CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Problemer med varme i ny Hymer

Go down 
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Problemer med varme i ny Hymer Empty
PosteTema: Problemer med varme i ny Hymer   Problemer med varme i ny Hymer Icon_minitimeLør 12 Sep 2015 - 11:55

Vi kjøpte oss i sommer en helt ny Hymer B698 med oppvarmet dobbeltgulv. Varmesystemet er Alde med radiatorer både på vegger og i dobbeltgulvet.

Vi kjørte på ferie med det samme vi fikk bilen, og oppdaget underveis at kretsen med gulvvarme ikke fungerte.
Det ble reklamert til forhandler og fikk tilbakemelding om at det bare var luft i systemet. I og med at vi var på ferie fikk jeg info fra forhandler om hvordan jeg kunne prøve selv å lufte.

Jeg fikk ut noe luft, men gulvet var like kaldt. Nå hjemme er bilen hos forhandler og de har luftet og fått ut enda mer luft, men gulvet er like kaldt. Hvis man stopper sirkulasjonen helt til radiatorene på veggene er det sirkulasjon gjennom kretsen i gulvet, det kommer ikke mer luft til luftenipplene, men når man da igjen åpner sirkulasjonen til radiatorene på vegg blir gulvet uten sirkulasjon og kaldt igjen.

Jeg begynner å bli veldig skeptisk til hva dette kan være, og forhandler begynner å virke litt rådløs, så derfor spør jeg her:
- er det noen andre som har hatt tilsvarende problem ?
- er det noen som har noe forslag til hva det kan være ?
- er det noen som har noen formening om hvordan systematisk er best å feilsøke eller forslag til løsning
Til Toppen Go down
 
Problemer med varme i ny Hymer
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Alarm for trapp på Hymer 644 - 2002
» Hymer bobil
» Hymer Arctic Star
» Hymer 544 2001 mod 2.8 jtd ducato
» noen med Hymer campingvogn her?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: BOBIL :: BOBILPRAT-
Gå Til: