CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Lite luft ut av luftdysene bak i vogna hobby 720 2009 mod

Go down 
3 posters
AvInnlegg
steinarT




Antall Innlegg : 9
Registration date : 14.03.2014

Lite luft ut av luftdysene bak i vogna hobby 720 2009 mod Empty
PosteTema: Lite luft ut av luftdysene bak i vogna hobby 720 2009 mod   Lite luft ut av luftdysene bak i vogna hobby 720 2009 mod Icon_minitimeSøn 22 Nov 2015 - 17:23

Hei, 
Håper det er noen med god kunskap på truma varme her, 
Synes ikke det er noe fres  i varmen bak i vogna, kommer nesten ikke luft ut av luftdysene verken på toalettet eller under senga, eller ved itteplassen mid i vogna
Ved døra og under sittegruppa bak er det god sirkulasjon og det er greit med varme, her kjenner jeg at det blåser

Når vifta går på fult er det såvidt du merker at det skjer noe, men det virker som det suser rundt doen en plass,  
Vet at forrige eier har hatt problemer med sikringen til spyling av do, og det jeg mistenker er at det er noe som kan ha falt i fra hverandre der pga suselyden, 
Har prøvd å stille spjeldet bak  på vifta slik at  jeg får mest varme bakover men synes ikke det er moe å snakke om, 
Har bestillt 10 stk wl dyser som jeg har tenkt å plassere under vinduene, men jeg må jo få luft dit.... 
Hvor mye luft kommer det ut av dysene deres vogner? 

Har hatt en 560 tidligere og der kom det greit med luft ut både på toalettet og dysa på senga, og den var det grei temperatur på
Noen som har erfaringer med dette og vet hvor mye arbeid det er å få det kontrollert, 

Jeg har vert bak ovnen og juster spjeldet for å få mest varme bak i vogna men synes ikke det er noe hjelp,  har sogar snudd spjeld huset for å få mest luft bakovermen det skjer altså lite,
Til Toppen Go down
Ykarlsen
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 75
Localisation : Nordens Paris, Norway
Registration date : 15.02.2012

Lite luft ut av luftdysene bak i vogna hobby 720 2009 mod Empty
PosteTema: Re: Lite luft ut av luftdysene bak i vogna hobby 720 2009 mod   Lite luft ut av luftdysene bak i vogna hobby 720 2009 mod Icon_minitimeTir 24 Nov 2015 - 19:46

Sjekk først der det høres ut som det er noe feil Wink
Til Toppen Go down
steinarT




Antall Innlegg : 9
Registration date : 14.03.2014

Lite luft ut av luftdysene bak i vogna hobby 720 2009 mod Empty
PosteTema: Re: Lite luft ut av luftdysene bak i vogna hobby 720 2009 mod   Lite luft ut av luftdysene bak i vogna hobby 720 2009 mod Icon_minitimeTir 24 Nov 2015 - 19:55

Ja det kommer jeg til å gjøre, er are d at det er så trangt, men har funnet litt oplysninger på noen danske forum om slanger som ligger i klem eller som er hoppet av koblingsstykker, så det er godt muligt at det er noe slikt, 
Har samtidig bestillt 10 stk WL dyser for bedre luftsirkulasjon, er spent på hvordan de fungerer, men først gjelder det å få luften fram i sove delen også,
Til Toppen Go down
steinarT




Antall Innlegg : 9
Registration date : 14.03.2014

Lite luft ut av luftdysene bak i vogna hobby 720 2009 mod Empty
PosteTema: Re: Lite luft ut av luftdysene bak i vogna hobby 720 2009 mod   Lite luft ut av luftdysene bak i vogna hobby 720 2009 mod Icon_minitimeSøn 3 Jan 2016 - 16:53

Ja da hadde jeg endelig tid til litt dektektiv arbeid,  etter å ha saumfart nettet om problemet, så fant jeg litt hjelp på noen danske sider, så med godt mot demonterte jeg dekselene bak toalettet for å komme til for å inspisere truma varmeslangen og vips så var problemet funnet, slangen var klemt helt flat og det var ikke mye luft som kom forbi, tok en kniv og skar vekk det deformerte stykke og monterte en WL dyse for å noe lunk til vannet som er i toalettet,heiv i noe frostveske slik at det ikke fryser, tok bilde av slangen med mobilen men får ikke til  å få lagt det ut, men det fungerte bra og nå kan jeg merke at varmen kommer ut ved dobbeltsenga, fikk testet det i uværet på sørlandet i natt og det var god temp i hele vogna[img]Lite luft ut av luftdysene bak i vogna hobby 720 2009 mod 307w3ro[/img]


Sist endret av steinarT den Søn 3 Jan 2016 - 20:09, endret 3 ganger
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8912
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Lite luft ut av luftdysene bak i vogna hobby 720 2009 mod Empty
PosteTema: Re: Lite luft ut av luftdysene bak i vogna hobby 720 2009 mod   Lite luft ut av luftdysene bak i vogna hobby 720 2009 mod Icon_minitimeSøn 3 Jan 2016 - 18:28

Bra at du har funnet en løsning på problemet. Hender at det under montering fra fabrikk blir gjort feil som man selv må finne ut av og fikse. Og når man fikser noe så prøver man samtidig å forbedre noe.
Hadde en eldre hobby for noen år siden og der lagde vi noen hull i trumaslangen for å få litt varmluft på noen punkter som var uten varme. Tror nok WL dysene er vel så bra metode.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
steinarT




Antall Innlegg : 9
Registration date : 14.03.2014

Lite luft ut av luftdysene bak i vogna hobby 720 2009 mod Empty
PosteTema: Re: Lite luft ut av luftdysene bak i vogna hobby 720 2009 mod   Lite luft ut av luftdysene bak i vogna hobby 720 2009 mod Icon_minitimeSøn 3 Jan 2016 - 19:51

Ja det har du nok rett i. Har vært på diverse caravan sider og lett og fant noen bra danske sider som omfatter Hobby vogner med truma. Så er i gang med diverse vinteropgraderinger så tror det kommer til å bli bra. Har fått påplass flere WL dyser og må nok ha noen fler. Konvektorslange på midtsittegruppa over hjulbuen og dobbelt bunner i magasinene skal også på plass,legger. Ed bilde av WL dyse for de som ikke vet hva det er, planen er å sette inn 3 slike under hvert vindu for å få luften opp bak putene og dermed oke luft sirkulasjonen, på bakvinduet og sidevinduet forsvant nesten all dugg og det ble godt og varmt bak putene, så jeg tror jeg er på rett vei,
[img]Lite luft ut av luftdysene bak i vogna hobby 720 2009 mod 6ohif5[/img]
Til Toppen Go down
Sponsored content





Lite luft ut av luftdysene bak i vogna hobby 720 2009 mod Empty
PosteTema: Re: Lite luft ut av luftdysene bak i vogna hobby 720 2009 mod   Lite luft ut av luftdysene bak i vogna hobby 720 2009 mod Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Lite luft ut av luftdysene bak i vogna hobby 720 2009 mod
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hobby 2009
» 2009 Hobby
» HOBBY 2009
» A-mål til Hobby 560 ukf 2009/2010
» Hobby 2009 modeller!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: