CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Jaja så kom regnet da...og lekkasjen...

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Natasha69




Antall Innlegg : 6
Registration date : 18.04.2015

Jaja så kom regnet da...og lekkasjen... Empty
PosteTema: Jaja så kom regnet da...og lekkasjen...   Jaja så kom regnet da...og lekkasjen... Icon_minitimeTor 30 Apr 2015 - 21:19

Jaja i dag ble det nedtur Sad Har pusset opp/totalrenovert en 76 Sprite 400 vogn og i dag kom regnet. Joda greit det for så vidt når man står hjemme i egen gård med tilgang på presenning. Altså jeg har lagt på en fuge utvendig rundt vinduet på den siden hvor draget er. Det er jo en slags vindusbrett over vinduet hvor det er vanskelig å komme til så der har jeg ikke tatt. Nå har jo vognen stått med maskeringstape på da jeg har malt den og det har regnet i allefall 1 gang uten at jeg har merket noe. Tok så av tapen og brukte Casco Marin og teknikk på begge sider og i underkant av vinduet etter å ha skrapet bort gammel fug. Nå er det jo en metallist rundt vinduet utvendig og ingen plastlist så det må fuges utenpå. Da jeg kom inn i vognen i dag så var putene på den siden våte så det har rent godt. Brettet bort plastlisten innvendig og sjekket med fuktmåler og det var vått fra øverste hjørnet og ned i svingen på vinduet. Heldigvis var det ikke kommet noe nedover veggen! Så lurer jeg på: Hva skal jeg gjøre med dette? Er det OK å bruke Marin og Teknikk utvendig eller burde jeg bruke f.ek Sikafex? Tror dere at det kan komme fra den listen jeg ikke har fuget over vinduet ute ettersom det ikke var noe fukt da tapen satt på ved forrige regnvær? (vanskelig jeg vet) Ble såååå skuffet Sad Sad Sad Jeg TROR ikke det kan komme fra listen nærmere takskjøten ute for jeg får ikke utslag med fuktmåler på veggen lenger opp. Jeg er VELDIG takknemlig for ALLE råd!!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Jaja så kom regnet da...og lekkasjen... Empty
PosteTema: Re: Jaja så kom regnet da...og lekkasjen...   Jaja så kom regnet da...og lekkasjen... Icon_minitimeFre 1 Mai 2015 - 13:00

dette er den direkte årsaken til at det aldri skal brukes sikaflex eller marin og teknikk på vogner som tetningsmasse.
alt er nemlig i bevegelse på ei vogn, og disse tetningsmidlene tørker og blir harde og lite fleksibel, så selv om det er nytt er det lekkasje etter kort tid.
det skal kun brukes terrostat på vogner da den aldri blir hard og dermed takler denne bevegelsen
det er bare en ting å gjøre, og det er å fjerne all tetningsmasse og gå på caravanforhandler og kjøpe riktig stoff
selvfølgelig kan det komme fra den listen som ikke er fuget, men det er nok cascoen som har sluppet taket pga bevegelse.
Til Toppen Go down
Dethleffs
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Dethleffs


Antall Innlegg : 555
Registration date : 10.03.2009

Jaja så kom regnet da...og lekkasjen... Empty
PosteTema: Re: Jaja så kom regnet da...og lekkasjen...   Jaja så kom regnet da...og lekkasjen... Icon_minitimeTir 5 Mai 2015 - 7:57

Hei
Du må nok demontere vinduet og gjøre rent,legg så Terostat på så vil nok det bli tett.Men det å fuge på utsiden har ingen hensikte.
Til Toppen Go down
Natasha69




Antall Innlegg : 6
Registration date : 18.04.2015

Jaja så kom regnet da...og lekkasjen... Empty
PosteTema: Re: Jaja så kom regnet da...og lekkasjen...   Jaja så kom regnet da...og lekkasjen... Icon_minitimeLør 9 Mai 2015 - 23:42

Hei igjen! Takk for tilbakemld dere. Jeg får vel bare si at vogna ikke har rullet ut av gården min etter at jeg begynte å renovere den. Så det er ikke noe som har rukket å størkne/bli hardt og sprekke opp ennå. Men det jeg gjorde var å åpne opp rundt vinduet helt opp til øverste listen. Fjernet gammel fug og la på ny. Det var ikke mulig å ta ut hele vinduet fordi jeg ikke kom til i overkant pga "vindusbrett" Forsøkte å borre ut popnaglen (en av mange) men måtte gi opp. Derfor måtte jeg legge utenpå i overkant. Så at den fugen var skikkelig sprukket og skrapte bort så mye jeg fikk til. Løsnet også listen rundt vinduet innenfra for å se. Var fuktig i venstre hjørne men fikk tørket dette. Nå har det regnet i bøtter og spann i flere dager og flere ganger så jeg har virkelig fått se at det er tett. Hurra!!! Da får vi se om ikke det blir en fjelltur på meg og bikkja i løpet av sommeren da Smile Takk alle!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Jaja så kom regnet da...og lekkasjen... Empty
PosteTema: Re: Jaja så kom regnet da...og lekkasjen...   Jaja så kom regnet da...og lekkasjen... Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Jaja så kom regnet da...og lekkasjen...
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: