CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Garantisak - Valg av forhandler/verksted

Go down 
4 posters
AvInnlegg
eirikrein

Antall Innlegg : 2
Registration date : 29.03.2016

Garantisak - Valg av forhandler/verksted Empty
PosteTema: Garantisak - Valg av forhandler/verksted   Garantisak - Valg av forhandler/verksted Icon_minitimeTir 29 Mar 2016 - 19:23

Hei,

Jeg er 2. eier på ei Hobby vogn som er kjøpt ny ett annet sted i landet (40 mil herfra).
Min nærmeste forhandler er 3 mil unna.

Har fått påvist ganske store skader på vogna som vil bli dekket av garantien. Men, pga skadeomfanget og estimert tidsforbruk ifm reparasjon har den lokale forhandleren avvist vognen, da de ønsker å prioritere egen verksted-tid til vogner de har solgt ny selv. Jeg må derfor bekoste mange tusen i frakt av vogna til dens opprinnelige forhandler. Opprinnelig forhandler tar selvfølgelig gladelig imot vogna.

Spørsmålet er da om min lokale forhandler har lov til å avvise slik, ettersom de er en autorisert Hobby-forhandler?
I bil-verdenen ville tilsvarende vært helt på jordet. Har forsøkt å kontakte Lara fritid, men ikke lyktes å få kontakt enda.

Noen med kunnskap og/eller erfaring på dette?

mvh Eirik
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny

Antall Innlegg : 8916
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Garantisak - Valg av forhandler/verksted   Garantisak - Valg av forhandler/verksted Icon_minitimeTir 29 Mar 2016 - 20:07

Kanskje Forbrukerrådet kan bidra med noe i en slik sak? ER vel de som er nærmest til å kunne gi best svar på dette.
Fikk forøvrig dekket garantireparasjon på den forrige vogna vår av en annen forhandler uten noen som helst diskusjon.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
eirikrein

Antall Innlegg : 2
Registration date : 29.03.2016

PosteTema: Re: Garantisak - Valg av forhandler/verksted   Garantisak - Valg av forhandler/verksted Icon_minitimeTir 29 Mar 2016 - 20:25

I utgangspunktet skulle de, etter avtale med opprinnelig forhandler (ift fakturering, etc.), fikse vogna. Men ved levering til det lokale verkstedet oppdager de at omfanget er underestimert, og deretter avviser hele jobben. Grunnen de oppgir er ene og alene at de ikke vil beslaglegge verksted-tid som de antar selv-solgte vogner vil få behov for før sommersesongen.
Jobben på min vogn er anslått til 1-1,5 uke.

Takk for tips vedr. forbrukerrådet. Det får bli neste instans etter at jeg får kontakt med Lara.
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom

Male
Antall Innlegg : 453
Registration date : 13.10.2008

PosteTema: Re: Garantisak - Valg av forhandler/verksted   Garantisak - Valg av forhandler/verksted Icon_minitimeOns 30 Mar 2016 - 11:24

Forbrukerrådet er noen kjeltringer, og du bør ikke alltid stole på det de sier. Det kostet meg flere titusener å følge deres anvisninger, og husk at de som alle andre offentlige instanser ikke kan holdes ansvarlige for økonomisk skadeverk deres inkompetanse påfører andre.
Til Toppen Go down
Arnt1
CARAVANER
CARAVANER

Antall Innlegg : 52
Registration date : 08.03.2015

PosteTema: Re: Garantisak - Valg av forhandler/verksted   Garantisak - Valg av forhandler/verksted Icon_minitimeTor 31 Mar 2016 - 21:47

Etter min erfaring med Lara og Hobby, kan du glemme Lara i denne sammenheng. De er kun en forening av selvstendige hobby forhandlere. Hver hobby forhandler importerer vogner og står for garanti selv. Det var slik ,for noen år siden, at fukttest og garanti rep måtte taes der vogna var kjøpt. Hvordan det er i dag vet jeg ikke. Men å klage til Lara på en Hobby forhandler er som å pisse i havet og vente på at nivået stiger.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Garantisak - Valg av forhandler/verksted   Garantisak - Valg av forhandler/verksted Icon_minitime

Til Toppen Go down

Garantisak - Valg av forhandler/verksted
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Forhandler og garantisak
» Valg av draglås
» Valg av dekk på Knaus Südwind 530 '95 - hvilke?