CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Kjøleskap på gass

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Cabby550
CARAVANER
CARAVANER
Cabby550

Antall Innlegg : 53
Registration date : 20.07.2009

Kjøleskap på gass Empty
PosteTema: Kjøleskap på gass   Kjøleskap på gass Icon_minitimeTir 8 Jul 2014 - 20:42

Sliter med og få kjøleskapet kaldt på gass.
På strøm funker det supert.

Har demontert og gjort reint inn til skorstein, skapet tenner fint på gass, men hvor stor flamme er det den skall brenne med
på full gass. Kan skimte en blå flamme på ca 5mm høyde, når skapet går på full "gass"
Electrolux skap i ei 95Mod cabby.

Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven

Male
Antall Innlegg : 772
Registration date : 19.07.2011

Kjøleskap på gass Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap på gass   Kjøleskap på gass Icon_minitimeTir 8 Jul 2014 - 22:33

Hei, jeg har ei solifer med primus varmer og elektrolux kjøleskap, sleit med å få det til å tenne på gass og blussene på koketoppen hadde minimalt med flammer, men primusen virket fint, så i dag var jeg innom å fikk byttet den regulatoren som gir 30 mbar inn til vogna, og nå tenner kjøleskapet fint og flammene på koketoppen er noe helt annet, skikkelig futt i.
Kan det være noe lignende hos deg? hvordan er flammene på koketoppen?
Til Toppen Go down
Cabby550
CARAVANER
CARAVANER
Cabby550

Antall Innlegg : 53
Registration date : 20.07.2009

Kjøleskap på gass Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap på gass   Kjøleskap på gass Icon_minitimeTir 8 Jul 2014 - 23:46

Godt trykk i primusen. Og nå er det god kjøling i skapet også, plukka ut brenneren og pussa og spraya med godstoff. Da ble det en god susende flamme, og allerede etter 30min begynte det og bli kulde i fryseren. Men jeg er redd regulatoren min er gåen, da jeg ikke ser den helt store endringen i flammen når denne justeres imellom 1 og 5.  Og vris den forbi en mot null, (null er ikke merket) er det et lite knepp, som jeg tror skall indikere stengt, men flammen går da bare ned på telys styrke.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male
Antall Innlegg : 1138
Registration date : 08.12.2011

Kjøleskap på gass Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap på gass   Kjøleskap på gass Icon_minitimeFre 23 Okt 2015 - 22:29

Opplever fortsatt at kjøleskapet kjøler supert på strøm, men dårlig på gass. Første året var kjøling supert også på gass, men etter det (sommer 2011) ble det problemer på gass. Gassflammen blåste dessuten ut, og kjøleskapet ble varmt. Har nå renset brenneren, og benytter vinterdeksel på nederste ribbe for å unngå at flammen blåser ut. Noen gode forslag til forbedring??
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid

Male
Antall Innlegg : 1393
Registration date : 12.10.2008

Kjøleskap på gass Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap på gass   Kjøleskap på gass Icon_minitimeSøn 25 Okt 2015 - 7:49

Qattro1: sjekket regulatorene om den virkelig gir 30mb?
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male

Kjøleskap på gass Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap på gass   Kjøleskap på gass Icon_minitimeSøn 25 Okt 2015 - 12:18

Takker for tips, skal sjekke til våren når vogna blir tatt ut fra vinterlagring. Har Truma regulator med krasjsensor, og skal bytte slange på den uansett.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!

Male

Kjøleskap på gass Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap på gass   Kjøleskap på gass Icon_minitimeOns 14 Jun 2017 - 16:56

Etter flere år med problemer ser kjøleskapet ut til å fungere også på gass. Full rens av dyse og brenner, bytte av trumaregulatoren med crashsensor (den viste seg å lekke!!!), og flammen er tre ganger større.
Håper det beste, vi får se når vi kommer oss sørover til varmen.
Til Toppen Go down
Sponsored content

Kjøleskap på gass Empty
PosteTema: Re: Kjøleskap på gass   Kjøleskap på gass Icon_minitime

Til Toppen Go down

Kjøleskap på gass
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Dometic RM 8551 kjøleskap står i "feilmodus",gass
» Kjøleskap virker ikke på gass