av hjulet og får det bytta..hvor komplisert kan dette være da?
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeOns 15 Jan 2014 - 21:35

Jovisst kan det være komplisert, ihvertfall ifølge noen. Shocked 

Og garasjejekken hadde ikke med med de to gangene jeg har punktert på ferie. Men den var dypt savnet, den ene gangen med nygipset hånd og den andre gangen med høy feber.

Nei, det enkleste er nok å parkere vogna, da blir det minst bekymring.

Med ønske om et fortsatt godt nytt år og, og med et ønske om at camping ikke blir så alvorlig i det nye året..
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeOns 15 Jan 2014 - 22:19

Har ikke med garasje jeg heller, burde vel antagelig kjøpt en sakse jekk og lagt i vogna..spesiellt ettersom jeg ikke har jekk i nybilen..bare kompressor og tettestoff..
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeTor 16 Jan 2014 - 9:16

Skikkelige biler (Honda) leveres med saksejekk originalt, og stoppeklosser/ labbeklosser duger mer enn godt nok på plant underlag.

Selvsagt kan man bruke brekket på vogna, men det har tidligere fremkommet i tråden at trommel også var av. Og DET blir vanskelig med brekket på...
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeTor 16 Jan 2014 - 17:56

Au au. Nå tror jeg ihvertfall at jeg legger vognlivet på hylla.  Sleep 

Man kan vel ikke ha kona kjørende med en egen Honda, hvis jekk skal brukes til å jekke opp vogna i ustabilt sideleie ved en eventuell punktering?  No Den mulige punkteringen blir i tilfelle svindyr. Tror jeg må sjekke NAF-medlemsskapet en gang til. Men en mulig redning er å skifte ut vogna, og til ei med Al-Ko chassis. Til Al-Ko leveres det ihvertfall ferdige fester og jekk som passer i ramma. Men gode råd er jo som regel dyre eller hva det nå heter.
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeTor 16 Jan 2014 - 21:04

janp, du legger jo opp til å ha med deg både saksejekk OG oppkjøringsbukker. Så om noen trenger følgebil, er det nok deg.

Tror du bør melde deg inn i flere redningstjenester, og la dem håndtere dette for deg. Det er nok det beste.



Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeTor 16 Jan 2014 - 22:05

Jeg har en skikkelig Honda: HS 970 TS

Den får kjørt seg for tiden...
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeTor 16 Jan 2014 - 22:37

HobbyTom skrev:
janp, du legger jo opp til å ha med deg både saksejekk OG oppkjøringsbukker. Så om noen trenger følgebil, er det nok deg.

Tror du bør melde deg inn i flere redningstjenester, og la dem håndtere dette for deg. Det er nok det beste.



Neida tom. Trodde at du kunne se det ironiske som er skrevet tykt mellom linjene. Men men... Very Happy 

Har dette jeg, så jeg klarer meg sannsynligvis bedre enn de fleste her på forumet. . Men med en solid oljejekk som følger bilen, samt en større 3-tonns så klarer jeg meg utmerket jeg. Har hjulpet flere med å reparere dekk på turer, samt å pumpe opp caravanister som har flate dekk. Så det står ikke så ille til hos meg som det kanskje virker over. Men jeg kunne ikke dy meg, så det ble da litt liv i en tråd på et forumet som ikke er så aktivt for tiden.

Jekke opp vogna. 450C

Jekke opp vogna. 51%2BN2f6zVKL._SX300_
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeTor 16 Jan 2014 - 22:38

Redneck skrev:
Jeg har en skikkelig Honda: HS 970 TS

Den får kjørt seg for tiden...

Hvor får du plasser den på vogna da???? lol! lol! 
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeTor 16 Jan 2014 - 23:01

janp skrev:
Hvor får du plasser den på vogna da???? lol! lol! 

Ved siden av - der ligger det nå tykt med snø...
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeTor 16 Jan 2014 - 23:25

Hei
Nå er det lenge siden vi har drevet med så primitivt Campingliv som å campe i vogn,men kan det virkeligt være så vanskeligt å jekke opp en Campinghenger for så å skifte hjul?
For oss med Bobil er dette helt uforståeligt.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeFre 17 Jan 2014 - 7:41

Rettelse: ble litt feil. Dethleffs er ikke så værst han. Det er bare noen av oss andre som er litt primitive. Sorry for misforståelsen.


Sist endret av janp den Fre 17 Jan 2014 - 10:10, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeFre 17 Jan 2014 - 8:29

Å Dethleffs er nå da ikke så værst han. At han trekker litt på oss cv slitere sånn innimellom kan være sjarmerende det også.
Og så er det snart bare bobil-folket som holder liv i leiren. Kan være de jekker litt på oss i en eller annen rettning.
 Very Happy 
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeFre 17 Jan 2014 - 18:13

Dethleffs, er det han med den italienske varebilen?
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeFre 17 Jan 2014 - 19:11

Redneck skrev:
Dethleffs, er det han med den italienske varebilen?

Det er en mulighet, ja. Men som bobileier så blir man hevet til en annen sfære, over resten av rukla. Meg og deg inkludert ser det ut til. Primitive som vi er. Men jeg tror vi begge lever lykkelige som primitive caravanister...


Det kan også være denne bilen også:

Jekke opp vogna. Rusten-bil_803990i
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeFre 17 Jan 2014 - 19:18

Ja ja gutta det går nok bra  Very Happy Adria på Fiat = Dethleffs  Shocked men steike gode greier e d Very Happy kan også jekkes opp uten teknisk fagskole Shocked 
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeFre 17 Jan 2014 - 21:30

Har nå denne stående hjemme til fri bruk. (opphavet sin, han bruker den opptil 2-3 ganger pr år...)
Men med mange barn er campingvogn best...
Hvilken bobil skal vel vi velge, som er 7 personer?

Jekke opp vogna. 25072009484

Denne har jeg jekka opp noen ganger, pga lite kjøring så står bremsene i stykker, har nå bytta alt foran og bak det siste året.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeFre 17 Jan 2014 - 21:56

Dette er jo ikke bobil Shocked blir for lite passer for en person denne Redneck,men for all del det er mange av dem da.
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeFre 17 Jan 2014 - 22:23

Visst er det en bobil, og  den passer utmerket for 2. Går som ei kule, kommer seg frem der lave biler som f.eks Dethleffs ikke har muligheter til å komme seg frem.

Traff 2 familier som hadde Prössl i sommer, de lovpriste bilene. Men de hadde det felles at de var aktive, og ferierte i fjellet i inn- og utland, i motsetning til mange de såkalte ekte bobileiere som leter etter "Stellplasser" i ei havn nær en by, og tilbringer kveldene med å spille Yatsy og pimpe billig rødvin.

NB: skrevet med en del ironi mellom linjene..


Sist endret av janp den Fre 17 Jan 2014 - 22:53, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeFre 17 Jan 2014 - 22:28

Pappa hadde alkovebil før, med langt overheng bak bakakslingen.
Da kom utryggheten i 100kmt...
Denne føles trygg i 160 på autobahn.  
Med et hjul i hvert hjørne er denne ultra stabil...

...og for en rekkevidde!
125 liter dieseltank.
Under halv tank og over 80 mil igjen!!!  

Jekke opp vogna. 26072009539
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeFre 17 Jan 2014 - 23:08

Jo da det er greie biler for bruk i ferie og fritid,alkovebiler er noe dritt når farten kommer over 90km
da lever dem sitt eget liv på veien.
Vi kjører en Adria Coral S 670SL  2013 mod som er 7,47m greit med plass for oss to.Har noen kjenninger som har Pøsel og er fornøyd med det,dårlige senger i disse varebilene da.

Beklager avsporingen i tråden Veggis  Smile 
Til Toppen Go down
Veggis
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 354
Age : 48
Localisation : Vestland
Registration date : 22.06.2009

Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitimeLør 18 Jan 2014 - 8:34

Det går greit det Smile
Tilbake til utgangspunktet, så var det ikke meningen fra min side å fremstille dette med oppjekking som noen heksekunst, ville bare forsikre meg om jeg hadde tenkt på alt i tilfelle det finnes fallgruver for en som gjør det først gang. Ikke verre enn det.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Jekke opp vogna. Empty
PosteTema: Re: Jekke opp vogna.   Jekke opp vogna. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Jekke opp vogna.
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Løfte/jekke opp campingvogn 30 cm
» lys bak på vogna
» Ny her. + Vogna er lav bak / bilen er for høy bak...
» TV i vogna
» lys ((på vogna i fortelt))

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Chassi (stab.koblinger,bremser,atc osv)-
Gå Til: