CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Genesis 38

Go down 
AvInnlegg
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Genesis 38 Empty
PosteTema: Genesis 38   Genesis 38 Icon_minitimeTir 5 Aug 2014 - 10:44

Ettersom mine foreldre har byttet den lille Sterckeman-vogna med en bobil er jeg nå i stand til å skrive litt om det emnet også. De har investert i en pent brukt Challenger Genesis 38 med Fiat Ducato III chassis og 2,3 l turbo-diesel. Jeg har foreløpig bare testet den i et par timer, men vil gjerne få formidle litt likevel.

Mitt første inntrykk av denne bilen er at den er meget anvendelig for to, med god plass og fine løsninger. Den er er registrert for fire, og passer derfor fint også for familier med to barn.

Genesis 38 K147kk

På veien:
Bilen er lettkjørt og rask, holder fint følge med trafikken også på smale, bratte og svingete veier. Motoren er trekkkvillig på lave turtall. Støynivået er lavt, ogselv om innredningen gir fra seg noen lyder i humpene, virker det som om bilen er godt skrudd sammen. Bremsene tar godt, og i det hele er dette en god opplevelse. Det er mange fine rom å stue inn bagasje, og en av de tingene som gledet meg mest var at bilen har 885 kg nyttelast. Det sammen med muligheten for å sette på tilhengerfeste og trekke inntil 1340 kg gjør dette til en fin bil også for de som vil ha med båten eller hesten på tur.


Å bo:
De gamle har hatt tre bobiler tidligere, hvorav de to siste hadde stor garasje og høy seng. Dette var hovedårsaken til at de byttet seg 'ned' til campingvogn for noen år siden. De hadde derfor et helt klart krav nå: Det måtte være lav seng som er enkelt å komme inn og ut av! Og i denne bilen er det det, bilen har en god dobbeltseng 'på gulvet'. Badet er stort, med egen dusj innerst. Bilen er utstyr med sentralvarme fra Truma, noe som burde gi god komfort også på kalde dager. Rundt bordet er det god plass til fem-seks personer. Takket være forhjulstrekk er det lavt gulv i bilen, noe som gir et luftig og godt inntrykk. Det er høyt kjøleskap i bilen, og fine stuerom for klær og utstyr finnes overalt.

Vi har alvorlige planer om å låne bilen på helgetur i nær fremtid, så da kommer det sikkert mer!
Til Toppen Go down
 
Genesis 38
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: BOBIL :: BOBILMERKER :: CHALLENGER-
Gå Til: