CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Belia




Antall Innlegg : 17
Registration date : 17.08.2013

Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?  Empty
PosteTema: Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?    Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?  Icon_minitimeMan 5 Mai 2014 - 16:19

Skal prøve fastliggerlivet, men har bare caravanstore 440 zip. Kan jeg bruke dette eller må det et skikkelig fortelt til? Tenker da på vind, slitasje, tetthet osv.

Noen som har synspunkter?

Belia
Adria 563pt 2014
Volvo xc90 2007
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?  Empty
PosteTema: Re: Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?    Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?  Icon_minitimeMan 5 Mai 2014 - 20:18

Uegnet er min mening.

Jeg hadde ikke sovet godt om natta hvis jeg hadde reist fra en sånn over lengre tid. Dessuten blir det ikke noe godt inneklima pga dukens manglende pusteevne.

Anbefaler å kjøpe et brukt fortelt. Det finnes mange fine til noen tusenlapper. Det selger du igjen nesten uten tap hvis du finner ut at du ikke har bruk for det.
Til Toppen Go down
Belia




Antall Innlegg : 17
Registration date : 17.08.2013

Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?  Empty
PosteTema: Re: Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?    Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?  Icon_minitimeTir 6 Mai 2014 - 9:03

hpk skrev:
Uegnet er min mening.

Jeg hadde ikke sovet godt om natta hvis jeg hadde reist fra en sånn over lengre tid. Dessuten blir det ikke noe godt inneklima pga dukens manglende pusteevne.

Anbefaler å kjøpe et brukt fortelt. Det finnes mange fine til noen tusenlapper. Det selger du igjen nesten uten tap hvis du finner ut at du ikke har bruk for det.

Ok. Det du skriver om brukt stemmer nok og er litt av problemet, jeg synes mange tar seg godt betalt for gamle telt.
Jeg har nå i utgangspunktet bestemt meg for å kjøpe nytt telt.
Da kan jeg velge mellom telt på a-mål eller universaltelt. Jeg tenker at det er mer fleksibelt med universaltelt mht til ev. vognbytter eller salg.
Da står valget mellom to Inaca-telt i
http://www.maxfritid.no/index.php?page_id=631&produkt_id=17954 i Polyester Akryl og PVC/polyester til 7500kr
http://www.maxfritid.no/index.php?page_id=631&produkt_id=20422 i PVC/polyester til 12600 kr

og et Isabella
http://www.campstuff.no/shop/fortelt+og+telt/isabella+telt/isabella+universal+360.htm til 11284 kr

Er det noe forskjell i pusteegenskapene på disse teltene? Andre ting å tenke på?

Belia
Til Toppen Go down
smholt
CARAVANER
CARAVANER
smholt


Male
Antall Innlegg : 123
Age : 67
Localisation : Drammen
Registration date : 31.01.2012

Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?  Empty
PosteTema: Re: Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?    Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?  Icon_minitimeTir 6 Mai 2014 - 10:31

Isabella teltet du har link til:

http://www.campstuff.no/shop/fortelt+og+telt/isabella+telt/isabella+universal+360.htm

er et helårstelt. Selv har jeg den litt større modellen og er godt fornøyd med det:

http://www.campstuff.no/shop/fortelt+og+telt/isabella+telt/isabella+universal+420.htm

Jeg har også kjøpt vintersikring og termotak/loft til samme.

Isabella blir vel litt dyrere, men jeg syns kvaliteten er god. Jeg syns 360 var for lite og valgte derfor 420. Har det stående oppe hele året.
Til Toppen Go down
http://www.platelayer.com
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?  Empty
PosteTema: Re: Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?    Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?  Icon_minitimeTir 6 Mai 2014 - 18:42

hpk skrev:
Uegnet er min mening.

Jeg hadde ikke sovet godt om natta hvis jeg hadde reist fra en sånn over lengre tid. Dessuten blir det ikke noe godt inneklima pga dukens manglende pusteevne.

Anbefaler å kjøpe et brukt fortelt. Det finnes mange fine til noen tusenlapper. Det selger du igjen nesten uten tap hvis du finner ut at du ikke har bruk for det.

Enig. Prøvd det i 2 mnd i Uddevalla mai-juni 2008. Sterk vind på sidevegger gjorde at stenger ved vognvegg seg sammen, resultat var revnet duk inne ved posen. Og så er det stygt som bare pokker, ser ganske billig ut sett utenfra. Og sidevinduene som er festet med borelås som knapt holder tett ved vind er en helt ubrukelig konstruksjon. Om jeg fikk kjøpt et brukt for en hundrings så hadde jeg ikke kjøpt det. For mye irritasjon når du ser på det som et fortelt. Men som markise med tett sidevegg(er); det blir noe annet. Dyrt og dårlig, moden for en total oppgradering.
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?  Empty
PosteTema: Re: Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?    Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?  Icon_minitimeOns 7 Mai 2014 - 20:26

Kjøpte en pent brukt zip makise forrige uke. Testet den i helgen og syns egentlig det var litt pes.
Som Janp skriver : Ser ikke vakkert ut  Shocked 
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3359
Registration date : 19.01.2012

Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?  Empty
PosteTema: Re: Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?    Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?  Icon_minitimeOns 7 Mai 2014 - 20:41

NB: jeg satte det nok en del på spissen, er til å leve med som markise. Men som telt er det ikke det vakreste som er laget. Men det er vel ikke forteltene fra 70-80 tallet heller da, gule og brune var de og med frynser hengende ned i fronten! Redselsfullt!!
Til Toppen Go down
Belia




Antall Innlegg : 17
Registration date : 17.08.2013

Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?  Empty
PosteTema: Re: Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?    Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?  Icon_minitimeOns 7 Mai 2014 - 21:19

janp skrev:
NB: jeg satte det nok en del på spissen, er til å leve med som markise. Men som telt er det ikke det vakreste som er laget. Men det er vel ikke forteltene fra 70-80 tallet heller da, gule og brune var de og med frynser hengende ned i fronten! Redselsfullt!!

Flott at jeg brukte en titusenlapp på zip i høst da:)

Har vel bestemt meg for et universaltelt, synes det koster skjorta, usikker på hvor jeg får mest for penga.

Går det å si noe generelt om hvilke duker som er mest holdbare og/eller puster best? Ser det er mye forskjellige løsninger på duk.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?  Empty
PosteTema: Re: Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?    Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?  Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Tilrådelig m zip-markise som fastliggertelt sommer?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Er det sommer og ferie snart?
» Universaltelt - sommer og/eller vinter?
» Noen som lå på Sveastranda ved Gjøvik i sommer?
» er sommer fortelt mindre en vinter telt ???
» markise caravanstore

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: