CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Terostat 2759

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Natasha69




Antall Innlegg : 6
Registration date : 18.04.2015

Terostat 2759 Empty
PosteTema: Terostat 2759   Terostat 2759 Icon_minitimeLør 18 Apr 2015 - 18:36

Hei ale sammen! Jeg er den lykkelige eier av en CI Sprite 400 1976 modell. Dette er min andre campingvogn og dette er mitt kjærlighetsprosjekt Very Happy Jeg har tidligere eid en 86 Cabby 530 som jeg og min x kjøpte og pusset opp. Denne ble for stor for meg og etter noen år i tenkeboksen kom jeg frem til at jeg ønsket meg en liten vogn.

Jeg fant lille "Doris" på Finn.no og slo til! 4000 og med MASSE råte og fukt på kjøpet!! Dette kom aldeles ikke som noe sjokk på meg og jeg gikk til innkjøp av Bosch multitool og begynte å rive. Gulvet var forholdsvis tørt, men selvsagt var hjørnene en tragedie...

For å gjøre en lang historie kort har jeg nå erstattet alt det råtne treverket i vogna, bygget nytt interiør med hjørnesofa og ny vask og designet vognen etter min smak. Nye veggplater er montert og tapetsert. Gammelt gassanlegg koblet bort (redd for lekkasje) og så har jeg trukket opp all strøm på nytt. Eneste som gjenstår nå er å få vasken 100% tett og hyller i skapene.

SÅ til mitt store spm: Jeg har i dag for første gang sett på taket uteog selvsagt var det jo fixet i skjøtene fra før. Med noe dritt som hadde både krympet og sprukket. Jeg gjorde generaltabben med i tette igjen med Sikaflex...men har i dag lest at det skal man jo ikke bruke! Shit! Jaja men jeg bare lurer....Kan man bruke Terostat 2759 oppå Sikaflex eller må jeg skrape av alt igjen? OG siden jeg skal male vognen kan jeg da male over Terostaten? Den er som jeg skjønner grå og det blir vel ikke så fint med 2 grå skjøter på et hvitt tak...

Veldig glad hvis noen har innspill...
Cecilie
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Terostat 2759 Empty
PosteTema: Re: Terostat 2759   Terostat 2759 Icon_minitimeLør 18 Apr 2015 - 19:40

Terostat er en butylmasse som legges i mellom plater eller under lister ol som tettemiddel. Dette er en masse som skal holde seg svært fleksibel for å kunne ta opp bevegelser som det gjerne blir i ei vogn.
Å legge slikt stoff oppå sikafleks eller annet stoff har ingen hensikt.
Og å male oppå butylmasse blir gjerne ikke noen suksess.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Natasha69




Antall Innlegg : 6
Registration date : 18.04.2015

Terostat 2759 Empty
PosteTema: Re: Terostat 2759   Terostat 2759 Icon_minitimeLør 18 Apr 2015 - 21:13

Menhva skal jeg bruke til takskjøtene da Johnny? Redd for lekkasje vet du. Skal jeg bare ta bort Sikaen og legge noe annet da? Hva råder du til?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Terostat 2759 Empty
PosteTema: Re: Terostat 2759   Terostat 2759 Icon_minitimeLør 18 Apr 2015 - 21:37

Nå husker jeg ikke hvordan de skjøtene er utført på Sprite, ( er noen år siden jeg hadde ei tilsvarende vogn) men normalt så ligger det gjerne ei alulist over skjøtene og mellom denne og platen er det butylmassen hører hjemme. Er gjerne her at den gamle massen slipper taket slik at vann kan trenge inn i skjøter eller gjennom skruehull.
Men dersom du med hjelp av sika har fått tettet lekasjen så tror jeg ikke du skal gjøre noe mere med det.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Natasha69




Antall Innlegg : 6
Registration date : 18.04.2015

Terostat 2759 Empty
PosteTema: Re: Terostat 2759   Terostat 2759 Icon_minitimeLør 18 Apr 2015 - 21:54

Ok da lar jeg sikaen ligge så lenge da Smile Det er ingen list over skjøtene, men da jeg skrapte bort litt av det gamle noen hadde tettet med så det ut som at det lå en list under platene...om du skjønner.Så sånn ut i allefall for det var ingenting å ta av for å feste. Veldig klønete skrevet men vet ikke riktig hvordan jeg skal forklare...Jeg tok på ganske mye Sika og la en pølse med den nedi sprekken og strøk ut med fingeren. Håper det holder en stund i allefall. Nå virker det som at det kommer litt regn i kveld så da får jeg gå til med fuktmåler i morgen. Det er helt tydelig at det har vært en lekkasje tidligere for den ene innvendige takplaten buler litt. Men hva kan man forvente av en så gammel vogn? Det viktigste er jo hva jeg gjør nå...
Til Toppen Go down
Flyingviking
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 22
Registration date : 23.10.2013

Terostat 2759 Empty
PosteTema: Re: Terostat 2759   Terostat 2759 Icon_minitimeSøn 26 Apr 2015 - 15:07

Johnny har nok rett her, men et bilde sier 1000 ord og ville gjort det enklere å se det hele for seg Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Terostat 2759 Empty
PosteTema: Re: Terostat 2759   Terostat 2759 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Terostat 2759
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: