CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Rar 7-pol kontakt, eller 13-pol kontakt med overgang?

Go down 
2 posters
AvInnlegg
FranKeRS

FranKeRS


Male
Antall Innlegg : 5
Age : 48
Localisation : Kabelvåg, Lofoten
Registration date : 12.04.2015

Rar 7-pol kontakt, eller 13-pol kontakt med overgang? Empty
PosteTema: Rar 7-pol kontakt, eller 13-pol kontakt med overgang?   Rar 7-pol kontakt, eller 13-pol kontakt med overgang? Icon_minitimeSøn 12 Apr 2015 - 18:51

Hei.

Helt ny på forumet med ny (for meg) vogn.

Denne har en stor 7-pol kontakt, og bilen min har 13-pol. Forrige eier har hatt vogna stående fast i 3 år. Hun visste ikke om det var overgang, eller om kontakten ser slik ut. Jeg har snakket med eieren som hadde vogna før dette igjen. Og han sa at han måtte bruke overgang fra 13-pol til 7-pol på vogna, da bilen hans hadde 7-pol.

Har noen av dere sett denne typen kontakt før? Og er det en stor 7-pol kontakt, eller står det en finurlig overgang på denne?

Det som jeg har markert med rødt kan vris. Og det vris da sånn at selve kontakten forsvinner inn i dekselet.

Rar 7-pol kontakt, eller 13-pol kontakt med overgang? 11i1uee


FranKeRS
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Rar 7-pol kontakt, eller 13-pol kontakt med overgang? Empty
PosteTema: Re: Rar 7-pol kontakt, eller 13-pol kontakt med overgang?   Rar 7-pol kontakt, eller 13-pol kontakt med overgang? Icon_minitimeMan 13 Apr 2015 - 15:43

Jeg tror uten å ha sett kontakten framme fra at dette er en Multicon West. Mener det er slik det skrives. De skal kunne gå begge veier uten overgang. 7polt støpsel i 13polt kontakt og omvendt.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
FranKeRS

FranKeRS


Male
Antall Innlegg : 5
Age : 48
Localisation : Kabelvåg, Lofoten
Registration date : 12.04.2015

Rar 7-pol kontakt, eller 13-pol kontakt med overgang? Empty
PosteTema: Re: Rar 7-pol kontakt, eller 13-pol kontakt med overgang?   Rar 7-pol kontakt, eller 13-pol kontakt med overgang? Icon_minitimeMan 13 Apr 2015 - 17:05

Hei.

Takker for rask respons. Smile Vogna står dessverre 8 mil hjemmefra. Den står også 500m fra asfaltert vei på en vei som er midt i vårløsningen. Altså kun kjørbar med 4x4.

Går ut fra jeg får hentet vogna hjem i løpet av en uke, eller 2. Og får forhåpentligvis da sett under senga framme om der er en koblingsboks. Og eventuelt hvor mange ledere det er i kabelen som kommer inn fra draget.

Jeg har nå googlet Multicon WeSt. (Tydeligvis noe som er vanlig i Nederland). Jeg mener bestemt at det kun var 7 poler på den delen av kontakten som vises. På bilder jeg fant av Multicon WeSt så er det 6 små poler mellom de vanlige 7 for å få totalt 13.

Kontakten står for øvrig på en LMC Lord Ambassador 700 MDK 2003 mod.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Rar 7-pol kontakt, eller 13-pol kontakt med overgang? Empty
PosteTema: Re: Rar 7-pol kontakt, eller 13-pol kontakt med overgang?   Rar 7-pol kontakt, eller 13-pol kontakt med overgang? Icon_minitimeMan 13 Apr 2015 - 18:46

Jeg ville skaffet et 13polt støpsel og koblingsskjema og nødvendig verktøy og skiftet først som sist.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
FranKeRS

FranKeRS


Male
Antall Innlegg : 5
Age : 48
Localisation : Kabelvåg, Lofoten
Registration date : 12.04.2015

Rar 7-pol kontakt, eller 13-pol kontakt med overgang? Empty
PosteTema: Re: Rar 7-pol kontakt, eller 13-pol kontakt med overgang?   Rar 7-pol kontakt, eller 13-pol kontakt med overgang? Icon_minitimeMan 13 Apr 2015 - 19:06

Jan Ole skrev:
Jeg ville skaffet et 13polt støpsel og koblingsskjema og nødvendig verktøy og skiftet først som sist.

Nøyaktig min plan. Ville bare være helt sikker på at det ikke satt en overgang der som jeg ikke forstod meg på først. Smile
Til Toppen Go down
FranKeRS

FranKeRS


Male
Antall Innlegg : 5
Age : 48
Localisation : Kabelvåg, Lofoten
Registration date : 12.04.2015

Rar 7-pol kontakt, eller 13-pol kontakt med overgang? Empty
PosteTema: Re: Rar 7-pol kontakt, eller 13-pol kontakt med overgang?   Rar 7-pol kontakt, eller 13-pol kontakt med overgang? Icon_minitimeSøn 3 Mai 2015 - 12:55

Har hentet vogna hjem, og ser nå at det er helt riktig som du skrev. Det var en Mulitcon West-kontakt. Ny standard 13-pol kontakt er bestilt, og blir byttet så fort jeg får den.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Rar 7-pol kontakt, eller 13-pol kontakt med overgang? Empty
PosteTema: Re: Rar 7-pol kontakt, eller 13-pol kontakt med overgang?   Rar 7-pol kontakt, eller 13-pol kontakt med overgang? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Rar 7-pol kontakt, eller 13-pol kontakt med overgang?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne?
» lys-kontakt, bil-vogn
» 13 pins kontakt.
» penta telt eller annet telt med 3,5 m dybde eller mer ønskes
» kontakt

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: