CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Hvilket telt?

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Tarald
CARAVANER
CARAVANER
Tarald

Male
Antall Innlegg : 121
Registration date : 18.11.2013

Hvilket telt? Empty
PosteTema: Hvilket telt?   Hvilket telt? Icon_minitimeSøn 1 Feb 2015 - 6:28

Har markise nå, men ikke Zip. Skal ha fortelt å lurer på hva jeg skal kjøpe. Vanligste er vel 2,5 og 3 meter dybde.

Blir ikke mye opp og ned da vi ligger lenge på samme plass, og nok bare kommer til å bruke det på hovedturen.

Trenger AMål 1050, og de forsvinner jo fort fra salgene rundt om ser jeg...

Hvor er det billig? Brukt vs nytt? Hvilket telt og hva bør jeg absolutt styre unna?
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk

Male
Antall Innlegg : 1432
Registration date : 06.03.2008

Hvilket telt? Empty
PosteTema: Re: Hvilket telt?   Hvilket telt? Icon_minitimeSøn 1 Feb 2015 - 9:37

Valg av 2,5 - 3 - 3,5 m dybde kommer an på om du har bruk for plassen inne i teltet. Vi bruker stort sett markise og har hatt reisetelt med 3 m dybde som vi har brukt når vi har ligget 1-2 uker på samme plass. 3 m dybde har vært en fordel når man har små barn for da får man litt ekstra plass til å ha saker på uten at det blir trangt i teltet. Å slå opp 2,5 og 3 m er samme jobben. På et 3,5 m er det ofte en del flere stenger.

Vi har nå gått over til 2,5 m reisetelt. Kan man greie seg uten ekstra plass i forteltet ser jeg en noen fordeler med 2,5 m dybde:
- Mindre vekt og mindre pakkeplass
- Mer plass ute foran teltet. Dessverre begynner det å bli sild i tønne på mange plasser og da betyr den ekstra halvmeter'n en del
- Når man tar ned teltet så kan taket på et 2,5 m telt henge på siden av vogna uten å bli liggende utover bakken. Det letter rengjøringen av taket og forenkler håndteringen så man ikke får møkk på innsiden av taket, spesielt når det er dårlig vær.

Å kjøpe nytt telt er som å kaste penger ut av vinduet. Du kan få et 1-2 år gammelt telt ned mot halv pris av et nytt. Det er fullt mulig å få tak i et litt eldre bra telt for 6 - 8.000,-. Du må vite hva du skal ha, følge med på finn.no og slå raskt til når det kommer et godt kjøp. Rett før jul fikk jeg tak i et nesten ubrukt Isabella Capri med carbonstenger for 4.000,-. Det var veldig billig.

Jeg ville holdt meg til de kjente merkene som Isabella, Inaca, Trio, Ventura.
Ville absolutt styrt unna Eurotent. Billig, men det er bedre å gi pengene til en god sak for da sparer man seg for irritasjonen
Til Toppen Go down

Hvilket telt?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Tips vinterlagring av bobil
» Husvagn Svenson telt (HS telt)
» penta telt eller annet telt med 3,5 m dybde eller mer ønskes
» Hvilket uttak har jeg?
» Telt str???