CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok?

Go down 
5 posters
AvInnlegg
morrun
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 87
Registration date : 07.06.2010

Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok? Empty
PosteTema: Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok?   Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok? Icon_minitimeLør 21 Jun 2014 - 0:43

Hei. Jeg har nok litt igjen før jeg er en kapasitet på varmesystemer, derfor spør jeg dere. Det jeg lurer på er som følger: De fleste vogner jeg har sett har i utgangspunktet en Truma med eller uten el.kolbe. Videre har noen el gulvvarme og vannbåren varme som tilleggsutstyr. En Burstner Belcanto Nordic 2007-modell jeg har sett (kun på nett) har el. gulvvarme og Alde, men ingen Truma-ovn. Selger skriver at:

"Vognen har Alde sentralfyr/vannbåren varme. Dette er et mer påkostet og langt bedre system enn Truma;som er vifte basert."

Stemmer dette? Er denne vogna da utstyrt noe utover den Alde vannbårne varme-varianten som andre vognmerker som f.eks Hobby og Knaus har som tillegg til Truma, slik at Truma-varmer blir overflødig?

Mvh Morten
Til Toppen Go down
Breda
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Breda


Antall Innlegg : 235
Registration date : 18.09.2010

Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok? Empty
PosteTema: Re: Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok?   Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok? Icon_minitimeLør 21 Jun 2014 - 1:43

Ja, det stemmer. Alde er nok og man trenger ikke noe Truma i tillegg da. Bare støynivå er nok til å velge Alde opp imot Truma.
Jeg har faktisk aldri sett en vogn som har begge deler.
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok? Empty
PosteTema: Re: Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok?   Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok? Icon_minitimeSøn 22 Jun 2014 - 20:09

Alde sitt system med radiatorer er Truma'ns blåse-egenskaper fullstendig overlegen.
Til Toppen Go down
amatoren
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 54
Registration date : 10.04.2013

Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok? Empty
PosteTema: Re: Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok?   Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok? Icon_minitimeMan 23 Jun 2014 - 10:07

Alde med vannbåren varme i gulv er også et hakk bedre, da du kan kjøre gulvvarmen på gass, sånn at du slipper å være tilkoblet 230v for å få gulvvarme. Dette leveres i de fleste (om ikke alle) nordiske vogner.
Til Toppen Go down
Ludo
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ludo


Male
Antall Innlegg : 154
Localisation : Sandefjord
Registration date : 25.10.2011

Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok? Empty
PosteTema: Re: Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok?   Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok? Icon_minitimeTir 9 Sep 2014 - 19:04

Alde er helt overlegen Truma. Holder fint 25 grader inne i vogna ved -30 ute, jevn og fin temp i hele vogna!

En grunn for at mange kaller Truma for Traume... Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok? Empty
PosteTema: Re: Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok?   Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Alde og el. gulvvarme som eneste varmeskilde, bra nok?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» alde 3000 compact GULVVARME eller bare langs vegger?
» Elektrisk gulvvarme kontra vannbåren gulvvarme - synspunkter
» Alde 2920 eller alde 2910?
» elektrisk gulvvarme
» El-gulvvarme

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: