CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bytte til Mercedes E-Klasse

Go down 
+4
Dethleffs
jafo
Breda
hobby 650 kfu
8 posters
AvInnlegg
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Bytte til Mercedes E-Klasse Empty
PosteTema: Bytte til Mercedes E-Klasse   Bytte til Mercedes E-Klasse Icon_minitimeOns 7 Mai 2014 - 20:43

Går å funderer på å bytte Pathfinderen i en E-klasse.

Tips/ erfaringer?

Tenker 2006- 2009 mod ca. 220Cdi er sikkert greit, men en 270/280/320 hadde nok vært bedre.

Skal dra Hobby vogna. (720 ukfe)

Ser for meg att dette er gode å sterke biler å dra med + komforten du har ellers.
Til Toppen Go down
Breda
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Breda


Antall Innlegg : 235
Registration date : 18.09.2010

Bytte til Mercedes E-Klasse Empty
PosteTema: Re: Bytte til Mercedes E-Klasse   Bytte til Mercedes E-Klasse Icon_minitimeOns 7 Mai 2014 - 22:18

Jeg har 220 cdi og er veldig fornøyd. Komfort i massevis og med chip så trekker den min 720 ukfe uproblematisk og stabilt.
Kjente feil er jo avhengig av årsmodell, men slitne luftbelger, kuler i forstilling og lekkasje bakluke går igjen på mange. Du får spørre mer når du finner en bil.

Bytte til Mercedes E-Klasse 2013-07-14145148_zps809c89a2
Til Toppen Go down
jafo
CARAVANER
CARAVANER
jafo


Male
Antall Innlegg : 67
Age : 53
Localisation : Langhus
Registration date : 01.07.2013

Bytte til Mercedes E-Klasse Empty
PosteTema: Re: Bytte til Mercedes E-Klasse   Bytte til Mercedes E-Klasse Icon_minitimeTor 8 Mai 2014 - 8:04

Har kjørt E 220 cdi (uten chip) mange mil med bil på bilhenger bak - rundt 2 tonn på kula.
Fantastisk bil å trekke henger med, superstabil til langt over anbefalt/lovlig fart.
Følte ikke noe behov for å sote ned turboen med chip.
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Bytte til Mercedes E-Klasse Empty
PosteTema: Re: Bytte til Mercedes E-Klasse   Bytte til Mercedes E-Klasse Icon_minitimeTor 8 Mai 2014 - 20:23

Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Bytte til Mercedes E-Klasse Empty
PosteTema: Re: Bytte til Mercedes E-Klasse   Bytte til Mercedes E-Klasse Icon_minitimeTor 8 Mai 2014 - 20:33

Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Bytte til Mercedes E-Klasse Empty
PosteTema: Re: Bytte til Mercedes E-Klasse   Bytte til Mercedes E-Klasse Icon_minitimeTor 8 Mai 2014 - 23:37

Til Toppen Go down
jafo
CARAVANER
CARAVANER
jafo


Male
Antall Innlegg : 67
Age : 53
Localisation : Langhus
Registration date : 01.07.2013

Bytte til Mercedes E-Klasse Empty
PosteTema: Re: Bytte til Mercedes E-Klasse   Bytte til Mercedes E-Klasse Icon_minitimeFre 9 Mai 2014 - 7:57

Tror jeg hadde glisa godt hvis noe slikt hadde kommet med campingvogn bak seg bortetter veien...
Selv en stor vogn vil vel knapt synes i speilene...
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Bytte til Mercedes E-Klasse Empty
PosteTema: Re: Bytte til Mercedes E-Klasse   Bytte til Mercedes E-Klasse Icon_minitimeFre 9 Mai 2014 - 7:59

Det kan jo så være,men trekkbil e d  Very Happy 
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Bytte til Mercedes E-Klasse Empty
PosteTema: Re: Bytte til Mercedes E-Klasse   Bytte til Mercedes E-Klasse Icon_minitimeFre 9 Mai 2014 - 10:11

Stor trekker.men skal ha med 3 Kids å kjerringa :-o
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Bytte til Mercedes E-Klasse Empty
PosteTema: Re: Bytte til Mercedes E-Klasse   Bytte til Mercedes E-Klasse Icon_minitimeFre 9 Mai 2014 - 18:58

Der d er hjerterom er d husrom  Very Happy 
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Bytte til Mercedes E-Klasse Empty
PosteTema: Re: Bytte til Mercedes E-Klasse   Bytte til Mercedes E-Klasse Icon_minitimeFre 9 Mai 2014 - 19:20

Men Volvo? Uuhhhh
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Bytte til Mercedes E-Klasse Empty
PosteTema: Re: Bytte til Mercedes E-Klasse   Bytte til Mercedes E-Klasse Icon_minitimeFre 9 Mai 2014 - 21:08

Noe bedre?
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Bytte til Mercedes E-Klasse Empty
PosteTema: Re: Bytte til Mercedes E-Klasse   Bytte til Mercedes E-Klasse Icon_minitimeFre 9 Mai 2014 - 22:48

Mercedes Smile
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Bytte til Mercedes E-Klasse Empty
PosteTema: Re: Bytte til Mercedes E-Klasse   Bytte til Mercedes E-Klasse Icon_minitimeLør 10 Mai 2014 - 8:26

Hei
Ja ja d var d da Shocked noe oppskrytt e vel disse med stjerne,men ruster gjør vel di fleste biler ikke bare Mercedes .
Til Toppen Go down
Breda
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Breda


Antall Innlegg : 235
Registration date : 18.09.2010

Bytte til Mercedes E-Klasse Empty
PosteTema: Re: Bytte til Mercedes E-Klasse   Bytte til Mercedes E-Klasse Icon_minitimeLør 10 Mai 2014 - 8:59

Problemer med rust er det gjort mye med, så 211 ruster ikke mye. 210 derimot, den rustet voldsomt. Og det er den alle ukyndige baserer uttalelsene sine på.
Til Toppen Go down
hobby 650 kfu
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
hobby 650 kfu


Male
Antall Innlegg : 286
Age : 47
Localisation : Hallingdal
Registration date : 17.03.2012

Bytte til Mercedes E-Klasse Empty
PosteTema: Re: Bytte til Mercedes E-Klasse   Bytte til Mercedes E-Klasse Icon_minitimeLør 10 Mai 2014 - 9:08

Har en 1998 E 240. Den har jeg vært heldig med og minimalt med rust.
Mercedes = kjørekomfort og kvalitet. :-)
Derfor lyst på en nyere type i tillegg.
Til Toppen Go down
Redneck
DIREKTØR!
DIREKTØR!
Redneck


Male
Antall Innlegg : 740
Age : 48
Localisation : Kristiansand
Registration date : 09.09.2011

Bytte til Mercedes E-Klasse Empty
PosteTema: Re: Bytte til Mercedes E-Klasse   Bytte til Mercedes E-Klasse Icon_minitimeLør 10 Mai 2014 - 16:51

Skjønner godt du vil ha Mercedes!

Det er verdens beste bil!
Til Toppen Go down
janp
GENERAL!
GENERAL!
janp


Antall Innlegg : 3360
Registration date : 19.01.2012

Bytte til Mercedes E-Klasse Empty
PosteTema: Re: Bytte til Mercedes E-Klasse   Bytte til Mercedes E-Klasse Icon_minitimeLør 10 Mai 2014 - 17:32

Breda skrev:
Problemer med rust er det gjort mye med, så 211 ruster ikke mye. 210 derimot, den rustet voldsomt. Og det er den alle ukyndige baserer uttalelsene sine på.

Tja, dette var nå å håpe at det har blitt bedre. Men en kjenning som har holdt på med antirust i et helt liv sier noe helt annet. Og han hadde en lang og frisk diskusjon med en av toppen hos Importør (B. O. Steen?), og hans meninger om kvalitet på understellet fra fabrikk var ikke det samme som N.N fra B.O. S. mente. Og om Mercedes sine gjennomrustgarantier mente han at de ikke var verdt papiret de er skrevet på, da grunnlaget for at garanti skal slå inn er så omfattende skrevet at det ikke vil gagne eierne noe særlig. Men OBS: jeg har ikke noen kjennskap til nyere Mercedes, bare til en del biler fra en periode på 2000-tallet. Værre en gamle Opler.

Og for de som tror at dette blir bedre fra fabrikk så er ofte det stikk motsatte tilfelle. Tynnere skikt og billigere stoff = dårligere kvalitet. Men kjøp for all del Mercedes, det er en flott bil. Men å tro at de har forbedret seg mye på antirust; det er som å tro at nissen skal gi deg det du vil til jul, bare du sier ifra. Men det meste dukker ikke opp, det er som regel bare en drøm.

Og Range Rover f.eks, det fikk jeg se selv hvor dårlig det sto til på en ganske ny bil. Sinkslipp og umulig å få feste for grunning. Bil til 1,5 mill ble forseglet da det ikke var mulig å fikse, da det ikke var gjort noe på de få årene siden den var ny. Det var ille å se kvaliteten på en så dyr bil.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bytte til Mercedes E-Klasse Empty
PosteTema: Re: Bytte til Mercedes E-Klasse   Bytte til Mercedes E-Klasse Icon_minitimeSøn 29 Jun 2014 - 11:57

Mercedes har fått mye omtale angående rustproblemer og importørens/merkeverksteders håndtering av denne problematikken.
Selv registrerer jeg at rust er tema på de fleste bilmerker i dag.
Er bare en ting å gjøre med det; - Antirustbehandling.
Har selv en E-Klasse jeg kjøpte brukt, 3 år gammel, fra Tyskland i 2007.
Leverte bilen rett til antirustbehandling, bilen er som ny under fremdeles.

Som trekkbil så vil du garantert bli fornøyd med Mercedes, bra dreiemoment og god komfort.
Går du for en modell med stor diesel-motor vil kjøring med campingvogn bli en behagelig opplevelse.
Dog er jeg litt betenkt angående chip-trimming, mange opplever driftsproblemer som følge av det.
Gå heller for en modell med stor nok motor og nok krefter originalt, det gjorde jeg og har aldri angret.
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Bytte til Mercedes E-Klasse Empty
PosteTema: Re: Bytte til Mercedes E-Klasse   Bytte til Mercedes E-Klasse Icon_minitimeSøn 29 Jun 2014 - 12:24

Chip er blitt et felles begrep for å tune opp motorene hk og dreiemoment.
Er en glad i bilen (eller redd for 10-tusener i rep) leverer en inn bilen hvor de går inn og programmerer.

Gamble (som regel går det bra) setter en inn en chip / tuningbox.

Jeg satt inn en tuningbox i en ny Sprinter og måtte få veihjelp.

I følge Mercedes på Lørenskog anbefaltes det å styre unna de. Hadde nok av eksempler på hjerner som gikk i stykker.
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 42
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Bytte til Mercedes E-Klasse Empty
PosteTema: Re: Bytte til Mercedes E-Klasse   Bytte til Mercedes E-Klasse Icon_minitimeSøn 29 Jun 2014 - 18:16

Hadde tidligere en 03 Mercedes E270 cdi, men har nå en 09 Volvo XC70 D5.
For ca 2 uker siden prøvde jeg volvoen med vognen på slep for første gang.
Og vil påstå Volvoen var bedre trekkbil enn mercedesen. Mercedesen funket bra som trekkbil, men med Volvoen så merket jeg mye mindre til at jeg hadde vognen på slep.
Volvoen synes jeg og er mye bedre komfortmessig, husker første langturen jeg hadde med mercen så var jeg skuffet over mercen i forhold til 01 og 04 V70 jeg hadde før den. Kjører myyyye lengre med volvoene uten å bli sliten i forhold til mercen. Men det er jo litt inviduelt hva seter en synes passer best for egen kropp.
Når det gjelder plass i baksetet så har jeg vanligvis bare en datter baki der, men jeg har av og til kjørt med 3 unger bak, og selv om de er blitt 2år eldre og vokst endel siden jeg hadde mercen så påstår de at de har bedre plass i xc70`n.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Bytte til Mercedes E-Klasse Empty
PosteTema: Re: Bytte til Mercedes E-Klasse   Bytte til Mercedes E-Klasse Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Bytte til Mercedes E-Klasse
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Mercedes M-Klasse 270 CDI
» Mercedes S-klasse
» Mercedes E-klasse
» Mercedes-Benz E-Klasse 300TDT 1990mod
» Noen erfaringer med Mercedes w212. E-klasse fra 2010-2013

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: