CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Gulv varme som ikke virker

Go down 
3 posters
AvInnlegg
PetterJ




Antall Innlegg : 7
Registration date : 21.08.2014

Gulv varme som ikke virker Empty
PosteTema: Gulv varme som ikke virker   Gulv varme som ikke virker Icon_minitimeOns 24 Sep 2014 - 8:58

Den elektriske gulv varmen i vår Hobby 560 kmfe 2006 modell, virker ikke, kjenner i vertfall ingen antydning til varme i gulvet når jeg slår den på. Er egen bryter for den ved inngangs døren, og lys dioden i denne lyser når vi slår den på (Har ikke Hobby betjeningspanel. Hva og hvor bør jeg feilsøke ?
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Gulv varme som ikke virker Empty
PosteTema: Re: Gulv varme som ikke virker   Gulv varme som ikke virker Icon_minitimeOns 24 Sep 2014 - 9:47

Du skriver ikke så mye om hva du har forsøkt, og om varmen har virket tidligere. Men uansett:
- Gulvvarmen virker bare på 230 V og det er kanskje egen sikring til dette - sjekk 230 V sikringer
- En lysdiode viser bare om kretsen har fått tilført strøm, ikke om noe fungerer. Ser det ut som det er ettermontert gulvvarme?
- Det finnes helt sikkert noen følere som kutter ut ved f.eks. overoppheting. Disse kan være defekte
- Med et multimeter vil det nok være mulig å få målt om kabelen er hel. Det fordrer at du lokaliserer 'startpunktet' for kabelen, mest trolig i en av endene av vogna. Hvis multimeteret viser uendelig motstand er det brudd i kabelen
Til Toppen Go down
PetterJ




Antall Innlegg : 7
Registration date : 21.08.2014

Gulv varme som ikke virker Empty
PosteTema: Re: Gulv varme som ikke virker   Gulv varme som ikke virker Icon_minitimeOns 24 Sep 2014 - 14:06

-230 V er tilkoblet, og det er to automatsikringer der som begge er sjekket.
-Ser ut til at den er montert fra fabrikk, da bryter har samme utforming som øvrige brytere i vognen.
-Har målt på S35(leste på et tysk forum at dette var et koblingspunkt for gulv varme i hobby) og der var det 12,7 V på begge koblingene når jeg slår på, og 0 V når jeg slår av.

Det som plager meg er at jeg hverken greier å finne trafo, følere eller start punktene...
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Gulv varme som ikke virker Empty
PosteTema: Re: Gulv varme som ikke virker   Gulv varme som ikke virker Icon_minitimeOns 24 Sep 2014 - 22:07

Trafoen sitter som regel i en sofabenk i et hjørne eller under senga. Er ingen følere på gulvvarmen
Til Toppen Go down
Sponsored content





Gulv varme som ikke virker Empty
PosteTema: Re: Gulv varme som ikke virker   Gulv varme som ikke virker Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Gulv varme som ikke virker
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Erfaringer med -11 Alpina 743 uk Supreme
» 12v virker ikke
» Gulv varme Adria
» Nx-5 og 12 volt. Virker ikke.
» Gulvvarme virker ikke

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: