CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Industrikobling vs hurtigkobling

Go down 
2 posters
AvInnlegg
gtfossum
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 36
Registration date : 04.05.2008

Industrikobling vs hurtigkobling Empty
PosteTema: Industrikobling vs hurtigkobling   Industrikobling vs hurtigkobling Icon_minitimeOns 13 Mai 2015 - 0:17

Jeg mener jeg har sett lange diskusjoner om fordeler og ulemper med industrikobling vs hurtigkobling, men kan ikke finne noen av disse nå på forumet her.

Jeg reiser derfor standardspørsmålet: Hva er det som er så bra med industrikobling over hurtigkobling? Jeg har inntrykk av at alle de nordiske vognene har industrikobling og at eiere av disse vognene er veldig fornøyde med dette til tross for at det er nærmest umulig å få fylt disse flaskene i Norge. Er industrikobling virkelig så overlegent hurtigkobling? Gjør jeg noe dumt om jeg monterer en overgang til hurtigkobling på Bjølseth'en vår?
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Industrikobling vs hurtigkobling Empty
PosteTema: Re: Industrikobling vs hurtigkobling   Industrikobling vs hurtigkobling Icon_minitimeOns 13 Mai 2015 - 15:16

Alle LPG stasjoner jeg har vært på fyller på mine flasker med industrikobling. Ellers har jeg ikke opplevd å ikke få byttet flaske om jeg har hatt behov for det.

Jeg har en kobling jeg kan sette på flaske for husholdningsventil for å koble til med min industrikobling. Greit å ha med da jeg hadde egen flaske til grillen og ikke koblet den rett på vogna. Den har jeg med på tur om jeg skulle trenge den.

Jeg tror jeg bytter hjemme grill og annet utstyr om til industrikobling enn å bytte på vogna. Om jeg skal bytte på vogna blir det til noe slikt http://alde.se/produkter/mobil/?page=3551 og da er jo reduksjonsventilen "på midten" og bare slange ut til flaska.
Til Toppen Go down
gtfossum
CAMPER
CAMPER



Antall Innlegg : 36
Registration date : 04.05.2008

Industrikobling vs hurtigkobling Empty
PosteTema: Re: Industrikobling vs hurtigkobling   Industrikobling vs hurtigkobling Icon_minitimeOns 13 Mai 2015 - 18:53

Men hva er så innmari bra med industrikobling? Du må jo skru koblinga av og på, skru ventilen opp eller igjen i motsetning til å bare trykke husholdningskoblinga på flaska og vippe over en hendel.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Industrikobling vs hurtigkobling Empty
PosteTema: Re: Industrikobling vs hurtigkobling   Industrikobling vs hurtigkobling Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Industrikobling vs hurtigkobling
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bytte fra industrikobling
» Gasstilkobling: industri og hurtigkobling

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Utstyr-
Gå Til: