janp.
Som nevnt i en generell pratetråden at det er langt mellom inleggene, kanskje det akkurat er slike bombastiske feilaktive opplysninger som gjør at ikke folk gidder å poste noe, eller langt mindre spør om noe lenger i dette forumet?
Noen kaller det humor, men det kan ikke være så knakende god humor siden folk omtrent har sluttet å poste noe på forumet.
Det med styrepanelet inn i ett skap er riktig på noen av Hobby vognene.
Men da har de thermostaten stående ute i vognen.
På min nyeste Hobby vogn har jeg Alde panelet stående inne i ett skap orginalt, med sensoren stående ute i vogna, men jeg kan da styre nesten alt med panelet til Hobby.
Jeg har riktignok flyttet panelet ut til kjøkkenet, da jeg ville dra nytte av nattsenking og klokkedisplayet som vises på skjermen, samt at jeg synes plasseringen av thermostat fungerer bedre midt i vognen enn der den var plassert orginalt.
Har som regel oppe vinduet som viser vann og glycol tempen, men dette er mest pga interessen for det
Flere vogner har displayet stående ved ingangsdøren, bl.a. noen utgaver av Dethlefs.
Dette gir feilaktig temp om man f.eks. har døre på "gløtt"
Når det gjelder sikulasjon har jeg skrudt ned min sirkulasjonspumpe på 45% av fult, og jeg har nok sirkulasjon for å få enn jevn varme, selv i 27 blå grader.
Jeg har altså to vogner, en 720 UKFE fra 2011 og en 545 KMF fra 2015 - begge Hobby med Alde.
Det skal også nevnes at thermostat ved døra fungerer dårlig med spikertelt, og når man har døra åpent, derfor er den flyttet inn i barnerommet da vi står for det meste på fast plass - dette med god erfaring.
Jeg har som regel oversett komentarer og svartmaling av folk som importerer og eller har vogn av annet merke enn du har, men med slike feilaktive opplysninger som for lite sirkulasjon og konvektorer kan jeg ikke la være å svare på.
"Bidra om man kan, eller la være" var nevnt i en annen tråd
Når det gjelder Alde eller ikke som trådstarter spør om, så valgte jeg med Alde selv på kjørevognen som jeg bruker mest på sommer, men også da ønsker å kunne justere tempen ned ed en halv grad om jeg ønsker det.